Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.
Hogy volt?

X-akták 10x06 - Az én harcom 2. (ÉVADZÁRÓ)

2016. február 24. 09:00 - Hoppancs

Ezúttal Scully mutogat magáról fiatalkori képeket, de nem Facebook-kihívás miatt, hanem mert rajta a sor, hogy összefoglalja a történet rá eső részét: orvosi egyetem, FBI-felvétel, Mulder-megfigyelés, elrablás, betegség, sötét játszmák, fura gének és a többi. A mesélőt rövidesen földönkívülivé alakuló fejjel láthatjuk, a főcím után pedig az „eljött a vég” felirat köszönt bennünket. Ajaj! bscap0000_5.jpg

Az ismét normális arcú Scully egy átlagosnak tűnő napon Mulder helyett csak annak laptopját találja az irodában, a rajta keresztül észt osztó O’Malleyvel. Tőle hallhatjuk a hírt, miszerint minden amerikai állampolgárban ott lapul az oda nem illő DNS, aztán személyesen is telefonál, hogy találkára hívja ügynökbarátnőjét. Azt ugye mondanunk sem kell, hogy Mulder teljesen felszívódott?

Scully szkepticizmusa utolsó morzsáit összekaparva, erőtlenül tiltakozik O’Malley elmélete ellen, de a fickó állítja: az ő genomjában is fura elemeket talált a doki, aki nem Budapest Tv-s távgyógyító, hanem rendes szakember ám. Scully olyan kis derűlátó, hogy hívja a rendőrséget, mintha bármi esély lenne rá, hogy Mulder nyomára bukkannak. Ezután Skinner és Einstein előtt vázolja a fejleményeket. Utóbbi persze úgy reagál O’ Malley kijelentéseire, mint egyszeri történész a magyarok szíriuszi eredetére. De még mielőtt hisztérikus röhögőgörcsben zuhanna a földre, konstatálja, hogy tanult kollégája is a meredek teóriát támogatja, mert sajnos amellett szólnak a tények. Sőt, úgy fest, mi magunk adtunk rá lehetőséget, hogy egyesek a DNS-ünkkel játsszanak.

bscap0001_5.jpg

Irány a világ legviccesebb helye, a Fájdalmas Szűzanya Kórház, ahol nőnemű nyomozóink egy zavart fiatalemberbe futnak, akinek valami csúnyaság zabálja a bal karját. Rajta kívül még jó páran várnak vizsgálatra, és az ismeretlen cél felé tartó Mulder sem nagyon lát ki a fejéből a rejtélyes kór miatt. Scully megcsapolja Einstein vérét, és  a művelet alatt - a későbbi sokk enyhítése végett - lassan elkezdi adagolni az információkat. Például azt, hogy anomáliát talált a saját genomjának szekvenálásakor. Nem kell tudnunk, hogy ez mit jelent, hiszen úgysem csinál ilyet senki, aki pedig mégis, annak nem lesz őszinte a mosolya. Einstein továbbra sem akarja elhinni, hogy csak úgy belepiszkáltak a népek DNS-ébe, ezért Scully kénytelen előállni a himlőoltással, mint a módosítás lehetséges eszközével. Na, nem, az nem lehet, mert hát a közbizalom, rebegi a naiv Einstein.

bscap0002_5.jpg

Befut Miller a legújabb O’Malley show-val, amelyben egy orvos vázolja fel, hogyan fogunk mind elpatkolni egy gyorsan terjedő fertőzéstől, amit az immunrendszerünk - DNS-birizgálás kiváltotta - összeomlása idéz majd elő hamarost. Először a rendőrök és orvosok esnek majd ágynak, a télikabát- és tartóstej-biznisznek pedig úgy tűnik, lőttek. Bármennyire is szeretné Einstein, hogy Scully megnyugtassa, mint egy kedves, tudományosan képzett anyuka, be kell érnie e három extra vészjósló szóval: „azt hiszem, elkezdődött.”

bscap0003_5.jpg

Az idősebbik vörös úgy véli, az első áldozatok azok az Irakból visszatért katonák, akiket beoltottak lépfene ellen, most pedig éppen ez a vakcina támadja a lerobbant szervezetüket. Az anthrax amúgy csak előfutár, lesz még jobb is, amikor az összes többi megelőzni kívánt kórokozó is akcióba lép. Mulder közben megérkezett Dél-Karolinába, ahol Miller be is méri szépen, hála a telefonkereső alkalmazásnak. A kórházban a helyzet fokozódik, de Einstein továbbra is tagadásban van, ráadásul egy csomó kérdésére még Scully sem tudja a választ. Hogyan aktiválják az immunrendszer-kilövő DNS-t? Miért most? Miért csak bizonyos emberek fertőződtek meg? Az elkeserítő társalgást az expartner, Monica Reyes hívása szakítja félbe. A kis William születésénél segédkező Reyes már régen otthagyta az FBI-t, ennek ellenére igen tájékozott, és Scullyt is szívesen beavatja.

bscap0004_5.jpg

Visszaugrunk abba az időbe, amikor Monicának Don Corleone-jellegű ajánlatot tett a rondán összeégett, nem túl önkritikus főgonosz. Azt nem tudni, hogy pontosan mit kellett tennie az életben maradásért azon kívül, hogy segített cigarettát tömködni a jobb napokat látott vénember nyakába, de az biztos, hogy sok mindent megtudott az együtt töltött idő alatt. Például azt, hogy Scully védve van az egész emberiség-kiirtós banzájtól, mert beleültették a kiválasztottaknak járó csoda-DNS-t. Cserébe áldozatos munkájáért Reyes is részesült az áldásban, úgyhogy Scullynak a tömeges kihalást követően is lesz kivel csajosan cseverésznie. Mivel a Bagós szereti Muldert, csak rendhagyóan mutatja ki, nemrégiben érte küldött, hogy neki is felajánlhassa a túlélést. A gyanakvó férfi ugyan lenyomta a hírnököt, de aztán csak elment a bácsihoz.

bscap0005_5.jpg

Utóbbi közli, hogy késő leállítani a tömeges pusztulást, de ő szívesen megóvja kis kedvencét, Muldert, amennyiben csatlakozik a sötét oldalhoz. Az öreg a globális felmelegedésre és a cuki madárkák kipusztulására tereli a szót, amiről csakis a csúnya emberiség tehet, amely így is, úgy is kinyírná magát, ahogy az űrlények is megjósolták. Hát akkora baj, ha kicsit a dolgok elébe megyünk? Mulder szerint igen, és az új világ létrehozásában sem szeretne közreműködni. Ha nem adja be a derekát, nem is fog, mert már kezd kitörni rajta a nyavalya. O’Malley egyelőre tartja magát, gyorsan el is mondja, hogyan szórják ránk chemtrailekkel az immungyilkos alumíniumot.

bscap0006_3.jpg

Ennek már látható az eredménye, Scully több száz köhögő ember között kénytelen magabiztosan átverekedni magát Einsteinhez, hogy elmondja neki: az idegen DNS nem a probléma, hanem a megoldás. Ez védi ugyanis a szerencsés nyerteseket a „spártai vírustól”, amit a Cigarettás haveri körén kívül nagyjából mindenki el fog kapni. Scully a saját DNS-éből akar ellenanyagot gyártani, Mulder pedig a padlón haldokolva hallgatja végig az igazságot a hatás kedvéért fél arcát is lekapó Cigistől. A hölgyek tudománya a lehető legrosszabbkor mond csődöt, nem találják az idegen DNS-t, pedig kéne, mert már nincs épkézláb orvos és lassan O’ Malley-t is ledönti a kór. Einstein rájön, hogy túl kicsi volt a minta, nagyobbal már tuti menni fog.

bscap0007_1.jpg

Miller rátalál a krákogó Mulderre, akit el is rángat magával a gúnyosan vigyorgó Cigarettás orra elől. Einstein közben maga is megzuhan, pedig pár perce még azzal dicsekedett, hogy ő biza nem beteg. Miller nem tesz úgy, mintha minden oké lenne, őszintén közli Scullyval, hogy Mulder exitálni készül és ő sincs táncos kedvében. Némi reményt ad, hogy Scully már elkészítette az életmentő infúziókat. Először Einsteint látja el, majd Mulderhez siet, aki egy hídon rostokol, autótengerben. Az integető Miller végül elvezeti a kókadt férfihoz, aki hálás a Bagósnak, hogy megmentette a kedvesét. Most Scullyn a sor, hogy hasonlóképpen tegyen Mulderrel, de lehet, hogy ehhez már kevés lesz a sebtében összedobott gyógyszer. Inkább őssejt kellene, mondjuk Williamtől, ha nincs más jelentkező. Mielőtt előállhatnának a tervvel, hogy miként kerítsék elő tíz perc alatt a rég eltűnt utódot, jön egy nagy ufó, és mindenkinek jól a szemébe világít. Ööö, hát ez a vége. Egyelőre.

Címkék: x akták
18 komment

Facebook kommentek

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

©________ 2016.02.24. 09:22:25

Hat igynagyjabol ennel a resznel mondtam, hogy innentol csak scully es hank miatt nezem tovabb, mert ez olyan logikatlan, tudomanytalan tortenet, es szar rendezes. De latom ezzel sem lesz gond, mert evadzaro.

2016.02.24. 09:38:53

biológusként azért elég fájdalmas volt hallgatni azt a bullshit áradatot amit ebben a részben összehoztak " tudományos háttér" címen... :D
+ az ahogy Reyest visszahozták... na neee. Mondjuk nekem nagy kedvencem volt ő is, meg a cigis is, de ez a kombó így nem tetszik :(
Mindettől függetlenül örülök neki, hogy van remény a folytatásra a vége alapján, bár remélem addigra azért egy picit jobban összeszedik magukat.

Flankerr 2016.02.24. 09:58:48

@amorfati: A FOX akarja a folytatást, siker volt a 6 rész, már csak a készítőkön/színészeken fog múlni.

bvb08 2016.02.24. 10:50:21

Van egy olyan halvány gyanúm hogy az bizony trójai vírus akart lenni és nem spártai, de az amcsiknak nem mindegy? :D

©________ 2016.02.24. 12:34:51

@bvb08: en azt gondoltam, hog attol spartai, hogy a cigis valami spartanbergben lakik, meg hat a spartaiak erosek, es ellenallok

shred 2016.02.24. 12:56:35

Én bevallom, elaludtam rajta, ahogy az első részen is, ez biztos valami tudat alatti keretesség. Einstein baromi idegesítő a túljátszott mozdulataival. És sajnos ez az összeesküvős fővonal nem izgalmas, ugyanazt a csontot rágják újdonság nélkül. Inkább legyenek csak szörnyes részek, nem is bánom, ha átmegy az egész Supernaturalba.

Post Modern Prometheus 2016.02.25. 19:50:40

@amorfati: filmesként (jó még csak tanulom :D) viszont jó volt látni, hogy meglovagolták a mai konteókat és felhasználták, én jókat nevettem a chemtrailen meg a többin :D
nekem igazából az tetszett ebben az évadban, hogy próbálták úgy írni/rendezni a részeket, ahogy a régieket is, szóval ha ma végig nézed (figyelmesen) az összes évadot, akkor nagyon könnyű észrevenni a sémákat amit követ a sorozat, és igen 6 rész nem elég ahhoz, hogy vicces MOTW rész is legyen, viszont mivel a régi sémát követi, ezért várható volt, hogy lesz. Amennyiben lesz következő évad (remélem össze tudják egyeztetni [$]), akkor jó lenne, ha nem csak 6 részes lenne, nem vagyok telhetetlen nem azt mondom, hogy egyből egy 24-5-6 részes évadot akarok (de), megelégszem egy 12-3 részes évaddal is, viszont ha valami csoda folytán 24 részes lenne a következő évad (sajnos nem hiszem), akkor jó lenne, ha megmaradna az is, hogy a 13. részben valami meghatározó/shipper (vagy csak már én láttam bele dolgokat? :D) történik, ahogy a régiekben is (Beyond The Sea, Irresistible, Syzygy, Never Again, Patient X/The Red and the Black, Arcadia, First Person Shooter, Per Manum, Improbable [utolsó évadból talán ezt kedveltem a legjobban])
Amúgy Reyes lett az új Marita Covarrubias, mind CSM miatt, mind a Scullynak szolgáltatott infók miatt :D (jó, megint lehet, hogy túltoltam a belelátás bicajt :D)

2016.02.26. 10:11:26

@Post Modern Prometheus: Nagyon sok minden tetszene az általad felvázoltak közül.. Hosszabb évad (ok), több shipper rész/jelenetek (az főleg, itt is annyira vártam már h jöjjenek össze ismét újra :) ) Abban is egyetértek, hogy ahogy a '90-es években az UFO lázat, úgy most a mostani mainstream konteokat tényleg jól meglovagolták, ezzel nem is volt bajom. A szakmaiatlanságon meg nem csak itt ütközöm meg, hanem bármilyen ennyire nagyon mélyen molekuláris biológiás dolgokat felhozó filmen/sorozaton :D

Azt is elfogadom, hogy kellett MOTW rész mert tényleg idomult valamennyire a régi sorihoz az új, viszont (tudom egyéni szoc probléma) én a régi évadok vicces MOTW részeitől sem voltam elragadtatva, hacsak nem volt benne valamilyen shipper momentum. + az új évados vicces rész(ek) nekem valahogy túl erőltetettek voltak. + az aránnyal van bajom, mert 22 részből 2 az más arány mint 6-ból 2.

A mindenbe mindent belelátást ne hagyd abba, mert sztem ez egy jó dolog, én is imádom ezt csinálni :D pl ez a Monica-Marita párhuzam is amúgy nagyon jó ötlet. Függetlenül attól,h az igaz, hogy a 8.-9. évad már nem az ős X-akták :D ( de én azt is imádtam + rengeteg shipper momentumot szolgáltatott :) ) nekem Reyes volt az abszolút top 1 kedvenc karakterem , és plazok után ahogy a Truth-ban Mulder tárgyalásán a bíróság képébe mondja a dolgokat pl,nekem ez a pálfordulás-gyávaság-árulás nagyon nem tetszett, nem fogadom el, nem hiszem el és nem tudom megérteni, bármi oka is volt, és teljesen karakteridegennek tartom. + mivel én azért Doggett/Reyes shipper is voltam/vagyok, rögtön arra gondoltam,h Doggett hol volt ez alatt/hova lett?! (Mivel a Truth-ban azért én az ő szálukon is beleláttam egy kisebb-nagyobb előrelépést :D)

A másik, hogy én abszolút mitológiás rész mániás voltam/vagyok, ezért az t sem tudtam rögtön hová tenni, hogy úgy tűnik, mintha kivágták volna a kukába a 9 évadnyi régi mitológia alapját az első részben rögtön.

Szóval igen, vannak olyan dolgok ami nekem nem tetszett, és azt is tudom h hülye szokás h a hibákon pörgök de ugyanúgy ültem minden kedd hajnalban a gép előtt, és megnéztem a részeket, akár többször is, és számoltam hogy mennyit kell még aludni a következő részig, de ez van :)

Azért a pozitívumoknak is nagyon örülök, már egyáltalán annak is,h van a sorozat, és pl hogy ilyen cliffhanger lett a vége, és ezért van esély a folytatásra.

Mazzzzu 2016.02.26. 12:12:53

@amorfati: "A másik, hogy én abszolút mitológiás rész mániás voltam/vagyok, ezért az t sem tudtam rögtön hová tenni, hogy úgy tűnik, mintha kivágták volna a kukába a 9 évadnyi régi mitológia alapját az első részben rögtön. "

Ez az, ebben nagyon egyetértek, meg abban is, hogy már csak, hogy van a sorozat annak is nagyon örülök,
de, ha igazából leveszem a rajongó szemüveget, ez a hat rész, szerintem nem lett igazán jó, sőt. A szereplők végig keresik a szerepet, szerintem, az újak rémesek, valahogy a történet is olyan művi, mint a gyíkemberes rész, ahol nagyon azt éreztem, hogy a BadBlood sikerét meglovagoljuk és csinálunk egy mégjobbat és teletoljuk mindennel ami csak van... bár az igaz, hogy, ahogy az ufo konteókat annak idején, most a maiakat jól építették be.
Talán, bár nagyon örülök, hogy újra láthattam Xaktákból új részeket, deee taláán, jobb volna ezt nem erőltetni...

Post Modern Prometheus 2016.02.26. 12:45:45

@amorfati: lehet, hogy titkon bestek vagyunk és ezért van az, hogy az első betűtől az utolsóig egyetértek veled :D
A Doggett/Reyes ship nekem is végig megvolt, bár nem olyan erősen, mint az MSR, de azért ott úszott ez is nem sokkal mögöttük :D
Én eleinte nem voltam oda a mitológiás részekért, mert első nézésre (meg előtte oviban is :D) annyira beszippantott a shipperség, hogy csak azokért a részekért éltem :D aztán persze mikor újra néztem akkor azért megkedveltem ezeket is, mondjuk talán nincs is olyan rész amit utálnék, ellenben karakter (Spender, Fowley...)
De amúgy igen, annak ellenére, hogy nem ez volt a legerősebb évad, én már annak is örülök, hogy egyáltalán volt (egy kicsit megint gyerek lehettem, köszi Fox :D)

2016.02.26. 13:32:22

@Post Modern Prometheus: mik ki nem derülnek (best :D :D )
ja egyértelműen Spendert és Fowley-t én is nagyon nagyon utáltam (nyilván Fowley-t jobban :D) bár talán a 6.-7. a kedvenc évadom. (Na jó nem, mert az összes kedvenc) Btw a cigist sem szívleltem sokáig,bár vele kapcsolatban már ott volt az utálattal vegyes csodálat is amit minden zseniális "gonosz" azóta is egyre inkább kivált belőlem.

Nekem valahogy együtt ment a shipperség + a mitológiás részek szeretete, talán azért mert lévén azok voltak a fő UFO-s részek, attól féltem a legjobban, és pont ezért azok vonzottak nagyon. Jó vannak azért klasszik MOTW részek m a Gumiember + a Kárhozat amik még nagyon félelmetesek voltak nekem, de az UFO-s részeket nem múlja felül semmi :)

Addig, amíg olyan évadot/filmet/bármit forgatnak le, amiben Mulder és/vagy Scully szerepel, addig nézni fogom, sőt, epekedve várni az új részeket. Az viszont nekem teljesen bukó, ha a M-S klónokkal akarják esetleg folytatni. Azt már valahol írtam szerintem h amellett h Reyes a top 1 karakter nálam, az h ő és Doggett bejöttek a képbe, nekem azért nem volt olyan zavaró, mert külön egyéniségük, külön történetük volt, és nem olyanok voltak, mint ez a két szerencsétlen kínai piacos Mulder-Scully utánzat.

+ 1 még a DRR-hez, sztem azért is kattantam rá arra jobban, mert azért a 8-9 évadban már az MSR-t full tényként lehetett kezelni, és nem kellett azon izgulni h naaa jöjjenek már össze

2016.02.26. 13:37:34

@Mazzzzu: Egyetértek veled sok mindenben, bár én személy szerint nem szeretem levenni a rajongói szemüveget.. Főleg azért mert azok a dolgok pl h egyrészt Duchovny végig fél Hank Moody üzemmódban tolta a szerepét, másrészt h az egyéni ügyes 4 részből csak a második volt értékelhető (+ egy-két jelenet tetszett a többiből), de pl a gyíkembertől, meg a muszlim robbantóstól sikítófrászt kaptam, ezek a dolgok a rajongói szemüvegen is átütöttek. Félek h semmi nem maradna, ha teljesen objektívan nézném. Azt meg sosem tudnám mondani h ne legyen több, amíg Mulder és Scully szerepel.
Még szerencse, hogy valószínűleg nagyon sok hozzánk hasonló félig-meddig fanyalgó, de ősfanatikus rajongó van, úgyhogy húzhatják az idők végezetéig, lesz nézettség. :D

Post Modern Prometheus 2016.02.26. 13:50:14

@amorfati: ,,bár talán a 6.-7. a kedvenc évadom." +++ nekem is :D CSM-t én mindig is kedveltem, ha elég rejtélyes és kidolgozott (elég paradoxnak hangzik, mégis...) a "főgonosz" (nála azért attól függ kinek a szemszögéből nézzük) akkor általában megvesz kilóra, bár tény, hogy a WMM-t sokkal-sokkal jobban kedveltem az angol úriember stílusa miatt :)

Eugene-t mindig is imádtam, tőle valahogy sosem féltem, a Home-féle beltenyészetes részt is nagyon szeretem, viszont ami számomra ijesztő volt az a Folie à Deux az 5. évadból és a Badlaa a 8.évadból (meg a 8. elején lévő szektás rész, azt hiszem a Roadrunner is végig izgulós volt, ebben az évadban azért megtolták rendesen az izgulós részeket)

Klónokból én sem kérek, nekem sem voltak egy pillanatig sem szimpik, bár ha csak hébe-hóba felbukkannak 1-1 rész erejéig akkor áldásom rájuk, de nem kéne, hogy láb alatt legyenek 24/7. És igen D/R sosem tűnt copy karakternek, teljesen jól megálltak önállóan a lábukon (egy pár részes spin off évadot (vagy esetleg egy filmet) azért megnéznék velük, hogy pontosan mi is történt a Truth után kettőjükkel, de csak mint külön sorozat, vagy ha rendes hosszúságú évadot kapnánk, akkor is beleférne mondjuk az első 2 részbe egy ilyen összefoglaló szerűség, hogy hol is van Doggett, mi lett vele, Monica pedig, hogyan került CSM-höz, tudom most az ő szálát megmutatták pár percben, de az eléggé zanzásított volt)

Na igen, William után (meg előtte is), már tényleg tény volt a kapcsolatuk, de mint shipper soha semmi sem elég :D [ha jól emlékszem, Scully terhességét kicsit elszámolták, egyszer egyik szintén shipper barátnőmmel kimatekoztuk, hogy majdnem egy évre jött ki az egész, ha jól emlékszem akkor azokban a részekben a dátumozás elég jól követhető, aztán kiderült, hogy ezt több rajongói oldal is említi, nem csak mi vettük észre]

amorfati (törölt) 2016.02.26. 14:08:11

@Post Modern Prometheus:

Igen a Baadla volt azt hiszem Kárhozatnak fordítva, én attól nagyon paráztam. + igen, a 8. évad eléggé körömrágós-fotelból üvölve felugrálós volt végig nekem is.

aww, a DRR spin-off, vagy a mi történt az MSR és DRR vonalon a Truth után jellegű sorozat-ötlet az nekem is nagyon tetszene :D (Akkor még jobban, ha a Monica szálnak nem ez lett volna/lenne a vége, vagy akkor tényleg nagyon magyarázzák meg, hogy miért jutott ide)

A shipperként soha semmi nem elég véleménnyel is egyetértek + igen, azért voltak ott időkimaradások-idő betoldások (ÁÁ régi szép idők mikor napra pontosan számoltuk-kombináltuk mi is, hogy na akkor ez meg az melyik részben történhetett :) ) Mondjuk William csodagyerek,szóval neki megbocsájtható hogy egy évre jött. Egyébként nem csak ebben a dologban, hanem azért a mitológia vonal más részeiben is én pl azt éreztem néha, hogy mondjuk az első évadokban még nem igazán tudják,hogy hová is akarnak kilyukadni, és voltak kisebb logikai bukfencek, és eléggé jó indulattal belemagyarázhatónak tűnő dolgok. Bár mondjuk ezt nem csak ennél a sorinál,hanem több másik kedvencemnél (24, Fringe) is tapasztaltam, de totál elvakult rajongóként ez számomra belefért. D

WMM-CSM vonalhoz, nekem valahogy CSM volt mindig is a rejtélyesebb, és valahogy erőteljesebb-gátlástalanabb "gonosz" karakter, ezért is szimpatizáltam vele jobban.

Post Modern Prometheus 2016.02.26. 14:29:57

@amorfati: Az lehet, nem minden címnek tudom a magyar megfelelőjét (és lusta is vagyok googlebe beírni vagy telón kikeresni :D)

Ha lenne az íráshoz/rendezéshez affinitásom biztos, hogy írtam volna fanfictiont és azt adom be előző félév végén forgatókönyvírásra :D
De amúgy igen, szeretem amikor elvarrják a szálakat és nem hagynak lógva semmit sem a levegőben, szeretek mindent érteni, és amúgy is kíváncsi vagyok.

Igenigenigenigen pontosan így történt nálunk is :) (mi az all thingsre vagy a Je Souhaite részekre tippeltünk, mármint a Per Manum után főleg, ha onnan visszaszámolgat az ember, meg ugye ott derül ki, hogy mégsem működött a mesterséges megtermékenyítés, stb stb :) )
Engem sosem zavartak a logikai bakik egy olyan sorozatban ami ennyire a szívem csücske, hiszen azt a hibái ellenére vagy azokkal együtt is szeretem, csak szimplán viccesnek, érdekesnek gondoltuk ezeket, mert ha ugye az ember csak felületesen nézi akkor nem biztos, hogy egyből észre is lehet venni ezeket, viszont amikor annyira benne van a történetben és ismeri az ember már mindegyik képkockát, akkor azért feltűnik egy-két dolog, de szerintem pont ezek a kis apró hibák tesznek hihetővé valamit, hiszen ettől emberi, és nem futószalagon gyártott, előfőzött, polcról-leemelős a dolog. És igen, William különleges, neki szabad. :D Amúgy annyira vártam, hogy Charlie-t hús-vár formájában is láthatjuk majd végre, de hát ezzel megint várnunk kell, ugye a Memento Moriban (vagy a környékén) is majdnem ott volt, de aztán mégsem :D

WMM-t azért szerettem, mert mindig volt benne valami kis cukiság (persze ha az ember figyelmen kívül hagyja az árnyékkormányt, az összeesküvéseket és a többit), már nem is tudnám megmondani, hogy a karakter vagy a színész miatt, kicsit olyan volt, mintha CSM-nek lett volna egy jó oldala, aki tisztában van azzal, hogy ő nem a jó oldalon áll és még utoljára próbálja jóvátenni a dolgokat. (Belelátás is on :D). De egyébként mind a kettőjüket nagyon bírtam, CSM egyszerűen kellett, nélküle nem lett volna meg M/S ellenpólusa, és így volt meg az egyensúly.

amorfati (törölt) 2016.02.26. 14:52:27

@Post Modern Prometheus: Én is inkább az angol címekkel vagyok képben mert angolul néztem újra többször, a kárhozatot is csak azért tudom mert múltkor valami kommentre válaszként írtam és akkor kerestem ki a magyar címét..

fanfiction ez jó ötlet, írni mondjuk ilyen komplexet én sem írnék, sőt már leginkább semmilyet + X-akták ficeket rég nem olvastam, de ez jó ötlet, hátha valaki kedvet érez arra, h megmagyarázza, hogy mi történt a Truth-IWTB-MyStruggle között eltelt időben.

Ez a WMM-CSM jó oldala dolog egészen érdekes. WMM-ben tényleg volt valami cukiság, amitől emberivé vált.(ez is lett a veszte) Viszont CSM pont amiatt annyira zseniális, és ijesztő is, hogy ő sosem próbálta meg "jóvá tenni" a dolgokat, nem volt benne megingás. Mondjuk nekem már kicsit az sem volt hihető h a Truth-ban felbukkant, az meg főleg nem, h az új évadban is. Pl ez szerintem egy jó példa arra, hogy amikor megírták h először (valószínűleg) meghal, még nem tudták h később fel akarják használni, de azért x évad múlva kellene megint, úgyhogy előszedték valami félig hihető fedősztorival.

A "melyik részben fogant meg William" teória általunk preferált változatáról már bevallom, megfakultak az emlékeim, de az All things rémlik nekem is, és még talán a Requiem tudom, hogy felmerült anno.

Ha már így eltoltuk párbeszéddé a kommenteket, arra kíváncsi lennék, h Neked szintén shipperként mi a véleményed arról ahogyan változott Scully a 8-9 -10 évadokban? Túlzottan szentimentális, és gyenge lett ahhoz képest, hogy milyen volt. (És ahhoz képest, hogy az elrablása, majd a betegsége sem törte meg ennyire, hiszen az 5-7 évadokban tündökölt szerintem). Persze alá lehet támasztani, h az, hogy babát vár, majd nem tudja h rendben van-e minden a babával, majd Mulder lelécel, Williamet örökbe kell adnia h megvédje,ezért kérdések és bűntudat van benne, nyilván nagyon sokat változtat rajta, de nekem valahogy annyira túlságosan is kiesett a régi Scully szerepéből. + persze h ott van kérdésként kettőjük közt a William dolog, de ezt az új évadban is túltolták szerintem. Nem azt mondom h nem kellett bele, csak nekem valahogy egy idő után zavaró volt hogy -ha csúnyán akarok fogalmazni- folyamatosan rinyált és sírt valamin...

Post Modern Prometheus 2016.02.26. 15:15:37

@amorfati: Én az 5. évadtól váltottam angolra, miután Náray helyett Györgyi Anna lett Scully hangja amit nem bírtam elviselni, aztán végül angolul fejeztem be.

Én szívesen írtam volna fanfictiont minden általam kedvelt fandomhoz, de egyszerűen hihetetlen, hogy mennyire elhagy a fantáziám, ha történetírásról (főleg párbeszédek) van szó, sajnos ezt szeptember óta tapasztalom. De mivel se írni se rendezni nem szeretnék, ezért együtt tudok élni ezzel a dologgal. Utoljára én is legalább 5 éve olvastam XF ff-et, és az sem magyarul volt, úgyhogy már nem is emlékszem rájuk :D

Igen CSM-ben pont azt szeretem, amit William B. Davis is mondott a karakteréről, hogy azért olyan, mert nem fogja fel, hogy rosszat tesz, azt hiszi, hogy ő a világ legnagyobb hőse. Azokat viszont nagyon szerettem (nem is tudom már melyik rész, de még az 5. évad és a FTF előtt), amikor egyértelművé vált, hogy az árnyékkormányban nem CSM van a ranglétra tetején, csak ő szeretné ezt elhitetni a többiekkel, és volt is valami kis közjáték közte és WMM között, és kicsit helyre is tette CSM-t. De amúgy igen, ez a mégsem halt meg amikor 2 centiről kapott egy rakétát az arcába dolgot én sem igazán értem, de hát inkább az a gonosz legyen akit már ismerünk... :)

A Requiemet mi azért zártuk ki, mert ugye annak a résznek a legvégén jön rá Scully is, és jobb híján mondja el Skinnernek, hogy terhes, és ha jól emlékszem a rész maximum 3 napot ha felölel, és nem tudom, hogy 3 napos terhesként vannak-e az embernek rosszullétei vagy bármi előjele a terhességnek, de igazából ez abszolút mellékes dolog is, ami biztos, hogy a 7. évad második fele, de inkább már a vége. :D

Ez egy baromi jó kérdés, mert erre őszintén nem is igazán figyeltem. Ami így elsőre mint változás feltűnt Scullyval kapcsolatban, és kicsit furán is néztem (tudom, hogy a 8-9. évadokban már volt jele), hogy hirtelen ennyire elkezdett hinni a természetfelettiben. Persze neki is voltak tapasztalati ezen a téren korábban, de ezeket mindig racionálisan, észérvekkel magyarázta meg, ami most egy kicsit nekem hiányzott, mert mindig is ő volt az aki Muldert a földön tartotta, viszont most ez az egyensúly kicsit mintha kibillent volna a természetfeletti felé. Ami meg a Williammel kapcsolatos hisztijét illeti, hát hisztizzen is, az volt az egyetlen Scully döntés amit sosem tudtam megbocsájtani, még akkor sem ha értem, hogy miért tette, valahogy nekem az Scullyhoz képest egy nagyon elhamarkodott döntésnek tűnt, amit nem gondolt át teljesen. Kíváncsi vagyok, hogy mi lett volna ha nem adja örökbe, mind a történet szempontjából, mind William miatt és persze MSR miatt is, na meg akkor már a hármójuk kapcsolata miatt is. Azt sosem gondolnám, hogy Williamnek egyszerű, felhőtlen gyerekkora lett volna, viszont abban biztos vagyok, hogy nagyon sokat változtatott volna a kapcsolatokon.

amorfati (törölt) 2016.02.27. 09:53:10

@Post Modern Prometheus: az amit írtál, hogy durván elkezdett hinni a természetfelettiben, az szerintem azért volt, hogy kompenzálja azt h Mulder nem volt ott, és hiányzott neki. William örökbeadásával nem értek egyet én sem, bár őszintén szólva nem is tudom, hogy utána hogy nézett volna ki mondjuk a MSR pl a Truth után, vagy akár az új évadban. De igen, ez (is) valóban érdekes dolog/kérdés lehet.
süti beállítások módosítása