Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.
Hogy volt?

Blindspot 1x05 - Split The Law

2016. április 22. 13:00 - Lilac Scorpion

Stoppoló hapsival kezdünk egy spontán New yorki utcasarkon, a taxistól az Empire State Buildinget kéri úti célként. Vidéki? Igen, de mehetnénk már, pattog az indiainak tűnő pali erős akcentussal. A taxis elfordítja a tükröt (hogy mi is láthassuk gonosz pillantását), az ajtók bezáródnak, füst lepi el a belteret. Utasunk fulladozva veri az ablakot, közben a kocsi gázt ad. Közben valahol egy másik városnegyedben Sarah, Kurt húga tessékeli be a lakásba Jane-t, akiről ugye, még mindig azt hiszi, hogy a rég eltűnt szomszéd kislány, Taylor Shaw az. Kurt is megjelenik, és szépen megbeszélik, hogy hiába minden, a Sarah által nagy gonddal készített vacsi iszonyatosan bűzlik. Sarah úgy tűnik, már nem szomjas egy ideje, vacsora közben is Kurt babakori történeteivel alapozza meg a hangulatot. Kurt igyekszik visszavenni a partifeelingből, a feszengő Jane pedig kínjában kiböki, szívesen találkozna a Weller-papával (akiről tudjuk a második epizód óta, hogy rákos, és őt vádolják Taylor megölésével). Kurt elüti a szitu élét, Sarah pedig "anyu régi jó barátja Taylor"-ként mutatja be a kisfiának Jane-t. Kicsi Sawyer srác gyermeki őszinteséggel tapint rá a kényes kérdésre: hol volt eddig Taylor, ha olyan jó barátja volt anyuéknak? Jane kivágtat a lakásból, Kurt a liftnél éri be, de nem igazán érti, mi a baj. Jane erre még nem képes: nem válhatok egy este alatt Taylor-ré, mondja, és elviharzik, már amilyen sebességgel egy lifttel viharzani tud.

01.jpg

Zapata és Reade a központban is Kurt és Jane vacsoráját beszélik meg - eszerint publikus volt a dolog. Én már jártam Kurt lakásán, dicsekedik Reade, Zapata szinte féltékenyen morog. Ha ez zavar, vacsorázz nálam, veti fel Reade, Zapata fölényesen lepattintja, de a szócsata ellenére is vigyorog közben. Snitt: Közösségi Dolgozók Szövetsége, queensi épület, egy szőrös pasi idegesen tördeli az ujjait, majd amikor egy másik is érkezik, mindketten lövöldözni kezdenek és földre kényszerítik a jelenlevőket, már megint egy rablás. Újabb váltás: Mayfair diri kérdőre vonja Kurtöt az izotópvizsgálat eredményével kapcsolatban. Kurt hisz benne, hogy Jane Taylor, Mayfair szerint a DNS teszt is tévedhetett. Heves vita, röpködnek a statisztikák, de ahogy a dirinő rámutat: Kurt abban akar hinni, hogy az izotópvizsgálat a téves. Így aztán értelmét sem látja elmondani Jane-nek: lehet, hogy a mégsem az, akinek hiszik. (Szerencsétlen csaj még Taylor képéhez sem tud alkalmazkodni, nemhogy ahhoz, ha kiderül, mégsem biztos a személyazonossága, ne basztassátok már!) Patterson ugrasztja Kurtöt: túszdráma az MWA-ban Queens-ben. Oké, de miért minket hívott a rendőrség, értetlenkedik Kurt. Frászt hívtak minket, magyarázza szöszi kriminológusunk, csak épp az MWA címe szerepel Jane tekóinak adatbázisában! Tíz számjegy, egy spontán sorrendbe pakolva egy bizonyos Nyolcadik utca címét adja ki – úgy tűnik, ez csak szerintem túl nagy kockázat, merthogy a csapat máris akcióban. Közben két szőrös manusunk terrorizálja tovább az MWA-i túszokat.

02.jpg

Zapata és Reade már a helyszínen várják Kurtéket, és vázolják a helyzetet: cirka 15 bent rekedt ember, nincs halott. Kurt túsztárgyalásba fog: a palikat kirúgták az MWA-ból, és most a vezetővel akarnak beszélni, meg visszakapni az állítólagosan lenyúlt nyugdíjukat. A csapatnak 30 perce van intézkedni, ha abból kifutnak, a két szőrös elkezdi módszeresen kivégezni a túszokat. Főcím. Utána újabb telefon: Kurt biztosítja túszejtőéket, hogy a vezetőség úton van, de még így sem tud belenyúlni abba, mi folyik odabent, az pedig már a túszok elkülönítése. Jane már megint lelkizik és boncolgat: miért volt ez rám varrva? (Úgy tűnik, a karaktert valamilyen női sztereotipizálásból kifolyólag csak így sikerült megfogni… akkor kezd agyalni mikor épp vagy felesleges, vagy nagyon nem kéne.) Kurt adja alá a lovat: bocsánatot kér az elmúlt estéért Sarah nevében, hogy kiakasztotta Jane-t a vacsora alatt. Nem Sarah volt, mondja Jane: láttam, hogy nem tudok megfelelni a képnek, amit te magadban ki akarsz alakítani rólam Taylorként. Zapata közben hívja őket, mert hozzáfért a belső biztonsági kamerák felvételeihez.

03.jpg

15 túsz elöl, a többi hátulra elkülönítve. Jane rámutat, hogy a túszejtők nagyon taktikusan felügyelik a terepet, mintha csak tanulták volna. Nekik meg öt percük maradt biztosítani a manusok kéréseit, így Kurt eszetlen lépésre szánja magát, és golyóálló mellény nélkül odasétál az épülethez, hogy élőben tárgyaljon. A tárgyalóképesebb temperamentummal rendelkező túszejtő egy nőt hoz magával: az első túszt, akit kinyiffantani szándékszik. Nem elég a fél óra, mondja Kurt, de ha bárkinek bántódása esik, többet nem tehet a rosszfiúk érdekében. Még 30 percet kapnak. Tapsvihar, de Kurt aggódik: túl könnyű volt meggyőzni őket. Közben Patterson kereste az MWA adatbázisában a két fazont, de nem találja őket, tehát sosem dolgoztak ott. (Mi alapján kerestek rájuk, ha se kép, se név nincs hozzájuk? Túszejtő palik nyilván nem álltak modellt egy hivatalos portréfotóhoz.) Visszahozzák az elkülönített túszokat, majd le is lövik az egyiket. Teamünk tüzet vezényel, kommandósokkal együtt betör az épületbe, Kurt és Reade leszedik a két túszejtőt. Több túsz is holtan fekszik, mások megsérültek. Már a mentés folyik, mire Jane megtalálja Kurtöt a hátsó szobában. Kurt talált egy ajtót, a kilincsén vérrel: pisztoly elő, és indulnak befelé. Egy lépcsőt találnak odabent, és ahogy lefelé igyekeznek, Jane-nek újabb látomása támad az „előző életéből”: valaki kézen fogva vezette őt lefelé egy hasonló pincébe. Odalent Kurttel halottakat találnak: az egyik áldozat közvetlen közelről van agyonlőve, így azonosíthatatlanra roncsolódott az arca. Egy csapat öltönyös fószer lép be: CIA-sok, a vezetőjük Tom Carter, az az alak, aki Mayfair dirit többször is meglátogatta már a titokzatos Napvilág-üggyel kapcsolatban.

04.jpg

Kurt gyanakodik: a CIA egyik fekete objektumában járnának? Jane kérdésére magyaráz: ezek olyan, az Egyesült Államok kivételével világszerte előforduló börtönök, ahol a CIA időnként fogva tart és kínoz embereket. (Ilyenbe akarta volna Carter Jane-t hurcolni, ha Mayfair kiadja neki?) Carter persze tagadja a fekete objektumok létezését, de Kurt összerakja: a fenti túszdráma csak elterelő hadművelet volt, közben idelent a CIA kivégzést folytatott. Közben Mayfair, Reade és Zapata is megérkeznek. Jane egy naiv gyerek hangsúlyával hebeg: hát nem egy csapatban játszik az FBI és a CIA? A kis jóhiszemű… Carter nem hajlandó Jane füle hallatára beavatni a csapatot a hely mibenlétére (erre Reade még rá is bólint), így a nő Zapatával együtt visszamegy a túszdráma alatt használt megfigyelő kocsiba, és még egyszer visszanézi a biztonsági felvételeket.

05.jpg

Carter közben a többieknek magyaráz: most elmondta a helyiség sztoriját, de minden szót le fog tagadni belőle, a szoba pedig másnapra megsemmisül. Hivatalos álláspont szerint az arctalanná lőtt pasi az a pakisztáni fószer, akit az epizód elején a kamutaxis elkábított és elrabolt. Gépészmérnökből képezték át hírszerzővé, a neve Dodi Khalil: lebukott, miközben információt szállított egy terrorista szervezetről, és meghalt, de a CIA nem is akarta megmenteni. Miután előzőleg csalódott a CIA-ban, Dodi összeállt egy Dabbur Zann nevű terrorszervezettel, és bombaépítőként működött. Mayfair szerint a Dabbur Zann nem tevékenykedik az Egyesült Államokban, de ez Carter szerint elavult információ. Közben Jane és Zapata felfedezik, mi nem stimmel a kamerafelvételekben. Carter tovább mesél a lentieknek: elkapták az országból szökő Dodit, és – ugyan ezt Carter nem ismeri be, nyilvánvaló – kínozták és vallatták. Ezután sms-t kap, erre hivatkozva kiutasítja az FBI-os csapatot a szobából, és tesz pár megjegyzést Jane harci képességeire is. Odakint Zapata várja a bandát: valami fontosat találtak Jane-nel.

06.jpg

A központban elemzik a biztonsági felvételeket, most Jane magyaráz. Mi van, ha a hátsó szobába vitt túszok nem is túszok voltak, hanem a Dabbur Zann beépített erősítése? Miért rejtegetnék a valódi létszámukat, értetlenkedik Reade. Nem ez volt a lényeg, mutat Zapata a felvételek kimerevített képeire: ugyan három túszt vittek hátra, majd hármat hoztak vissza, egyet közülük közben kicseréltek. A kifelé jövő váltó fazon pedig Dodi volt: kimentették a lenti szobából. A másik fickó, akit helyette levittek, segített Dodinak kicsinálni a CIA-sokat, majd megölette magát, hogy a testét Dodi holttestének adhassák ki. Ruhát cseréltek, Dodi arcát megsebesítették, hogy eltakarja az arcát, így nem lehet pontosan látni a felvételeken, és a sebesültekkel együtt kimentették az épületből; Jane látta is őt az egyik hordágyon. Oké, de hol van most? Ezért lépett le Carter az sms után, világít rá Mayfair: megtudta, hogy Dodi szökik. Meg kell keresniük Dodit, de a CIA bőven előttük jár. Végül Kurt a két, rendőrségen tartott bűnrészes terroristát kéreti az FBI központjába, hogy kikérdezhessék őket. Közben láthatjuk Dodit, ahogy magához tér a mentőautóban, és szökés közben elvágja a rá felügyelő mentős torkát.

07.jpg

Jane párhuzamot von saját sorsa és Dodié között: mindketten eltűntek egy időre, hogy aztán teljesen másik emberként tűnjenek fel újra. (Ez a csaj mindenről csak saját magára tud asszociálni? Elcseszett egy dramaturgia ez…) De mi lesz, ha ő nem tud olyan dolgokra visszaemlékezni, amit Kurt vár tőle? Az ügynök most már egyértelműen szerelmetes pillantással figyeli Jane-t: elő fognak jönni azok az emlékek, ne aggódj. Bent a tükörfalú szobában a terroristákhoz egész kis beszédet intéz, odakint közben Zapata Reade miatt aggódik, mint rendesen. Az ügynök nem teheti meg, hogy kifelé is kimutatja a fenntartásait Jane-nel szemben, így is lényegében a CIA-s Carter mellé állt az ügyben, az pedig gyenge láncszemet keres a teamen. Reade idegesen rázza le a csajt. Odabent Kurt ordítva követeli Dodi tartózkodási helyét az egyik bűnrészestől: a nőnek csomóban hullik a haja, de nem hajlandó vallani. Patterson közben megkapja a két fazon vérvizsgálatának eredményét. Akut sugárbetegség egy cézium 137 nevű izotópnak köszönhetően, halálos. Az egész terrorcsapat fertőzött és haldoklik, így mindenre elszántak. A cézium 137-et egyébként radiológiai fegyverkészítésre használják, a Dabbur Zann pedig eszerint simán feláldozta öt emberét Dodi kimenekítése érdekében. A pasi u. n. piszkos bombát készít (hagyományos kémiai bomba, sugárzó izotóppal megspékelve), az FBI-nak pedig még a Dabbur Zann előtt kellene őt megtalálnia.

08.jpg

Patterson működik ezerrel: a cézium 137 gamma-sugárzást bocsát ki, és egyedül egy queens-i kórházban találtak két beteget, akiknek a napokban hullani kezdett a haja. Az ő lakóhelyük alapján cirka kerület pontossággal beazonosítható a Dabbur Zann működési központja. A mini Geiger-Müller számlálókkal felszerelt felderítő csapatokat Weller a központból irányítja, az egész team kálium-jodidot kap a sugárfertőzés ellen, ha nekik is a helyszínre kéne menniük. Patterson figyelmeztet: ha nő a Sv érték, nem maradhatnak sokáig, 300 fölött pedig tűnés minél messzebbre, vagy villámgyorsan meghaltok. Jane Kurt-tel marad a központban, radaron figyelik a csapatokat, a nő meg lelkizni kezd. Kurt meséli, hogy kettejüknek a ház mögötti erdőben volt közös búvóhelyük, így a kicsi Kurt oda várta vissza Jane-t az eltűnése után. A radar és a leközölt sugárzási értékek szerint az egyik csapat időközben megközelítette a Dabbur Zann búvóhelyét: egy látszólag üres gyárépületre bukkantak. Bizonyos Knox ügynök rádión közvetít: az épület pincéjében az értékek emelkednek, és egy ágyakkal teli szobába jutottak. Erre jön Jane fashbackje: a pincében, ahová az előző emlékben vitték, csontsovány gyerekeket lát ágyakon feküdni. Kiszalad a teremből, Kurt megy utána (Reade aggodalma lassan valósággá válik, a pasi senkivel nem foglalkozik Jane-en kívül). A nő elmondja az emléket, közben közel jár egy pánikrohamhoz. Kurt a szívére teszi Jane kezét, hogy megnyugtassa, de Reade belerondít az idilli képbe. Knox ügynök egy listát talált halott emberek neveivel, Reade és Weller pedig azt feltételezik, hogy a cézium a temetőben van elrejtve.

09.jpg

Teamünk kiszáll a temetőbe. A sugármérő hatalmas értékeket jelez, és ebben a pillanatban a sírok közül a teljes terroristacsapat bukkan fel felfegyverkezve. A két csapat sortüzet nyit egymásra, Kurték egy mauzóleum felé veszik az irányt. A rengeteg kőtömb védelmet nyújt, de Kurt meglátja a sírok között fegyver nélkül bujkáló Dodit is. Kezében urna, benne a cézium. Kurt szerint a terrorcsapat a céziummal ki akar jutni a temetőből. Patterson figyelmeztet, hogy a sugárveszély megközelíti az elviselhető határértéket, de ezt per pillanat a hajukra kenheti a team. A céziumot tároló urnával csak nagyon rövid ideig szabad érintkezésben lenniük, és a tartály semmiképp nem nyílhat ki, hadarja Patterson. Dodit lelőni tehát tilos, vagy mind ott maradnak. Reade leszedi a Dodit kísérő srácot, de a többiek sarokba szorítják, Zapata menti meg. Közben Jane kezéből az egyik terrorista kiveri a fegyvert, és közelharcba bonyolódnak: Jane egy ásót megkaparintva üti agyon, majd Dodi után rohan. A pali elesik és elejti az urnát, de Jane elkapja, és a saját testéhez szorítva védi (ha nem egy sorozatban lennénk, szerintem órái lennének hátra ezek után). Dodinál viszont még van egy pisztoly, de elvacakolja az időt kötelező, drámai „én nem akartam ezt az egészet” dumával ahelyett, hogy lelőné az atomfegyvert az ölében babusgató Jane-t. Kurt lefegyverzi, Jane végre elengedi az urnát, és fegyverrel kísérik le a dombról szerencsétlen pakisztánit. Carter, aki az egyik sír mögött bújt meg, célba veszi fegyverével Jane fejét, de a frissen helyszínre érkezett Mayfair hátulról pisztolyt szorít a koponyájához, mire szerencsésen meggondolja magát.

10.jpg

A team összegyűlik a temető szélén; mindenki csapzott, fáradt és rendes dózisnyi sugárzást kaptak. Carter, míg a többiek távolabb vannak, megkörnyékezi Reade-et (eszerint ő is ráérzett a csapaton belüli ellentétekre), de a csávó lepattintja – nekem az az érzésem, hogy csak egyelőre. Dodit megbilincselik, Mayfair és Carter belekezd egy kiadós pöcsösszeméregetésbe azt illetően, hogy vajon az FBI vagy a CIA hatóköre alá tartozik az ipse. Mayfair dühében a pisztolya után nyúl, mire mindenki mindenkire fegyvert ránt. Mayfair megpróbál észérvekkel hatni Carterre, aki viszont belekeveri Dodi ügyébe Jane-t is. Mayfairnek egy napra kell Dodi, Carter pedig undorító alkut ajánl: a bombakészítőért Jane-t cserébe. Mayfair elsőre majdhogy szemen nem köpi az öltönyös csúszómászót, aztán utasítja a döbbent csapatot, hogy adják át Dodit a CIA-s embereknek. Nincs dicsőség, nincs babér az FBI-nak, de Jane maradt. Hogy Dodival mi lesz, tippjük sincs, de szerintem egy fekete objektumban találja magát órákon belül, onnantól meg ki lehet találni.

11.jpg

A központban Mayfair rendesen megvakargatja a csapat füle tövét, szép munka volt, New York állam büszke rátok. Kurt milliomodszorra is körbetáncolja a „Jane tetoválásai csak vezetnek valahová” témát, gratulálok, most esett le?! Ebben az epizódban Pattersonon a sor, hogy a Jane-pártolók mellé álljon: a rosszfiúkat kapcsolgatjuk le sorra a tetkóknak köszönhetően, szóval érdemes lenne követni a bőrbe varrt jeleket. Mayfair egyetért és elbocsájtja a nyáját, Jane dadogva mond neki köszönetet négyszemközt: azt hitte, hogy a diri meg fogja gondolni az embercsere lehetőségét. Mayfair egy békésen hangzó mondatba vaskos fenyegetést rejt: legközelebb még meg is gondolhatja. Jane el, egyenesen az új lakásába, amit az FBI-tól kapott. Kurt is megy leellenőrizni a helyet, csak a biztonság kedvéért, persze a félhomályban megint megy a kölcsönös bocsánatkéregetés mindenért, és a romantikus egymás szemébe bámulás. Kurt még mindig képes magát hibáztatni Taylor elrablásáért, Jane megnyugtatásképp megismétli a „tedd a kezed a szívemre” szituációt: nem Taylor az én alapom, amiből kiindulok, hanem te. Csók nincs, Kurt gyorsan le is lép, mielőtt leteperi a csajt.

12.jpg

Az ügynök arra ér haza, hogy Sarah nagyban bocsánatot kér, oké, de miért is? Itt van az apánk. Félkopasz férfi kockás ingben megjelenik az ajtóban, Kurt arca szoborrá merevedik, veszi a kulcsait, és megy, Sarah tétova hívó szavait figyelmen kívül hagyva. Egy sötét ház előtt, egy kocsiba Carter mellé Zapata száll be, és átvesz egy vaskos köteg pénzt. Cserébe mi a kérés? Beszélgessünk egy kicsit Jane Doe-ról…

komment

Facebook kommentek

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szociál · szociesatjukol.blog.hu 2016.04.22. 13:09:28

Ilyenkor jön elő a rinya belőlem, hogy miért nem hosszabb egy Banshee, vagy egy Fargo, legyen 20 részes egy évad, és ne ilyen "izékre" költsék a pézmagot a stúdiók. : (

Is 2016.04.22. 14:42:42

@szociál: Mostanság egész jól elkezdett alakulni. De a tapétát nem szaggatja le a falról. És ha nem adnak egy hihető magyarázatot a mindentudásra - mondjuk kölcsönkérték és feltuningolták Finch Gépét - akkor hagyom az évad végén a francba.

szociál · szociesatjukol.blog.hu 2016.04.22. 16:47:40

@Is:

Elég volt ebből 2-3 rész, és elengedtem, éppen így a Vinylt, a Mad dogst.....szóval van pár csalódás.

Is 2016.04.22. 19:37:55

@szociál: Megértem. Ha nem tetszik, nem kell erőltetni. Sok hal van még az sorozatóceánban. :)

szociál · szociesatjukol.blog.hu 2016.04.22. 20:58:38

@Is:

Múltkor újra kezdtem a The Americanst, utána megnézem a 11.22.63.-at.
El leszek :)
süti beállítások módosítása