Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.
Hogy volt?

Trónok harca 5x04 - A hárpia fiai

2015. május 05. 11:00 - sixx

Volantis

Nehéz a volantisi halászemberek élete, nem elég, hogy büdösek a haltól, és hajnaltól napnyugtáig melóznak, még le is ütik őket néhanapján, és elviszik a csónakjukat, hogy abban szállítsanak egy gúzsba kötött és kipeckelt szájú törpét Mereenbe. Mint teszi azt a nyitójelenetben Ser Jorah, a szerelmes, aki (hagymázas álmaiban az ő farkára vágyó) Danynek visz szokatlan ajándékot. A halászember meg kap két aranyat, vegyen belőle nyalókát a gyerekeknek.

screen_shot_2015-05-04_at_06_35_13.png

A tengeren Dorne felé

Egy nagyobb hajóval folytatjuk, Jaime és Bronn hajókázik Dorne felé, Jamie-nek meg az egyik tengerész megmutatja Tarth szigetét, ahonnan Brienne származik, ugye. Bronn kicsivel később arról érdeklődik, hogy ugyan, miért egy sima kereskedőhajón mennek Dorne-ba, és miért nem egy Lannister-gályán, mire Jaime elmagyarázza, hogy így feltűnés nélkül partra szállhatnak, és majd gyalog osonnak be a városba, vagy valami hasonló. Bronn, aki már járt Dorne-ban, erre rámutat, hogy ott csak őrültek laknak, akik imádnak harcolni és kúrni, és sok harcra számít, de kevés kúrásra, mert az egész lakosság őket hajkurássza majd, ha elrabolják a hercegnőt. Ugyan, int az aranykézzel Jaime, az unokahúgomat visszük haza. Bronn az “unokahúg” hallatán felhúzza a szemöldökét, de nem forszírozza a kérdést, mert több esze van.

screen_shot_2015-05-04_at_06_36_51.png

Inkább azt kezdi el feszegetni, hogy miért nem negyven zsoldos, vagy inkább egyenesen egy hadsereg jön a kislányért, miért csak egy félkarú meg ő. Jaime nem akar háborút kirobbantani, de Bronnak ez nem elég, te miafaszt keresel itt a béna kezeddel? Mert nekem kell megtennem, oszt kalap, mondja Jaime, és amikor Bronn továbbra sem szakad le a témáról, nyomatékosabban is megismétli, mert csak. Bronn nem hülye, és összerakja a puzzle darabjait, te szabadítottad ki Tyriont, mi? Cersei meg hülyét kapott tőled. Hát, add át neki az üdvözletemet, ha látod. Jaime aszongya, Tyrion kinyírta az apám, ha még egyszer meglátom, kettévágom. Aztán átadom az üdvözletedet.

screen_shot_2015-05-04_at_06_48_06.png

Királyvár

Lord Tyrell beszámol a kincstár helyzetéről, legyen elég annyi, hogy Varga Mihály irigylésre méltó helyzetben van a westerosi koronához képest, amitől a Vasbank kér egy tudományosabb összeget a kintlevőségei fejében. Tyrell javaslata: majd mi kifizetjük az adósságot, és a korona nekünk fog tartozni. Nem is olyan hülye ez, mint látszik. Cersei sóhajt, már így is elég sokat kaptunk a Tyrell-háztól, inkább jobb feltételeket kéne kialkudni a Vasbankkal. Hát persze, mondja a kincstárnok, szépen belesétálva a csapdába, mert Cersei folytatja: …személyesen. Mace Tyrell kihúzza magát, hogy én menjek? Qyburn hitetlenkedve vigyorog maga elé, ez tényleg ennyire hülye. Cersei bólint, mehetsz is, de a király aggódik a testi épségedért, és elküldi veled Ser Merynt, hogy vigyázzon rád. Na, Mace Tyrell sem tér vissza erről a túráról egy darabban, az tuti. Pycelle mester megjegyzi, hogy a kistanács egyre kisebb lesz, mire Cersei epésen azzal reagál, hogy még nem eléggé. Én befognám a számat.

screen_shot_2015-05-04_at_06_53_28.png

Vágunk, Cersei a Főverébbel tárgyal, és nem tudom miért, de én nem bíznék ebben a tiszta tekintetű paliban. Nem azért, mert nem iszik (pedig nem iszik), bezzeg Cersei, láthatóan bosszúsan tolja félre a bort, neki lemenne gigára egy kancsó. Mit tetszik parancsolni, kérdi a fickó, aki láthatóan nincs betojva attól, hogy a birodalom leghatalmasabb asszonya előtt ül. Cersei egy dolgot akar: egyfajta bigott vallásrendőrséget, mint ami vagy 200 éve működött, és ami fegyverrel tartatja be az istenek törvényeit. A Főveréb erre nem számított, és annyira nem is repes az ötletért, de mind minden vallási fanatikus, az ő szemében is csillog valami őrült tűz, amit én Cersei helyében nem intéznék el egy legyintéssel. Cersei aszongya, hogy a tehetősek mindig megússzák a kis kilengéseiket, mire a Főveréb csak annyit mond, hogy az istenek szemében mindenki egyenlő.

screen_shot_2015-05-04_at_19_44_53.png

És ebből baj lesz. Fekete csuhás, a hátukon láncot, a kezükben kalapácsot hordó népség lepi el Királyvár utcáit, és kezdenek tisztogatásba: széjjelverik a boroshordókat, kizavarják a keményen dolgozó kisembereket a kocsmából, széjjelverik az istenek képmásait ajándéktárgyként áruló kufárok portékáit, és a biztonság kedvéért a kufárok is kapnak pár egyformát, miközben a várfalról a katonaság némán bámulja az eseményeket. Hiába szólnak nekik odalentről, leszarják. A következő megálló Kisujj bordélya, ahonnan a meztelen csajokat a hajuknál fogva rángatják ki, egy belső szobában rajtakapott meleg párt viszont igencsak kiherélnek, legalábbis egy miskárolásra tökéletesen alkalmas kés bevillan a kamerába a nagy üvöltözés közben. És miközben dúl a vallásos igazságszolgáltatás, a a verébnek állt Lannister-rokon a homlokára kap egy fasza hegtetoválást, mert a Verébrajban vagy mi a faszban ilyet hordanak a tagok.

A kalapácsosok nem állnak ám meg egy szaros bordélynál, hanem mennek tovább, egy alakulótéren például két, hevesen kardozó nemesemberre lelnek, egyikük Ser Loras, akit ugye Cerseinek szántak és Margaery testvére, emellett meleg. Ajaj. Le is tartóztatják az isteni és földi törvények megszegéséért. Margaery ettől teljesen kiborul, beront szerencsétlen Tommen szobájába, oszt mér van a testvérem tömlöcben? Mér, ott van? Nem én küldtem oda. Nem hát, hanem a kurva anyád, az mármint szó szerint. Akiről úgy volt, hogy elhúzza a belét végre! Margaery szépen lassan, tagoltan elmagyarázza Tommennek, hogy ez egy bosszú, és nem, nincsenek jóban Cerseivel, de bezzeg azt nem mondja, hogy ő baszta fel Cersei agyát, aki saját módszereivel áll bosszút. Tommen hihetetlenül naiv, és semmit nem tud a világ dolgairól. Margaery előhúzza a pinakártyát, mire Tommen rohan a muterhoz, kiszabadítani Ser Lorast.

Tomment nem lehet komolyan venni, amikor gyerekhangon követelőzik, anyám, ereszd szabadon Ser Lorast, de izibe’! Én tartóztattam le? Hát…nem. De te fegyverezted fel a Verebeket! Hát, ja. De arra nem gondoltam, hogy ez lesz. És Tommen amilyen gyerek, el is hiszi. Akkor mondjam a csajomnak, hogy a tesója kiszabadul? Nem én zártam be, mondja Cersei, hanem a Főveréb, eredj el hozzá, te vagy a király, neked elereszti. Ez képes a saját fiát ennyire megalázni? Mert ugye azt mindenki sejti előre, hogy Tommen kiruccanása nem lesz egy fáklyásmenet. Megy a gyerek a szűk utcákon, fel a lépcsőn, mögötte a katonák, előtte a Verebek, és a Verebek nem eresztik át, a Főveréb éppen imádkozik, nem lehet zavarni. De hát én vagyok a király! Oszt hová szarjunk, kérdezik a verebek, és nem mozdulnak. Közben lentől a plebs elkezdi gajdolni, hogy fattyú, meg vérfertőzés szülötte, Tommen meg nem ad parancsot arra, hogy vágják mág le ezeket a köcsögöket, hanem megfutamodik. Otthon aztán hiába magyaráz Margaerynek, nem lesz pina egy ideig.

screen_shot_2015-05-04_at_20_20_36.png

A Falon

Stannis és Stannisné Havast figyeli, ahogy a társait trenírozza, Stannisné szarba-húgyba nem nézi a fattyút, és azon bánkódik, hogy nem szült Stannisnak fiút, csak egy nyomorult sérült csajt. Melisandre időben érkezik, isten szemében mindenki egyenlő, mondja, Stannisné meg egy ostoba libának tűnik menten. Hogy miért nem vágja el a torkát valamelyik este, nem tudhatom. Melisandre azt is megjegyzi, hogy Shireen ereiben királyi vér folyik. Királyom, tán csak nem Deres ellen vonulsz hamarosan? Ja. Hitre van szükséged, nem rám, mondja a vörös rébék. Havas később a nemeseknek írott leveleket ír alá, és kér katonákat a falra, az egyik levelet Roose Boltonnak címezte Samu, Havas meg nem akarja aláírni, mert a testvérét Bolton nyírta ki. 50 emberrel nem lehet Falat védeni, Havas, mondja Samu, Havas meg aláír.

screen_shot_2015-05-04_at_20_29_14.png

A vörös rébék jön Havashoz, és igyekszik meggyőzni arról, hogy a Deres elleni ostromhoz szükség lenne rá. A Falon lakom, nem megyek sehová. Melisandre is előhúzza a pinakártyát, és megmutatja a melleit Havasnak, majd a kezét az ágyékára húzza, ajaj, Havas Jon lehet nem tud semmit, de EZT ő is ismeri. Nem megy, mondja Havas, esküt tettem. Ugyan már, mondja a vörös, volt már ilyenben részed. Szerelmes is lettem. De hát meghalt! Attól még szeretem. Melisandre sértődötten távozik, és az ajtóból visszaszól, nem tudsz te semmit Havas Jon. Shireen és az apja közben egy igazi apa-lánya pillanatot él át, ami minket annyira nem érdekel.

screen_shot_2015-05-04_at_20_34_30.png

Deres

Sansa a kriptákban kolbászol, és gyertyát gyújt, Kisujj így is rálel, és beszélgetnek egy kicsit Kisujj gyerekkoráról, Lyannáról például, akit Rhaegar Targaryen kinézett magának, és elrabolta, és megerőszakolta. Ez már csak egy ilyen szomorú történet. Kisujjnak vissza kell mennie Királyvárba, és itt hagyja egyedül Sansát, de nyugi, mondja, Stannis jön a Falról, sietve ráadásul, és a telet megelőzve akar Királyvárba érni, de ehhez először Derest kell elfoglalnia. És el is fogja, mert nagyobb serege van, mint Boltonnak, és több esze. És utána téged nevez ki az Észak úrnőjének. Mert Stark vagy. És ha nem? Akkor meghódítod Ramsayt, és manipulálod a faterját, mert én tanítottalak, és ebben én vagyok a legjobb. Ja, jól van akkor. Kisujj elköszön, és egy csókot nyom Sansa szájára, jaj.

screen_shot_2015-05-04_at_20_42_25.png

Dorne

Bronn partra evez, mert ugye a félkezű Jaime nem tud, és amikor reggel magukhoz térnek, Bronn egy kígyót süt reggelire. A dűnék között egyelőre nyugalom van, így ezek ketten a halálról beszélnek, mert miről másról. Elindulnak, menet közben Bronn megpendíti, hogy mi akadályozza meg az őket ide fuvarozó hajó kapitányát abban, hogy elárulja őket. Egy zsák arany, mondja Jaime, mire Bronn éppen hogy csak fel nem röhög, te tényleg fogalmatlan vagy, errefelé úgy utálják a családodat, mint varjú a rohadt tököt. De én sok aranyat adtam neki. Erre tessék, lovasok közelednek. Négyen. Bronnék földre vetik magukat, Bronn meg is kérdi menten, hogy Jaime hányat tud legyakni. Egyet. Ha lassú. A lovasok észreveszik a nyomaikat, mire Bronn felpattan, és úgy tesz, mint aki megadja magát. Aztán gyorsan végez két lovassal, és a harmadiknak esik, Jaime-nek meg marad egy, ahogy mondta, de nem megy neki olyan gyorsan a dolog - egészen addig, míg rá nem jön, hogy az aranykéz is jó valamire, teszem azt, megragadni az ellen pengéjét. Aztán ledöfi. A holttesteket viszont el kell temetni, Bronn megint feláll a szopórollerre.

Egy lovast látunk vágtatni, Ellaria Sand az. Egykori szerelme három lányával találkozik, és háborúról beszélgetnek, meg arról, hogy hadsereg nélkül is lehet ellenségeskedést szítani. Mármint úgy, hogy a hercegnőt kis, apró darabokra vágva küldik haza, ugye. Az egyik lány sóhajt egyet, van egy kis probléma ezzel kapcsolatban, mondja, és az ostorával felborít egy vödröt, ami alatt nicsak, a hajóskapitány van beásva a homokba. És éppen egy skorpió mászik a fején Szopó. Jamie Lannister Dorne-ban van, és megy a hercegnőért. A három lány beáll Ellaria mögé, irány a hercegnő.

Meereen felé

Tyrion kipeckelt szája ellenére dúdolgat, ami az őrületbe kergeti Ser Jorah-t, így kénytelen kivenni a szájából a pecket. Jorah kormányos, Tyrion csak üldögél a csónakban, és konstatálja, hogy nem Cersei irányába mennek. Nem hát, mondja Ser Jorah, hanem Danyhez, ő sz én királynőm. Tyrion ettől röhögőgörcsöt kap, ne már, én is oda tartottam, halló, ezért nem kellett volna elrabolni. Oldozz el, kéri, de Ser Jorah nem foglalkozik vele. Tyrion két perc alatt rájön, ki rabolta el, és arra is, mit keresett Volantisban (ide száműzte Dany, mert rájött, hogy kémkedik utána). Tyrion kezdi összerakni a dolgokat, szóval te jelentettél Danyről Varysnak, ejnye. És most azt hiszed, hogy Dany majd engem fejeztet le, és téged jutalmaz meg? És ha fordítva lesz? Ser Jorah eddig bírja ideggel, és leüti a törpét.

screen_shot_2015-05-04_at_21_05_01.png

Meereen

Dany egy erkélyről figyeli Meereent, a város hótt nyugodtan tűnik fentről. Ser Barristan meg mesél neki Rhaegarről, aki imádott a nép közé vegyülni, és énekelni. Tiszta Mátyás király fílingem van, Rhaegar ugyanis jó énekes volt, és a pénzt, amit keresett, általában elajándékozta. Nahát. Daario jön, udvart kell tartani, felség, Hizdahr zo Loraq már itt toporog. Ser Barristan lelép, Dany megy melózni. Hizdahr zo Loraq mit akar? Hogy legyenek megint viadalok. Mert ott lehet dicsőséget szerezni, és ez fontos. Dany szarik a dicsőségre, a hagyoményra, meg Hizdahr zo Loraqra is, ez nyilvánvaló. Márpedig ez kurvára kell, bizonygatja amaz és közben hárpiamaszkos alakok osonnak a katakombákban, ajaj, és elkezdik kinyírni Daario emberit a bordélyokban.

Aztán jönnek a Makulátlanok, akiket csapdába csalnak és lemészárolnak, a küzdelem heves és egyenlőtlen, a bérgyilkosok többen vannak, és ugyan Szürke Féreg nagyon kemény, de sok lúd disznót győz. A végén Szürke Féreg mellett csak az időben odaérkező Ser Barristan marad, és a vége sajnos kiszámítható, a Hárpia fiai legyűrik őket, és nagyon úgy néz ki, hogy Dany elveszti két leghűségesebb csatlósát, a város meg forrong. Elő kéne venni a sárkányokat, és felgyújtani az egészet a picsába.

És ez lesz jövő héten:

Címkék: 18+ trónok harca
149 komment

Facebook kommentek

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lenry 2015.05.05. 11:12:06

jav: Selyse Stannisné keresztneve, a kiscsajt Shireen-nek hívják

NAR 2015.05.05. 12:10:32

Ser Loras a hét királyság egyik legjobb harcosa, híveivel van körbevéve, erre csak úgy beállít pár csuhás és elviszik? Itt kissé túlzásba estek a forgatókönyvírók... Az sem egészen világos, hogy Stannisnak honnan van nagyobb serege, mint Boltonéknak, hiszen a Feketevíznél a Lannisterek tönkreverték Stannis seregét, alig tudtak visszamenekülni Sárkánykőre.

Balfars 2015.05.05. 12:32:26

@NAR: Az előző évadban a vasbank adott egy nagyobb kölcsönt Stanisnak. Szóval esélyes, hogy Mace Tyrell amúgy is elkésett azzal, hogy újratárgyalják a törlesztést.

Jester 2015.05.05. 14:00:45

@NAR: Erre az évadra teljesen szétesett az író-csapat.. borzalom. Az egy dolog, hogy teljesen fanfiction és köze nincs a könyvhöz, ez még nem lenne baj, mert ugye a könyv az könyv, a sorozat meg sorozat.

De akkora lyukak vannak a történetben, mint Észak maga.. Pl a Makulátlanok elvileg a világ legjobb elit harcosai.. ehhez képest pár városi terrorjankó tőrökkel kicsinálja őket.. hagyjuk már. Jamie meg azért akarja ellopni Myrcellát és nem hadsereggel bevonulni Dorne-ba, mert nem akar háborút. Miért, majd gondolja, hogy bután néznek maguk elé a Martellek miután visszalopták a túszukat? Meh. Meg aszondja korábban Brienne: Megkerülik a Cailin-árkot. MEGKERÜLIK. De hülyék ezek a hadurak, hogy ők meg nem a kerülőúton mentek.. omfg. Borzalom ez az évad :(

Thomas Dantes 2015.05.05. 14:28:26

@Jester: A Makulátlanokat, amikor elősször megláttam se értettem mitől olyan nagy szám harcosok. Pajzs-dárda combo, nem minden helyzetben hatásos. Például szűk városi utcában, tőrrel felszerelt emberek ellen, kimondottan hatástalan a hosszú dárda.

Thomas Dantes 2015.05.05. 14:33:01

@NAR: Ez viszont igaz, mégis csak a király feleségének a testvére. Nincs saját testőrsége, harcosai? A középkorban , egy valamire való nemes, jelentős fegyveres kísérettel mászkált, és elvileg ezt a világot valós középkori dolgok ihlették. De ez a szál a könyvben is marhaság , egy csuhás fanatikussal nem bír el se az államhatalom, se a kisebb magánhadseregeket fenntartó nemesurak ? Ha én gazdag nemes lennék, ugyan mit érdekelne pár csuhás? Sefegyverük, se felszerelésük nincs rendes. Pléne, hogy megint csak, ha már középkori világról mintázták, voltak a középkorban is mindenféle őrült valllási fanatikus szekták, de őket az állam, vagy a nemesurak, elég gyorsan levágták a fenébe, ha gondot okoztak. Nehezen tudom elképzelni ,hogy teszem azt Csák Máté kiskirály beszarna pár csuhás bolondtól.

keményen drogozó kisember 2015.05.05. 15:06:34

Csak egy apróbb javítás:
Nem hagymázAS, hanem hagymázOS - semmi köze a mázashoz.
(Bár valójában az is mázos volt régen, lásd még: mézes-mázos, csak az utóbbi kb. 70-80 évben a szótő és a toldalék közötti -o- kötőhang sok szónál kezd eltolódik az -a- irányába, sőt, sok eredetileg -os végű melléknévnél is követi ezt a mintát, pl. magos - magas)

(ráadásul akinek hagymázos álmai vannak, az épp rémeket álmodik, nem vágyálmokat)

r5 2015.05.05. 15:18:00

Cailin-árkot megkerülni miért is ne lehetne? Elmennek keletnek és felszállnak egy hajóra ami átviszi őket Északra, problem solved :)
A másik, hogy a verebek mögött egyrészt ott áll a korona, másrészt meg ennek a vallási katonaságnak régi hagyománya van, csak épp az elmúlt úgy kétszáz évben elfeledkezdtek róla. Ha nagyon akarunk még párhuzamot is lehet vonni a középkorból erre, igaz nem teljesen pontosan, de pl a Templomosokat is hasonló módon tüntették el, pedig ott is voltak befolyásos emberkék.

NAR 2015.05.05. 15:34:16

@Jester: A Makulátlanok még csak hagyján - ők jó harcosok a csatatéren falanxban, de szűk sikátorban meg sem tudják fordítani a dárdájukat. A Jamie-s szál is furcsa, lehet, hogy csak Bronnak akartak képernyőidőt? Az rendben, hogy a könyves szálát kihagyják, de pl. hogy fog a lányával a hóna alatt kisétálni Dorne-ból?

Bicepsz Elek77 2015.05.05. 15:37:08

@Thomas Dantes: A konyvben mas a tortenet(alig van katonasag a varban)

szepi79 2015.05.05. 15:38:04

@Thomas Dantes: "Például szűk városi utcában, tőrrel felszerelt emberek ellen, kimondottan hatástalan a hosszú dárda."

igen, csak az adott harc pont nem egy szűk utcában volt, hanem egy viszonylag széles folyosón. ha mondjuk felálltak volna 3-3an egymás mellé (a két irányba nézve), akkor a késes támadók a hajukra kenhették volna a létszámfölényüket. szűk helyeken az alakzatban harcolás igen hatékony forma, lásd a thermopülai csatát.

és épp ezért nem értem, miért húzták a makulátlanok a rövidebbet, ők elvileg katonák, és azokból is a legfegyelmezettebbek, ez az össze-vissza adok-kapok minden volt, csak nem rendes harc.

Thomas Dantes 2015.05.05. 16:48:32

@szepi79, első ezen a néven: Nem volt az olyan széles, és meglepetés szerűen lesből támadtak rájuk. A Makulátlanok nyílt mezőn jók, és ott se minden ellen. Közelharcban már nem ér sokat a dárda. Se nyílzápor ellen. Falanxba tomorülve, szilárd falat alkotva, vagy lassan előre nyonulva, mint nehézgyalogság, úgy igen.

Thomas Dantes 2015.05.05. 16:50:08

@Bicepsz Elek77: Úgy is butaság. Egy gazdag középkori nagyhatalmú nemes, mindenhová a saját jókora magánhadseregével mászkált. Aki nem, az meg hülye volt. Persze mident meg lehet magyarázni miért volt így.

Engsolei 2015.05.05. 17:23:45

A Stannis féle apja lánya beszélgetés nem volt olyan érdektelen mint amilyennek tűnt, ugyanis kiderült belőle, hogy egy dornei ajándék (mérgezett?) babától betegedett meg Shireen amit a születése tiszteletére küldtek Stannisnek...

Gunsmoke 2015.05.05. 17:51:46

Megkockáztatom, hogy eddig ez volt az eddigi legrosszabb rész az egész sorozatban! Remélem ez alá már nem mennek.

Nem ismerem a könyvet, de azt mondják a sorozat már elszakadt attól és ez durván meg is látszik az eddigi részeken (mármint, hogy nincs olyan jó, mint amit Martin kitalál).

Blobov 2015.05.05. 17:53:51

@Thomas Dantes: Persze. Azok a katonák, akiket csecsemő koruk óta a harcra neveltek, kizárólag ennek élnek, azok pont csak a falanxharchoz értenek és punktum. Nem képezték ki őket semmilyen más harcra. Aha.

vilagpolgar 2015.05.05. 17:55:40

@Jester: Attól hogy elit harcos, ha 20-an mennek 2-re akkor nem nehéz megmondani hogy mi lesz a vége.

Rocky 2015.05.05. 18:03:08

Soha nem értettem, hogy mi értelme ennek, hogy ez az egyszerű, primitív ember, alpári stílusban leírja, hogy mi volt az adott műsorban?!
Vezekel valamiért? Kegyetlen büntetés lehet...
Akit érdekel, az úgyis megnézi, akit meg nem, az el sem olvassa...
(ja csak a nő melle miatt kattintottam, mert az 10 pontos)

Ernoke 2015.05.05. 18:45:12

Hiánypótló ez a blog, sorozatot nézni baromi unalmas, soha nem bírtam rávenni magam, hogy akár egy részt is letöltsek és megnézzek. De pl. a Trónok harcában a történések nagyon érdekelnek, ráadásul sixx stílusa nagyon szórakoztató. Végre lehet sorozatot olvasni is, nemcsak nézni.:)

Ernoke 2015.05.05. 18:48:02

@Rocky: na tessék, pont a következő hozzászólásban kaptad meg a választ. léteznek olyan emberek, akik sokkal szívesebben olvasnak bármit, mint néznek (én), meg nyilván annak is jó ez, aki csak beszélni akar kicsit a sorozat történéseiről itt, vagy esetleg még egyszer átélni.

Cérnahuszár 2015.05.05. 18:57:26

@Rocky: pl az az értelme hogy felkeltik az érdeklődését annak aki eddig le se tojta a trónok harcát.
Az évadok összefoglalóinak olvasása után kezdtem el nézni a sorozatot, és piszkosul tetszik.

Cérnahuszár 2015.05.05. 18:59:44

@Rocky: ja és még valami, sixxnek van üzleti érzéke, neked nincs :D

Thomas Dantes 2015.05.05. 19:14:01

@Blobov: Igen. A valóságban is voltak olyan katonák, egységek, akiket szinte gyerek koruk óta neveltek katonának, és ahhoz értettek amire kiképezték őket.

paráznabillegető 2015.05.05. 19:59:55

@Thomas Dantes: hülyeség.
pl: római légionárius.
azokkal aztán senki nem mert baszakodni városi pályán. pláne nem egy egész légióval.
persze biztos megpróbálták, eleinte. nem véletlen később meg nem...

Sergei Alexis 2015.05.05. 20:02:09

Egy éjszakáért Carice van Houten-el (Melisandre) a lelkemet eladnám az ördögnek

sixx · http://comment.blog.hu 2015.05.05. 20:54:21

@efi: koszi a kattintast! azt azert megkerdem, mennyivel kevesbe alpari a kollega, aki csak ket csocs miatt klikkolt?

Masamune 2015.05.05. 21:19:14

Vajon az az ember mennyire alpari, aki a csocsok miatt kattint? :D

fosch9 (törölt) 2015.05.05. 21:51:18

és felgyújtani az egészet a picsába :D hehehehe

efi 2015.05.05. 21:59:09

@sixx:
A +1 nem az alpári szöveg emlegetésének szólt, hanem annak, hogy tényleg minek egy tv-sorozat minden áldott részét (mégiscsak egy vizuális termék) felmondani, mint az általános iskolában a tábla előtt feleléskor? Aki látta mégis mi újat keres benne itt, aki nem látta, az meg ezen keresztül fogja átélni 1:1 méretarányban ??
Esetleg sporteseményről (mondjuk a BL összes meccse), koncertsorozatról vagy főzőcskeműsorról nem lesz ilyen? Persze nem élőben, hanem utólag! Kb azoknak is ennyi értelme lenne.

sixx · http://comment.blog.hu 2015.05.05. 22:35:31

@efi: a recap egy elég régóta létező műfaj, ha neked nem tetszik, nem köll olvasni. tudod, arra mindig van lehetőség, hogy NEM kattintasz. szevasz.

Dekatlon 2015.05.05. 23:52:53

@efi: Megnéztem a részt. Aztán idejöttem, elolvastam sixx-et. És jó érzés. Felidézi a látottakat bennem, meghallgatom, hogy ő mit hogy látott, van amivel egyet értek, van amivel vitatkozok. Elolvasom a kommenteket, aztán irogatom ide az okosságaimat. Ez, amolyan közös filmélmény megbeszélés. Van piaca.

Dekatlon 2015.05.06. 00:01:31

Naszóval, én azért drukkolok Szürke Féregnek. Kemény gyerek, és csak ipeg bökték meg. Hátha túléli.
Harchoz: szerintem a hápia maszk alatt elég sok gladiátor volt. Épp következne az éves arénamegnyitó, a királyné meg makacskodit. Nem tartom lehetetlennek, hogy a gladiátorok meg morcosak lettek, és tárt karokkal várta őket a hárpia banda.
És ha már két képzett csapat megy egymásnak, ott bizony számít a túlerő. 3-3 ember meg elég hiányos falanx a durva túlerővel szemben. De becsületükre legyen mondva, hogy kihozták döntetlenre. Persze lehet jönni a spártaiakkal, de úgy tudom, ők se nyertek Thermopülánál.

Vörös Rébékhez: Havas passzolja a mérgezett pinát, erre megkapja, hogy nem tudsz te semmit. Komolyan olyan érzésem volt, mintha Ingrit flashelt volna vissza egy hálásat a Rébék száján át.

Dekatlon 2015.05.06. 00:05:51

Cersei fura volt, hogy beengedte a kicsifiát a veszélynek közepibe. Tényleg kezd megkatanni.
Kiengedte ezt az inkvizítort a palackból, de ha ennyire fújnak a melegekre, bemondásra, vajon hogy viszonyúlnak a dugitesókhoz és fiukhoz? Úgy tűnt ez se akkora nagy titok már, mint régen volt. Baj lesz ebből, én mondom.

nicu71 2015.05.06. 01:01:34

@Engsolei: pont ezt akartam írni.Nagyonis jó jelenet volt.Kimondottan kedvelem Stannisékat.

nicu71 2015.05.06. 01:04:11

@Dekatlon: amikor elhangzott Melisandre szájából a mitikus mondat,sikongattam a gyönyörtől.Imádom a vörös nőt!Havas Johnt néha nem értem komolyan :D

vastyúk is .. 2015.05.06. 09:20:51

@Dekatlon: Cerseinek elmentek otthonról semmi kétség. Tényleg azt hiszi, hogy neki majd elnézik a vérfertőzést, ha már ő fegyverezte fel őket. Jajj, de várom, mikor temeti maga alá ez a szar lavina.
Egyetértek abban, hogy a Hárpia Fiai nem mezei bugrisok, azok között is vannak szép számban képzett harcosok, és feltételezem, hogy egy rajtaütést nem a zöldfülűekkel hajtatnak végre.
Valamiért az az érzésem, hogy csak az öreg Barristannak harangoztak, amit nagyon sajnálok, mert reméltem, hogy énekel még Danynek a régmúlt dolgokról, hogy feloszlassa a homályt a sárkányos királynő agyában.

vastyúk is .. 2015.05.06. 09:32:11

@Gunsmoke: Érdekes, szerintem az eddig kinnlevő részek közül ez a rész tetszett a legjobban. A sorozat, az sorozat. Hidd el nekem, nincs olyan szarul megírva, mint feltételezed (igen, az én szemem avatott ;) ). Ez a rész tele volt apró kis csírákkal, amik bizonyára szárba szökkenek idővel. Megjegyezném, hogy nem véletlen, hogy négy részt adtak anno a kritikusok kezébe, a HBO is tudja, hogy nem a megszokott mederben halad egy epizód felépítése, de ne felejtsd el, hogy ez az évad már a vég kezdete. A ritmusváltás Martin papa irományára ugyanúgy jellemző volt. Állj inkább úgy a dolgokhoz, hogy ilyen hosszan kell felszopni a következő részeket. A vihar előtti csend.

Alhazred 2015.05.06. 10:29:58

nekem gyanús, hogy barristan és féreg megússzák a dolgot, nem volt nagy drámai halál, a gyilkos döfést egyiknek sem sikerült bevinni.

persze ilyen középkori körülmények között egy sima fleshwound is elfertőződhet, lásd khal drogo

oszt jónapot 2015.05.06. 10:49:44

@r5: "A másik, hogy a verebek mögött egyrészt ott áll a korona, másrészt meg ennek a vallási katonaságnak régi hagyománya van, csak épp az elmúlt úgy kétszáz évben elfeledkezdtek róla"

Hát ja, csak itt odament 10 hülyegyerek kb. botokkal. Lekaszálták volna őket a faszba simán. Ha utána odaküldenek egy komolyabb csapatot az OK, de ez így tényleg elég vicces volt.

oszt jónapot 2015.05.06. 11:12:25

@nicu71: Havas olyan akar lenni, mint a faterja. Ő is inkább meghalt + bebukott mindent "a becsületért". Balfasz.

vastyúk is .. 2015.05.06. 12:52:36

@Alhazred: szerintem csak Szürke Féreg ússza meg. Az epizód végén ő még mutat életjeleket, Barristan apó már nem. Meg a kövi rész előzetesében is mintha ezt erősítenék.

sipi119 2015.05.06. 13:50:46

amúgy ez kicsit offtopic, de Jorah Mormont nem tök olyan mint Flint kapitány a fekete vitorlákból?

Doline 2015.05.06. 14:01:05

@sixx:
Na mintha te meg véletlenül tetted volna csak ki a csöcsös képet, ha már alpáriságnál tartunk...

lilcsi manó 2015.05.06. 14:39:07

totál kiakadtam ezen a részen!! :O de most tényleg miért kell mindenkit kinyírni, miéért???!

vastyúk is .. 2015.05.06. 14:44:21

@lilcsi manó: sok színésznek sok a bére. hihihihihihihi

zizi77 2015.05.06. 14:48:56

Csak nekem tűnik úgy, mintha Kisujj már dugogatná Sansát?

Dekatlon 2015.05.06. 14:55:31

@zizi77: ha igen, akkor szigorúan seggbe, mert az ártatlansága az egyetlen oka annak, hogy ő nem Törpiné szül. Bávatag Sansa

vastyúk is .. 2015.05.06. 15:00:24

@Dekatlon: hát ez kész, ezen nagyon röhögök. hihihihihihhiihihihi

zizi77 2015.05.06. 15:06:36

@Dekatlon: Margaery se volt az/szerintem/, aztán hanyadik férje van már. :)

vastyúk is .. 2015.05.06. 15:21:13

@zizi77: de ahhoz, hogy Sansát férjhez adják úgy, hogy a törpe még él, bizonyítani kell, hogy nem hálták el a házasságot.

Dekatlon 2015.05.06. 15:37:30

@zizi77: @vastyúk is ..: Így van. Margaery megözvegyült, neki lehet.

zizi77 2015.05.06. 15:47:53

@vastyúk is ..: bár láttam már filmen, hogy ezt hogyan nézték régen, azért az a bizonyos hártya nem csak szex hatására tud hasadni. Szóval annak hiánya nem bizonyítja, hogy nem ártatlan. Boltonéknak meg amúgy is qrvára mindegy, hogy szűz-e a csaj, hiszen főként a neve kell. A nászéjszaka után meg aztán lehet bizonygatni bemondásra, hogy ki volt az első. Ramsay- nek úgyis azt kell mondani, hogy szűz volt még. Persze, ha kiderülne, hogy terhes, na az már kicsit bonyolítaná a helyzetet.

Dekatlon 2015.05.06. 15:50:42

@zizi77: Boltonnak a neve kell, de pont a nevét nem kapja meg, ha hivatalos marad a Sansa házassága Tyrionnal.
Bár azt tényleg nem tudom, hogy megy. A pap, majd szertartás előt alányúl, vagy hogy?

Aszusz 2015.05.06. 15:56:35

@oszt jónapot: Összehasonlíthajuk pl Nedet Tywinnal - melyik is a balfasz? Mondhatjuk, hogy Ned, hiszen a becsületes úton játszott, és elbukott- de a halála után még mindig egy csomó támogatója van, sok gyereke él még, neveltetésükből adódóan nem fognak egymás torkának esni, és elég sok potenciál van bennük. Észak még mindig hű a Starkokhoz, és csak a lehetőségre várnak (North remembers, Lyanna Mormont levele).
Ehhez képest Tywin, a kiváló politikus, akit mindenki félt, aki játszott és nyert, a budin végezte, megölte az a fia, akit semmibe vett, a gyerekei egymás torkának esnek, az unokája egy Pöcsfej volt, okkal mérgezték meg a saját esküvőjén a saját szövetségesei, a másik két gyerek jelenleg is komoly veszélyben, és aki az oldalukon áll (jelenleg), az is csak a pillanatnyi haszon miatt teszi. Kraszter-hegy csődbe ment, már a Vasbankra sem számíthatnak, stb. A Lannistereknek gyakorlatilag leáldozott Tywin halálával, csak még nem tudják.

Cersei meg, aki a gyerekeiért bármit megtenne: ironikus módon akkor járt volna a legjobban, ha Ned figyelmeztetésére fogja magát és Essosra pattan a gyerekekkel. Akkor még Joff is élne, és a többiek sem lennének ekkora veszélyben.

zizi77 2015.05.06. 15:59:41

@Dekatlon: hát ez a lényeg. Mivel Tyrion nincs sehol, bemondásra megy az egész, a vőlegény meg úgyis szűznek mondja majd. Bár remélem odáig nem fajulnak a dolgok!

Aszusz 2015.05.06. 16:00:12

@Dekatlon: Észak (a Boltonok is) a régi istenekben hisznek. Nem tudom, Roose mit tervez, de a déliek meggyengülésével lehet, hogy neki is vannak valamiféle függetlenedési ambíciói. Márpedig akkor simán semmisnek mondhat egy házasságot, amely nem a varsafák előtt köttetett. A régi istenek előtt Sansa nem számít férjezettnek. Persze ez csak egy kiskapu, de zavaros helyzetekben lehet rá hivatkozni.

Cérnahuszár 2015.05.06. 16:08:23

@Alhazred: Jamie Lannister csonkja persze szépen begyógyult, a karcolás meg nem Drogon.
Drogo sebének fertőződésében aktív szerepe volt a banyának :) Csak Danny azt hitte hogy tényleg gyógyítani akarja, valószínű esze ágában sem volt az soha, megbetegítette Drogot hogy életet kérhessen a megmentéséért ami a gyerek volt, hogy ne legyen aki folytatja Drogo hódításait.

oszt jónapot 2015.05.06. 16:11:50

@Aszusz: Össze. Mindkettő halott, Ned családjának nagy része halott, aki nem, fasz tudja mi lett vele. Winterfell kuka, Sansát az veszi feleségül aki megölte a családot, stb.
A Lannisterek egyelőre uralkodnak, csak a Pöcsfej halt meg, akiért nem kár. De ettől Jon még balfasz. :) A vörös csajt, aki a legjobb bőr volt a sorozatban bukta + ki is nyírták, most visszafoglalhatta volna Winterfellt, Lehetett volna Észak ura + megdughatta volna a banyát, ehelyett marad a Falon rejszolni.

Cérnahuszár 2015.05.06. 16:12:04

Ramsay-Sansa frigytől a hideg ráz, igaz hogy a csaj igazi önpusztító az örökös hülye döntéseivel, de azért ez sok.
Viszont azt baromira csípném ha Tyrion beleesne Dannybe, bár a csaj is folyamatosan hülye döntéseket hoz. De Tyrion esze talán jobb felé vinné, mert az uralkodáshoz jelenleg semmi érzéke, hiába ő a sárkányos csaj akit nem fog a tűz.

vastyúk is .. 2015.05.06. 16:14:58

@Dekatlon: @zizi77: Szerintem úgy ellenőrzik, hogy simán egy septa bekukucskál Sansa lába közé, és ha nincs ott a hártya, szopó, mert az egyház nem érvényteleníti a házasságot, amíg Tyrion él. Igen, mástól is elszakadhat, ezért van olyan nagy divatja vad-keleten napjainkban is a Szűzhártya plasztikának.

oszt jónapot 2015.05.06. 16:15:06

@Aszusz: De maradjunk annyiban, hogy ha Ned kicsit kevésbé büszke, kicsit kompromisszum-készebb, a Lannisterek meg kicsit kevésbé köcsögök, akkor most mindenki boldogan élhetne, de mi unatkoznánk. :)

Cérnahuszár 2015.05.06. 16:24:32

Az a jó az egészben hogy folyton megkérdőjelezheted hogy tényleg olyan jó a pozitív karakter, és a negatív lannisterek tényleg olyan gecik? Pl mi a fenének kellett levágni még az elején az igazságos Nednek a járőr fejét, akit inkább ki kellett volna faggatni mi a fenét látott amitől így bekrémelt hogy világgá ment? Vagy mi a fenének mentette meg Brienne-t Jamie, meg miért hallgatnak qva nagyokat és csak bámulnak egymásra, ha egyszer a nővérét dugja, és amúgy mindig magát veszi előre?

vastyúk is .. 2015.05.06. 16:37:23

@oszt jónapot: öööö, igazából Ned az utolsó pillanatban pont hogy nem büszke volt, ha visszaemlékszel. Megígérte neki Varys, hogyha bűnösnek vallja magát, hogy hazudott, akkor megkímélik az életét, a falra küldik, gyermekei életben maradnak.Tehát ott hoznia kellett egy döntést család és becsület között és a családját választotta, hazudott. Persze Joffrey nem tartotta be az ígéret ráeső részét és lefejeztette. Szóval kibaszottul kompromisszumképes volt, csak ezt a Lannisterek - leginkább Cersei leszarta

zizi77 2015.05.06. 16:50:20

@vastyúk is ..: biztos van Északon olyan septa, aki esküvel állítja, hogy szűz volt. Mondom, egészen a nászéjszakáig érdekes az egész. Utána a kutya meg nem mondja, hogy ki szakította át, és hogy az 2 hete vagy 2 éve történt. A lényeg, hogy Boltonéknak tök mindegy szűz vagy sem valójában, mert igazából a kutyát sem érdekli. Azért ott éppen kinyírnak mindenkit, aki némileg is kockázatot jelent.
Tyrion megjelenésével meg nemigen kell számolnia senkinek, hiszen vérdíj van a fején.

vastyúk is .. 2015.05.06. 17:06:15

@zizi77: Értem, hogy szerinted ezt nagyon könnyen el lehetne intézni. Szerintem ha ilyen egyszerű lenne, már rég Robin felesége lenne Sansa. Mindenesetre te nyugodtan gondolhatod, hogy Kisujj dugogatja Sansát, nem osztom (még) a véleményed. Azért sem, mert a HBO ezt telibe mutatná :D

zizi77 2015.05.06. 17:31:53

@vastyúk is ..: nem érdeke egyenlőre Kisujjnak, hogy Robin felesége legyen Sansa, hiszen már úgyis Ő a " régense". Ezzel sokkal nagyobbat kaszíroz. Nyílván arra játszik, hogy a Boltonok kiütésével majd Ő irányitja északot Sansán keresztül.
Könyves SPOILER!!!
Hogy mennyire egyszerű ez/legalábbis annak gondolják/ legjobban az jelzi, hogy a könyvben pl. egy vadidegen/ emlékeim szerint azért deresi/ lányt vesz el feleségül Ramsay, mintha Arya lenne. A lényeg az, hogy senki nem meri megkérdőjelezni, hogy törvényes-e a házasság, mert féltik a bőrüket/szó szerint/. Esetleg majd Theon köphet a levesbe, bár inkább csak annyi lesz, hogy Ramsay ágyasától menti meg Sansát.
Hogy valóban van- e viszony Sansa és Kisujj között nem tudom, de nagyon gyanús, ahogy arra utal, hogy mikre tanította meg Sansát, és a csók is elég természetesen jött már. Sansának eszébe sem jutott elhúzódni, mint az előző évadban.

vastyúk is .. 2015.05.06. 17:44:04

@zizi77: hát ami azt a szájrapuszit illeti ott a kriptáknál, azért én abban nem láttam semmi "szenvedélyt", vagy természetességet. Sansa csak állt ott, mint Kisujj fasza a lakodalomban. A lényeg, még biztosan nem kefélgetnek.

zizi77 2015.05.06. 17:50:34

@vastyúk is ..: majd kiderül, ez csak amolyan megérzés. Én is jobban örülnék, ha szerencsétlen lány végre boldog lehetne, de ez nem az a mese.

vastyúk is .. 2015.05.06. 17:55:15

@zizi77: szerintem meg lehet nyugodni, nem Sansa ül most a szopórolleren.

Aszusz 2015.05.06. 18:15:23

@oszt jónapot: A banya megdugása nem tudom, mennyire lett volna jó ötlet... Mel egyértelműen árnyékbébit akart Jontól (aki ezt nyilván nem tudta), és ennek lettek volna komolyabb "mellékhatásai" is, bár nem vagyok benne biztos, hogy a sorozat ezt mennyire helyezte előtérbe.

Mint ahogy abban sem vagyok biztos, hogy átjött-e, Észak mennyire komolyan veszi az esküket. Az Őrséget nem lehet elhagyni. Nem tartozik egyetlen király fennhatósága alá sem - ezért egy királynak sincs hatalma felmenteni valakit az esküje alól. Persze, ezek csak szavak, de sok múlik azon, hogy Észak népe ezt hogyan ítéli meg. Ha Jont esküszegőnek tartják azért, mert kiugrott az Őrségból, akkor megszívja. Ha elfogadják (ennek is van esélye), akkor szerencséje van. És ez nem Stannisen múlik.
És mi a fontosabb? Lord Commanderként felügyelni a Fal védelmét egy olyan helyzetben, ami 8000 éve nem volt, és senki sem vesz komolyan (ráadásul alig van embere), vagy délre vonulni vérbosszút játszani egy újabb háborúba, ahol újra sokan fognak meghalni - és akkor ki védi meg a Falat? És Jon ezt már az első évad végén belátta, azért maradt az Őrségben, és nem szökött meg újra.
Jon karaktérét sokan tartják egysíkúnak, balfasznak, unalmasnak, pont azért mert ragaszkodik a becsületéhez. Csak éppen ha megkapargatjuk a felszínt, akkor látjuk, hogy Jonnak eddig többször kellett olyan opciók közül választani, ahol a "helyes" és a "becsületes" út eltért. Segítsen a családján, vagy legyen hű az esküjéhez? Haljon meg hősként a vadak ellen, vagy bélyegezze meg magát, hadd higgye a világ, hogy esküszegő, és ölje meg Qhorint, és váljon kémmé. A szerelmét árulja el, vagy az Őrséget? Fogadja el Stannis ajánlatát egy rendkívül fontos küldetésben, vagy folytassa a másik rendkívül fontos küldetést? Melyik a becsületesebb dolog? És melyik a helyes? Mindkettő mellett szólnak érvek. És mindkettő ellen is.

oszt jónapot 2015.05.06. 18:38:20

@vastyúk is ..: Akkor már késő volt. Ha én tudtam, hogy nem kéne ezekben a faszokban megbízni, neki is illett volna. :)

oszt jónapot 2015.05.06. 18:39:06

@Aszusz: szerintem csak szeret szenvedni.

Dekatlon 2015.05.06. 18:41:00

@Aszusz: és ahhoz képest, hogy nem tud semmit, elég jó dönntéseket hoz, egyre tökösebb, magába bolondított egy vad nőt, és most, legújabban lepatintott egy szexi démont, amolyan "most nincs kedvem dugni, ribanc" jelleggel. :D

vastyúk is .. 2015.05.06. 19:42:49

@Aszusz: bezony, Jon Snow arc. (szerintem persze az is volt. Szellemmel egyetemben) Még az ördögfióka is látott benne valamit. Egyetértek, hogy nem lett volna jó dolog, ha hagyja, hogy ráüljön Melisandre. Engem a vörös papnőtől a hideg ráz. Úgy vagyok ezzel, mint Davos. Ami viszont vicces, hogy Stannis minél jobban szeretné magára húzni újra Mel-t, a nő annál inkább kitér előle.

Zsoofka 2015.05.06. 20:52:19

@Alhazred: Szerintem nem ússzák meg, max az egyik. A támogató(k) halálával ágyazzák meg Ser Jorah visszatérésének lehetőségét. Különben megint előállna a sok bába esete.... Főleg, ha Jorah hozza Tyriont is, nem is férnének el Dany mellett az audienciákon :)

Zsoofka 2015.05.06. 20:56:10

@vastyúk is ..: Egyetértek. A vörös nő azon kevesek egyike a filmben, akinek sem karakterétől sem a színésznő színészi teljesítményétől nem vagyok elájulva.... Persze lehet, hogy a pasiknak jobban bejön.

Nekem nagyon tetszett Stannis és a lánya jelenet, végre emberivé tette Stannist. Az eddigi évadokban nekem túl kevés volt Stannis, semmiképp sem királyi alkat, de erre az évadra kezd belejönni. Ugyanez igaz Jonra, megszerettem ezekben a részekben...

vastyúk is .. 2015.05.06. 21:19:03

@mokamini: hát a csöcsvillantásban Melisandre nagyon az élen van. Szereplőválogatáson is valószínűleg az "egy pár szép csöcs" akadályt kellett megugrania.
Nem tudom, nekem Stannis mindig is egy karót nyelt alak marad, a lánya tényleg emberibbé teszi, de ha abból a csapatból kellene választanom, biztos, hogy Davosra voksolnék. Szegény Shireen-nel kapcsolatban az az érzésem, hogy Melisandre alig várja, hogy alágyújthasson a királyi vére miatt. Amióta azt mondta annak a beteg lelkű Selyse-nek, hogy magukkal kell vinni, mert szükség lesz rá, ez a rossz érzés kerülget.

Zsoofka 2015.05.06. 21:24:12

@vastyúk is ..: Egyetértek. Davos messze a legjobb. Olvastam valahol, hogy eredetileg Davos-színészt akarták Stannisnek. Lehet jobb lett volna. Davos, ha bemegy egy szobába, akkor ott van, meg sem kell szólalnia... Imádom.
A vörös nő simán veszélyes lehet az egész Stannis családra. Drukkolok a kislánynak és Davosnak...

vastyúk is .. 2015.05.06. 21:28:14

@mokamini: én is! ;) de első sorban Havas Janinak. :D

Zsoofka 2015.05.06. 21:33:37

@vastyúk is ..: Úgy értem a Stannis bagázsból Davosnak.
Jani meg hajrá. Nekem még kell bizonyítania, de jön fel, mint nálunk most a vihar.

vastyúk is .. 2015.05.06. 21:41:21

@mokamini: hihihihihihi. Vihar az jön mindenhol. Ahhoz mit szólsz, hogy Danynek már a derekáig ér a szar, de még nem vette észre. Talán most Barristan halála megnyomja a vészcsengőt az agyában

Zsoofka 2015.05.06. 21:56:44

@vastyúk is .. :) Barristannek azért kell (?) meghalnia mert kell a hely Jorah-nak, meg Tyrionnak. Dany nem tartom alkalmasnak uralkodónak, és benne - ellentétben Janival és Stannissel, vagy akár Sansával és Jamievel - nem látom a jellemfejlődés és a javulás legapróbb jelét sem. Tyrion nagyon jó karakter, de félek ő is nagyon kevés lesz Dany mellé. Ez az első páros (Tyrion, Dany), akik esetében szkeptikus vagyok, hogy fog e működni... :)
Tyrionról: mérges vagyok az össze íróra, aki hagyta, hogy apagyilkos legyen.... nekem ez egy olyan végleges dolog, ami miatt ő már sose ülhet azon a Vastrónon még áttételesen (Segítő) sem, mert erkölcsileg nem engedhetik meg... A gyilkosság még megbocsátható (a trónok harca univerzumban), de az apagyilkosság nem, akkor sem, ha az az apa olyan geci volt, mint Tywin. Szerintem.

vastyúk is .. 2015.05.06. 22:04:52

@mokamini: hát megértelek, Dany szépen újratermeli az apja elleni fellázadást kicsiben Mereenben (Az apjának is az volt a hobbija, hogy a nemeseket és fiaikat kivégezteti biztos ami biztos alapon). Nem tudom, hogy egyáltalán el fogja-e fogadni Tyriont segítőnek, egyelőre nem látom a magyarázatot mögötte, meg a bizalmat. Tyrionnak még lehetne egy mentőöve, ha esetleg kiderülne, hogy mégsem az édes apukája volt Tywin.

Dekatlon 2015.05.07. 09:41:28

@vastyúk is ..: az érdekes erkölcsi kérdést vetne fel. Ha nem az apja, de azt hitte, hogyaz apja, akkor az csökkenti a bűnét?
Szerintem amúgy egyáltalán nem baj, hogy kinyírta, végülis az apja is ki akarta őt végeztetni! Akár hogy is, ez semmiképpen nem egy "sima" apagyilkosság.

Cérnahuszár 2015.05.07. 11:38:14

@Dekatlon: azt csak akkor tudja átverni hogy nem sima apagyilkosság részéről, ha azt is bizonyítani tudja hogy nem ő nyírta ki Joffreyt. Elég nagy falat ennyi mindenben tisztázni magát, amig bujkálnia kell addig nem igazán tudja az igazi gyilkos kilétét kideríteni

nota19 2015.05.07. 11:50:46

Havas Jon nagyon érdekes figura. Kezdetben azért volt szimpatikus, mert kitaszított volt a saját családjában, Cat mindent megtett azért, hogy ne érezze jól magát. Ezért is lehetett olyan mogorva, frusztrált és szerencsétlen, aki "nem tud semmit". A származása pedig igazi adu ász, és úgy látom, hogy most már végre kezdenek a storynak megágyazni. (ezzel nem spoilerezem a könyveket, ott se derült még ki semmi, de kb 99 %, ha valaki odafigyel) Stark vér mindenképpen van benne, és mivel Eddard nevelte, ezért az ő morális tartását és elveit tanulta. Örökölte a becsületességét, a csőlátása nélkül. Fontos szerintem megérteni, hogy Jonnak az Éjjeli Őrség esküje szent és sérthetetlen mégsem lehetne azt mondani, hogy soha nem szegné meg. Inkább úgy fogalmaznék, hogy önös érdekből soha nem tenné meg. Azért pl. hogy Deres ura legyen, hogy elvegyen egy csajt, a dicsőség, vagy a gazdagság miatt, kizárt, hogy megtenné. Viszont ha az lenne a tét, hogy rajta áll vagy bukik az Őrség sorsa, a fal védelme, vagy netalántán a Mások elleni harc kimenetele, az emberiség jövője, hát akkor igen is megszegné, mert úgy érezné, hogy ez az ő útja. Ezért izgalmas figura, mert nem tudjuk mit tartogat neki Martin, vagy D&D.
Én nagyon drukkolok, az egyik kedvenc, Szellem pedig csodás.

Zsoofka 2015.05.07. 13:20:45

@nota19: Nagyon szépen leírtad, tetszik. Talán csak azt tenném hozzá, hogy amennyire igaz volt rá eddig a "nemtudsztesemmit" címke, most pont annyira látszik, hogy van esély arra, hogy egyszer majd tudjon valamit... Nekem ő erősen stagnált eddig, a "vadas" kaland is inkább csak sodródás volt a részéről, mintsem tudatos fejlődés... De a Falostrom alatt úgy tűnik elkezdett felnőni. Sajnálom, hogy ehhez a vad lánynak meg is kellett halnia... De most, és ez a lefejezéssel tetőzött eddig, végre úgy tűnik ő akar irányítani... Stannis-sel meglepően jól erősítik egymást... Kicsit sarkosan: két (eddig) szerencsétlenkedő együtt lehet nyerő páros. Ez engem is meglep :)

Dekatlon 2015.05.07. 13:32:54

@mokamini: szerintem Stanis még mindig szerencsétlenkedik. Az eddigi legjobb húzását, a vasbank hitelre megvett sereget se ő találta ki.

Zsoofka 2015.05.07. 13:42:36

@Dekatlon: Én abban látom az ő fejlődését, ahogy a Falon túli királyt rá akarta venni, hogy álljon mögé a seregével. Ez egy királyi húzás. Más kérdés, hogy nem jött be, mert az nem állt kötélnek... De legalább Stannis próbálkozott... :) Az is tetszik, ahogy Jon-hoz viszonyul, ahogy hatni próbál rá.

Nektek nem volt olyan érzésetek, hogy a Vörös nő bármelyik pillanatban lecserélheti Stannist és mondjuk Jon mellé áll, ha Stannis nem nő fel a feladathoz :) Nekem nagyon úgy tűnik, hogy inog a bizalom kettejük között. Stannis feleségétől meg a hideg kiráz... Ha valakit megint muszáj felgyújtani, remélem ő lesz az. Persze erre kicsi az esély, mert az a nő valami miatt feltétel nélkül (miért is?) megalázkodik a banya előtt... Szegény kislányt féltem: adott egy gyenge apa, egy zakkant anya és egy fanatikus banya körülötte. Csak Davosban bízok, hogy észen lesz, ha a 3ból az egyik végképp bekattan és meg kell menteni a gyereket tőlük....

Dekatlon 2015.05.07. 13:55:02

@mokamini: Stannist lenyűgözte John. Ezt kár tagadni. Sose volt fia, de ilyesfélét szeretett volna.
A Falon túli királlyal azt kúrta el, hogy letérdelteteni akarta. Ha szövetséget ajánl neki, fldért cserébe, lazán bele ment volna.
A kiscsak tényleg lekvárban van. A banya tuti grillezni szeretné, és az anyja is benne lenne. De se Stannis, se Davos, de tán még Szegfű sem fogja ezt engedni.

Aszusz 2015.05.07. 14:00:01

@mokamini: "Stannis feleségétől meg a hideg kiráz... Ha valakit megint muszáj felgyújtani, remélem ő lesz az. Persze erre kicsi az esély, mert az a nő valami miatt feltétel nélkül (miért is?) megalázkodik a banya előtt..."

Melnek nincs oka megégetni Selyset, benne nincs királyi vér. Csak Stannisnek és Shireennek van. (amúgy fun fact: Selyse Sam anyai nagynénje, Sam és Shireen másodunokatestvérek :) , ha jól emlékszem)

nota19 2015.05.07. 14:23:15

@mokamini: Mel szerintem is simán lecseréli Stannist, ha úgy adódik. Kezdjük ott, hogy a lángokból és a a látomásokból próbálja a jövőt kiolvasni, és így akadt rá Stannisra. Úgy értelmezte a dolgokat, hogy ő a jövendő király, ezért állt mellé. Azt bevallom nem tudom eldönteni, hogy személyes érdek vezérli-e vagy sem, számomra ez rejtély. Az is kiderült már, hogy a látottakat nem mindig tudja pontosan értelmezni, így azután lehet, hogy tévesen hitte Stannist annak, aminek. Ha így adódik és rájön Jon (esetleges) jelentőségére, akkor Stannisnak annyi. Szegény, pedig egyre inkább kezd felnőni ő is a "küldetéséhez".

vastyúk is .. 2015.05.07. 17:23:52

@Dekatlon: bizony. Nem egyszerű a kérdés. Csak mokamini-t akartam megnyugtatni, hogy ha szerinte az apagyilkosság kizáró ok, akkor még lehet kiskapu Tyrionnak. Persze attól még gyilkos marad. Milyen érdekes, hogy hajlamos az ember azt gondolni, hogy kevésbé súlyos bűn megölni valakit, ha az illető egy faszkalap, illetve maga is gyilkos. Tyrion csak bosszúból ölt és az nem szép dolog. Morálisan eléggé szürke-zóna.

vastyúk is .. 2015.05.07. 17:29:05

Javítsatok ki, ha tévedek.
Ned Stark lefejezte az éjjeli őrség dezertőrét -> halott
Robb Stark lefejezte Karstarkot -> halott
Jon Snow lefejezte Janos Slynt-et -> hoppá

Zsoofka 2015.05.07. 18:06:00

@vastyúk is ..: Remeljuk hogy ez a párhuzam meg nem tűnt fel a a forgatókönyvíróknak és \ vagy nem találják eleg viccesnek ahhoz hogy bevessék... :)

Dekatlon 2015.05.07. 18:18:49

@vastyúk is ..: aki fejez, meghaaaal! Váááá-há-há-háááá! (gonosz nevetés)

Dekatlon 2015.05.07. 18:23:20

@vastyúk is ..: mit ahogy tényleg kevésbé súlyos bűn. Sőt! Ha eléggé nagy faszkalap, akit kinyírsz, van hogy kitüntetnek érte. Bár néha akkor is kitüntetnek, ha nem volt faszkalap, csak nagyon utálták, vagy útban volt... na most összezavarodtam.
A lényeg, hogy az öreg sokkal hamarabb megszünt a szememben apának lenni, minthogy a törpe odaszegezte. Úgyhogy nálam bosszúnak bosszú, gyilkosságnak gyilkosság, de nem apagyilkosság.

nota19 2015.05.07. 19:09:14

Szerintem arról feledkeztek meg, hogy egy ilyen quasi középkori történetben a gyilkosság, lefejezés nem ugyanazt jelenti mint manapság. Ned, mint Észak Őrzője a tőle teljesen elvárt dolgot tette akkor, amikor azt a szerencsétlent lefejezte. Éppígy Jon, a parancsmegtagadót az akkori, és ott létező un. igazságszolgáltatás nevében fejezte le. Ez akkor és abban a helyzetben nem volt gyilkosság, hanem szükséges lépés. Szerintem nincs értelme ezt morálisan elemezgetni. Én magam is irtózom a jelenben az ilyen lépésektől, de ez itt nem erről szól. Vajon ki helyeselné manapság pl. az első éjszaka jogát, mégis teljesen elfogadott, um. szentesített dolog volt egykor.
Egyébként is nagy különbség van az um. szükséges gyilkosság (l. fent) és a között, amikor valaki szórakozásból öl (Boltonok), vagy egyszerűen csak pszichopata (Gregor). Az előbbi nemcsak megbocsátható, hanem elvárt volt abban a korban, a másik még ott is ellenérzést keltett.
Tyrion pedig bármennyire is meg tudjuk mi nézők érteni a motivációját, akkor is gyilkos, mégpedig apagyilkos. Persze Tywin egy rohadék volt, és persze meg is érdemelte amit kapott, de ez a lényegen nem változtat. Én is imádom Tyriont, és ez a tette nagyon jónak tűnik sok későbbi történés megítélésében a filmbeli figurák és a nézők szemében is.

Dekatlon 2015.05.07. 20:05:25

@nota19:
A haverjaimnak nehezebben nézném el ma kinírják az apjukat, még ha lenne is rá okuk.
Szóval, a magam részéről, nem feledkeztem meg róla, hogy ez egy film egy kvázi középkorban ;)

Zsoofka 2015.05.07. 20:08:11

@nota19: Pont ezt irtam én is: A trónok harca univerzumban a gyilkosság majdnem mindennapi dolog. De az apagyolkossag az más. Még ott us más.

Zsoofka 2015.05.07. 20:12:25

@Dekatlon: Amit az utolso bekezdésben irsz csak most olvasom es még el is olvasom majd néhányszor mert - bar az én eddigi véleményemmel ellentétes, nagyon logikus. Jo érv arra, hogy felmentsem magamban az olyannyira szeretett kedvenc torpemet... :)

nota19 2015.05.07. 20:26:42

A többiekről a véleményem:
Királyvár: Marg rettenetesen óvatlan, még mindig ez a véleményem, anyós pajtás nem piskóta, ezt már ő is láthatta, kár provokálni, ráadásul szegény Tommen egyáltalán nem tényező a játszmában, ha őt is elveszíti, hát, nem tudom, miben reménykedik. Olenna nagyiban? Hm.
Cersei pedig ott van tévedésben, amikor azt hiszi, hogy Tywin utóda lehet. Ez egyszerűen röhejes, és nem azért, mert ő nő, hanem mert a képességei még csak meg sem közelítik apuét. Tywin mindig tárgyilagosan döntött, ellenben Cersei csak a saját maga (csak általa vélt) fontosságával, a bosszúval, és a mindenáron való megfelelési kényszerrel törődik egy férfiak által uralt világban. Ráadásul nem veszi tudomásul, vagy nem is éri fel ésszel, hogy a képességei nem érnek fel Tywin képességivel. A Főverébbel és a Hit Harcosaival való ügyködése erre remek példa.
Sansa: hát itt aztán tényleg nem tudom mire számítsak. Remélem, hogy Sansa felismeri Theont, én abban reménykedem, hogy Theon fog neki valahogyan segíteni. Úgy érzem, hogy ezen a vonalon valaki, Roose, Ramsay,vagy Theon ebben az évadban csúnya halált fog halni.
Dany: továbbra is idióta. Most komolyan, szétbarmol egy több száz vagy ezer éves társadalmi berendezkedést, és még csak egy pötit engedményre sem képes. Mégis mit gondol, mi a fenéért nem képes a nyomorult küzdővermeket megnyitni a béke érdekében? Oké ne rabszolgák, hanem szabad harcosok küzdjenek benne, hogy nem érti meg, egyszerűen nem értem????? Ez kb. olyan, mintha a lovagi tornákat tiltanák be Westeroson. Panem et circenses. Szegény Barristan biztosan annyi neki , számomra ő nagy veszteség.

nota19 2015.05.07. 20:43:42

@Dekatlon: bocsi, nem akartam tudálékos lenni, pláne nem kioktató. Csak próbálom magam beleélni a karakterek helyzetébe. Tyrion helyzete pedig igazán speciális szerintem, nem látszik egyelőre, hogy ő maga hogyan viszonyul a tettéhez, mert szerintem azzal egyetérthetünk, hogy ő nem gyilkos típus.

vastyúk is .. 2015.05.07. 20:50:10

@mokamini: @Dekatlon: hihihihihihihi. csak olyan viccesnek tűnt megemlíteni. Egyébként nem az az érdekes, hogy bűn volt-e a fejezés, hanem hogy miket indított el.
1. Ha pl Ned bácsi komolyan veszi a dezertőrt, összehívja a lobogókat és a falhoz megy, mint Stannis, legalábbis rákérdez a Lord Commander-nél, hogy wtf?! és mégiscsak Winterfell-ben marad, hátha ott elesne a tél serege, tudhattak valamit az elsők, ha így nevezték el a várat - próba szerencse.
2. Robb is persze jogosan nyisszantott, de a hadserege felét elvesztette a háború közepén. Eszébe is jutott Boltonnak, hogy hát itt a remek alkalom, hogy megpörgesse benne a kését.
3. Jon-nak szinte muszáj volt vágni, mondhatjuk úgy is, hogy esztétikai műtétet hajtott végre a beszari Jánoson, de azért azt a parancsnokos szavazást mégiscsak egy vokssal nyerte. Ergó, kurva sok Thorne és Slynt lévő van a soraiban.

Csak mégis milyen érdekes, hogy Martin papa volt olyan kedves, hogy mindegyik Stark vezetői képességeit egy fejezéssel prezentálni igyekezett. :D

Zsoofka 2015.05.07. 20:51:26

@nota19: Erdekes hogy te Marit féltés Cerceitől... Szerintem C. nagyobb veszélyben van M.mellett. M. lehet hogy fiatalabb, de szerintem klasszisokkal ravaszabb mint C. Abba bele sem merek gondolni milyen lesz M. mire a gonoszsága és a ravaszsága mellett azt az élettapasztalatot is megszerzi, ami C.. előnye kettejük játszmájában....:)

vastyúk is .. 2015.05.07. 21:02:39

@Dekatlon: igazad van. Bevallom, én egy kicsit sajnáltam az öreg Tywint, mert az egyetlen, aki képes volt szájkosarat tenni Cerseire, dehát legalább kakkantott egy kellemeset, mikor haláltusájában végérvényesen beszart. Törpikét meg nem ítélem el, elég sok frusztrációját köszönhette az apjának. hihihihihihi

nota19 2015.05.07. 21:11:36

@mokamini: lehet, hogy Marg fiatalabb, de Cersei sokkal gonoszabb, sőt szerintem Marg nem gonosz, sokkal inkább ambiciózus. A flashbackban láthattuk, hogy Cersei már kislányként is milyen mérhetetlenül nagyra volt magával. De majd meglátjuk, mire mennek egymással.
Visszatérve az ölésre: Sanyinak voltak erre remek szövegei
1. A Feketevizi csata előestéjén a bordélyban, amikor Bronn és a cimborái összetalálkoztak vele azt mondta (nem tudom pontosan idézni, de nagyjából ez a lényege): Sanyi Bronnak: ismerlek, szeretsz inni, ba..ni, de igazából ölni szeretsz, olyan vagy, mint én.
2. A másik nem tudom melyik Stark lánynak mondta Aryának, vagy Sansának: az apád gyilkos volt, a bátyád is gyilkos, ez a világ a gyilkosoké.

vastyúk is .. 2015.05.07. 21:21:01

@nota19: viszont Margarey előnye az, hogy lehet, ő az, akiről Maggy a béka brekegett a jóslatban. A fiatalabb és szebb királynő, aki leszámol Cersei hatalmával. Persze ez akár Dany is lehet. Az a praktikus a jóslatokban, hogy kedvünkre belemagyarázhatunk akármit.
Szóval egyszer elfogy Cersei szerencséje is.

Zsoofka 2015.05.07. 21:26:10

@nota19: "de Cersei sokkal gonoszabb, sőt szerintem Marg nem gonosz, " - hihi na ez az első, amiben nagyon nem értünk egyet... szerintem Cercei esetében el fogunk oda jutni, ahová Jamievel: meg fogják nekünk mutatni, hogy pl. Apuka mi olyat tett a múltban, ami alapján C. olyan lett, amilyen. Ne felejtsd el, hogy a flashbackben is Apukát, mint zsarnokot emlegették a lányok. Ezen a gondolatmenet szerint haladva lehet, hogy pont ebben a múltidézésben lesz benne a válasz, ami még inkább "befeketíti" Tywint és esetleg újabb mentséget szolgáltat Tyrionnak, és kiderül milyen szar volt a gyerekkoruk...
Ha már Jamiet emlegetem: nekem minden filmélményem egyik legszebb jellemfejlőséi útját bejáró karakter ő... Ki emlékszik még az egyik első jelenetre, amiben igazi vérgeci módjára kilökött egy x éves gyereket az ablakon... Aztán valahol ott a fogság hónapjai alatt, meg a Briennes vándorlás során megismertük az élettörténetét, a miérteket, amiért olyan lett, amilyen... és közben sok tulajdonsága finomult és alakult. Respect.
Valami hasonlót várok C-nél is. Nem Marg az igazi vérgeci. De majd meglássuk...
A többi, amit leírtál, azt nagyjából oké részemről is... :)))))))))

Zsoofka 2015.05.07. 21:29:17

@mokamini: Bocs, ez egyre rosszabb: szóval - Nekem Marg az igazi vérgeci.

nota19 2015.05.07. 21:31:36

@vastyúk is ..: igen lehet, hogy Marg a szebb és fiatalabb királynő, de én valamiért úgy gondolom hogy a jóslat nem róla szólt. Az persze valószínű, hogy Cersei azt hiszi, ezért ilyen ellenséges vele, és itt téved nagyot, és talán éppen ezért fog elbukni.
Hogy Dany lenne? Más tippem egyelőre nekem sincs, de látva Dany eddigi ténykedését, elég nehéz elképzelni.
És mi van a jóslat többi részével: aranykorona és halotti lepel? Az, hogyan kapcsolódik Marghoz?

nota19 2015.05.07. 21:42:09

@mokamini: teljesen jogos amit írtál. Amit én kifejtettem az csak az én véleményem.
Jaime: ő az én egyik kedvencem. A jellemfejlődése egyszerűen lenyűgöző. A jelenete Brienne-el a fürdőkádban, amikor elmeséli, hogy igazából mit miért is tett, hát az nagyon ott volt. Sőt, ki merem jelenteni, hogy annak ellenére, hogy megölte a totál zakkant Aeryst, Jaime a történet egyik igazi lovagja. Szegény Bran kilökése az ablakon persze szégyenfolt a jellemén, de ezt leszámítva Jaime igazán badass.
Marg vs. Cersei: csak várd ki a végét! Én egyelőre egyikre sem tennék igazán : )

Zsoofka 2015.05.07. 21:47:35

@nota19: :)
Ja. Lehet, hogy meghallja Marg-nagyi a két nő cicaharcát és visszajön rendet tenni. Három csendes, de velős beszólással helyre rakná mindkét ribancot! :)

vastyúk is .. 2015.05.07. 21:55:15

@nota19: Szerintem sehogy. Az a gyerekeinek szól egyértelműen. Meghalnak mind, miután királyok/királynők lesznek - az én olvasatomban. Joffrey-t már kipipálhatjuk. Nem tudom ki következik. Tomenn vagy Myrcella

nota19 2015.05.07. 21:55:29

@mokamini: igen Lady Olenna hatalmas arc.
Az a gond, hogy a filmben nem a teljes jóslatot jelenítették meg, ezért itt és most nem tudok többet mondani, sorry : D

nota19 2015.05.07. 22:15:45

@vastyúk is ..: Tommen még rendben van, de Myrcella? A Westerosi törvények értelmében csak férfi örökölheti a trónt.

vastyúk is .. 2015.05.07. 22:24:46

@nota19: de az az érdekes, hogy Dorne-ban a női örökös is örökös Nymeria hercegnő nyomán. Egyébként úgy is lehet koronája Myrcellának, ha egy király felesége. Nem tudom hogy, de a korona és a halotti lepel, biztos. :D

nota19 2015.05.07. 22:41:21

@vastyúk is ..: igen Dorne-ban a Rhoyne-i hagyományokat követve nem az első szülött fiú, hanem az első szülött gyermek nemtől függetlenül örököl, ebben is különbözik a többi királyságtól. Hogy ehhez hogyan jön Myrcella azt nem tudom, mármint a jóslat és a korona szempontjából. Nem tudom, Te mennyire ismered a jóslatot, és a valonquar, ehhez mit szólsz?

vastyúk is .. 2015.05.07. 22:45:48

@nota19: hát igen, ami a vanquar-t illeti, arra valamiért Arya lenne a tippem.

nota19 2015.05.07. 22:50:50

@vastyúk is ..: nem rossz gondolat, az én fejemben is megfordult. Az a jó az egészben, hogy többekre is ráillik, de én azt szeretném ha J lenne.

vastyúk is .. 2015.05.07. 22:55:11

@nota19: annak is meglenne a maga diszkrét bája :D. Tényleg az a jó a jóslatokban, hogy sok mindenkire ráillik. Ezért sem hibáztatom Melisadre-t, hogy benézte Azor Ahai-t :D

Dekatlon 2015.05.08. 09:53:30

...és mit szóltok a 3 dorni amazonhoz? Szerintem eléggé román pultoslány fejük volt, kicsit se voltak hitelesek tini ninja fegyverzetükkel.

Balfars 2015.05.08. 10:52:50

@Dekatlon: A legkisebb nekem nem tetszik. Az ostoros középső full atomjó. A legidősebbet meg direkt sminkelték ilyenre szerintem. Mert amikor láttam nyilatkozni akkor jobban nézett ki.

nota19 2015.05.08. 11:48:20

@Dekatlon: nem is tudom, hogy mit szóljak. Én sokat vártam a Dorne-i száltól, egyelőre ez nem jött be, igaz még 6 rész hátra van. Obara kemény, mint az állat (hihihi), Nym jól néz ki, oszt jónapot, igaz az ostort jól kezeli, Tyene pedig semmilyen. Nem értem ezt a nagy felháborodást a részükről. Mint ahogy Doran is mondta Oberyn párbajban halt meg, amire mellesleg senki nem kényszerítette. Persze én megértem, hogy ez fáj a lányoknak és morcosak a Lannisterekre, de ironikus módon, most ebben tényleg nem ők a hibásak : D Nem hiszem, hogy Tywin terveiben szerepelt a párbaj.

Zsoofka 2015.05.08. 12:10:23

@Dekatlon: Nekem full csalódás volt a 3 csaj... Amolyan bazári majmok. Még kapnak egy esélyt nálam, amikor már nem hű meg ha újak-vagyunk-első-jelenet-nagyot-akarunk-oszt-nem-jön-össze szituban lesznek, de sok reményem nincs. Doran viszont tetszett nagyon.

vastyúk is .. 2015.05.08. 12:26:18

@Dekatlon: @nota19: @Balfars: @mokamini: Nekem is kicsit erőltetettnek hatottak. Olyan, hű de kemények vagyunk, hogy itt a sivatag közepén egy sátor mellett ostorral meg lándzsával nézünk bele a kamerába. Komolyan, már csak rágógumi hiányzott a szájukból, meg hogy csulázzanak egyet a földre. Az meg ahogy a Tyenne-a legkisebb odaszaladt az anyjához, mint valami 11 éves, aki várja a kinder csokit... Azért is voltak valószínűleg ellenszenvesek, mert Doran nagyon szimpi volt, ezek 3+1-en meg azért is fel akarják darabolni Myrcellát. Teljesen értelmetlen, hogy ártatlant akarnak bántani, hiszen az apjuk is tulajdonképp azért halt meg, mert nem bírta feldolgozni, hogy a húgát és annak gyermeket ártatlanul felkoncolták. Nekem ez fura. Reménykedek, hogy ha két percnél több időt kapnak nőnek egy kicsit a szememben, de ha nem az sem baj, van még kinek szurkolni.

Dekatlon 2015.05.08. 12:40:21

Igen, ilyesmi érzések. Az apjuk egy logikusan kidolgozott, indokolt, okos, szerethető valaki.
Ezek meg lógnak a levegőben, egy sátor melett (mi a tökömért kempingeznek ott?!?). Klisésen vagánykodó hülyeségeket beszélnek a 3 mondatukban. Meg vagánykodnak a fegyvereikkel.
Mi a tökért kelett ostorral leverni a kapitány vödrét? Hogy lássuk, hogy középső csaj Indiana Johnes törvénytelen lánya?
Meg ki akarnak nyírni egy ártatlan lányt, amiért megölték az apjukat, aki megbosszulni ment mert kinyírtak egy ártatlan lányt. Mivaaaan? Nameg többször kifejtette, hogy nem dorni szokás ártatlan gyerekeket ölni.
(Bár Stanis lányának története után már azét ezt megkérdőjelezném.)
Szóóóóval klisés, üres, logikátlan. A semmi sivatagos közepén.

szepi79 2015.05.08. 15:01:34

@Thomas Dantes: "Nem volt az olyan széles, és meglepetés szerűen lesből támadtak rájuk. A Makulátlanok nyílt mezőn jók, és ott se minden ellen. Közelharcban már nem ér sokat a dárda. Se nyílzápor ellen. Falanxba tomorülve, szilárd falat alkotva, vagy lassan előre nyonulva, mint nehézgyalogság, úgy igen. "

oké, a támadás meglepetésSZERŰ volt, de aztán vártak 3-4 másodpercet a hárpiák, ezalatt simán beállhattak volna sorfalba. oké, közelre valóban nem a legideálisabb a dárda, de csak volt ezeknek kardjuk is (vagy nem? rosszul emlékszem?). a dárdát simán el tudták volna dobni, már az ellenfél irányába, egyből 6al csökkentik a túlerőt. a pajzsot pedig kifejezetten rosszul használták, még egy tüske is volt a közepén neki.

továbbra is azt érzem, hogy lehet itt mentegetni a makulátlanokat, hogy túlerő, meg meglepi, de abban a formában, ahogy ábrázolva volt, nos igy nekik kellett volna nyerni, HA tényleg olyan képzett katonák lettek volna, mint ahogy az róluk mondva van. lehetett volna olyan szitut teremteni, ahol ők húzzák a rövidebbet, csak ez nem az volt. (csak nyilván akkor nem lehetett volna egy 5 perces "csatajelenetet" csinálni, hanem vége lett volna 10mp alatt)

nota19 2015.05.08. 15:58:09

@vastyúk is ..: most jutott eszembe, hogy bár AA-t benézte Mel nagy valószínűséggel, mégis valahogy helyén van a dolog, hiszen Stannis vezeti el hozzá, és így mindjárt van értelme a látomásának, csak ő ezt még nem tudja : D Legalábbis remélem, hogy így lesz.

szepi79 2015.05.08. 16:03:48

@vastyúk is ..: na igen, koronája lehet, csak nem mindegy, hogy királyNÉ vagy királyNŐ. az előbbi a király felesége, ami azért persze nem piskóta, de az utóbbi a saját jogán uralkodik. (angolul asszem queen consort ill. queen regent a megfelelő szó, de tévedhetek is akár.)

és ha jól tippelek, myrcella úgy fontos dorne-nak, hogy ők őt fogadják el törvényes uralkodójuknak, nem pedig tomment, ergo nem követnek el felségárulást, ha szembeszegülnek tommen rendelkezéseivel. az ilyenek nagyon fontosak ám a történelem során, hogy az ember meg tudja indokolni, hogy miért cselekszik helyesen (sőt, erkölcsösen! :D )

nota19 2015.05.08. 16:16:40

@szepi79, első ezen a néven: igazából felségárulást követnek el, hiszen Dorne a Hét Királyság része, a törvényes király pedig Tommen. Dorne saját belső törvényei ebből a szempontból nem játszanak. Persze, ha viszályt akarnak szítani és azt mondják, hogy márpedig csak a dorne-i törvényeket követik, ebből kifolyólag Mycellát fogadják el uralkodónak, akkor elérhetnek valamit, és ez a háború, de legalábbis fegyveres konfliktus.
Nem emlékszem pontosan a jóslatra, de valami olyasmi volt, hogy: "aranyból lesz a koronájuk és a halotti leplük is", ebből a szempontból mindegy, hogy királynő, vagy királyné, de lehet, hogy tévedek.

szepi79 2015.05.08. 16:21:36

@nota19: "ebből kifolyólag Mycellát fogadják el uralkodónak, akkor elérhetnek valamit, és ez a háború, de legalábbis fegyveres konfliktus."

de hát pont erre játszanak, és királyvár meg pont ezt nem akarja, elegük van nekik most a háborúkból egy időre, kimerültek anyagilag meg emberileg is.

nota19 2015.05.08. 16:30:49

@szepi79, első ezen a néven: ez igaz, de Doran pont ezt akarja elkerülni. Itt csak a szakadár 3 nővér és Ellaria akarja a háborút. Nagyon úgy tűnik nekem, hogy igaza volt Bronnak, a dorne-iak őrültek, de legalábbis hevesebb a vérük, mint amennyi az eszük. Az igaz, hogy a Lannisterek, most eléggé leírták magukat, de azért még jelentős erők állnak mögöttük, pl. a Tyrellek, akiknek lényeges haderő áll a rendelkezésükre. Cersei pont ezeket a szövetségeket igyekszik, most lerombolni nagy buzgalommal, de erről Dorne-ban egyelőre semmit nem tudnak. Doran okos, és megfontolt ember és nem hajszolná bele Dorne-t egy ilyen nagy véráldozatokat kívánó háborúba, ő inkább kivár és tervezget. Ráadásul Dorne-nak nincs nagy hadserege, és ezt Doran is tudja.

szepi79 2015.05.08. 16:59:37

@nota19: nem is kell nekik nagy hadsereg, nem kell nekik támadni menni, elég, ha őket támadják (eredménytelenül). anno öööö.... aeris? targaryan a 3db sárkányával se tudta legyőzni dorne-t, csak megegyeztek vele. igen, doran nem akar háborút, de nyomást akar gyakorolni, különben már rég visszaadta volna myrcellát (szerintem).

nota19 2015.05.08. 17:22:57

@szepi79, első ezen a néven: persze, persze, de amire én utaltam az az, hogy a nyílt háborút csak a Homokkígyók akarják, és nem Doran. Nem tudom, hogy itt a sorozatban mi a terve, de tuti, hogy van neki, és nem így hűbelebalázs módra akarja a dolgokat intézni. Én nagyon kedvelem Dorant, a könyveket tavaly nyáron olvastam, így sok szereplő már mondhatjuk úgy, hogy készen volt képileg a fejemben a sorozatnak hála, az 5.évad castingjai csak utána kerültek terítékre, de Dorant valahogy így képzeltem el a könyvek alapján is. Egyébként Myrcella az akkori szokások értelmében Doran gyámleánya, és eddig nem nagyon volt ok arra, hogy visszaadja. Vagy talán kérte valaki? Inkább úgy érzem, hogy nagyon kellemetlen helyzetben van, mivel Oberyn halála miatt a kislány biztonsága és élete veszélybe került, de ő nem az az ember, aki ilyen nemtelen módon intézi a dolgokat. Valahogy úgy érzem, hogy maga Oberyn se áldozta volna fel Myrcellát, de ez már tényleg csak képzelgés, csak abból adódik, hogy a Vörös Vipera nekem nagyon szimpi volt.

Dekatlon 2015.05.08. 19:19:54

@nota19: Hát nekem is. A hülye ágyasa legalább ezt tiszteletben tarthatná. Oberyn tiltakozna a leghangosabban, hogy miatta megöljenek egy ártatlan gyermeket. Nem is tudom, ez valahogy szembeköpése mindannak az eleganciának, amivel ő rendelkezett.

nota19 2015.05.08. 20:06:28

@Dekatlon: annyira örülök, hogy ezt írtad, Oberyn Martell a Vörös Vipera á la Pedro Pascal maga volt az elegancia, a szenvedély, és a (harc)művészet . Maga a Hegy vs. Vörös Vipera csörte is erről szólt, csak sajnos Oberynnek a kritikus pillanatban elszállt az agya (képletesen és ténylegesen is). Számomra a párbaj örökké emlékezetes marad. A lényeg, hogy Oberyn bár forróvérű és bosszúszomjas volt, de nem volt se igazságtalan, se kegyetlen.

Bridzsíta 2015.05.10. 19:41:10

Na szóval. Az én elvont bölcsész olvasatomban, a következőt jelenti a jóslat: arany korona - a hajszín a családban marad, a szintén aranyhajú tesó a büszke apuka, valamint arany halotti lepel - Cersei túléli mindhárom gyermekét, és önnön aranyhaja fog ráborulni lepelként a holttestekre. Ahhh, jeee.

Harci hörcsög 2015.05.11. 07:07:22

@szepi79, első ezen a néven: Ezzel teljesen egyet értek, nekem is nagyon bullshit szagú volt az a jelenet így, ebben a formában.

Stipistopi 2015.05.12. 08:36:54

"...oszt mér van a testvérem tömlöcben? Mér, ott van? Nem én küldtem oda. Nem hát, hanem a kurva anyád, az mármint szó szerint." --- ez kész :DD

perszepolisz 2016.03.15. 21:20:04

Már az előző részben is feltűnt: Rettentően lezüllött a Kistanács. Hol van már a Kisujj, Varys, Pycelle trió?
süti beállítások módosítása