Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.
Hogy volt?

Trónok harca 4x08 - A Hegy és a Vipera (18+)

2014. június 03. 07:52 - sixx

A Falnál

Abban a Vakondtúrás vagy milyen nevű koszfészekben nyitunk, ahová Samu elsuvasztotta Szegfűt és a kis Samukát, hogy majd itt jó dolgotok lesz ill. biztonságban itten lesztek, nem másutt. A kocsma-bordély, ahol a gyereklány és csecsemője bujkál, igen vidám hely, most éppen egy rothadó fogsorú kurva azzal szórakoztatja az Éjjeli őrség három tagját, hogy elböfögi nekik a Medve és a szűz című slágert, a háttérben az úri közönség táncol ill. a rongyokból kilógó csöcsét igyekszik a kamerába tolni. Szegfű nem, ő a hátsó szobában tereget, de jön a böfögős kurva beszólni neki, a gyereked sír, oszt nem tudtam aludni. Hát az szar, mondja Szegfű nagyjából olyan beleéléssel, mint Simon L. László amikor az RTL Klub tiltakozása ellenére felolvassa az új médiaadó szövegét.

Screen Shot 2014-06-03 at 5.42.55.png

Odakünn bagoly huhog, amitől Szegfű megmerevedik, és miközben a kurva még mindig a gyerekedtől nem tudok aludni, he-témánál van leragadva, közli, hogy valami nem stimmol. A kurva bólogat, ja, kurva baglyok, azoktól sem tudok aludni, de Szegfű rutinból elbújik, amit nagyon jól tesz, mert jön Ygritte, a vörös szakállas csávó meg a hegtetovált arcú kannibálok és pillanatok alatt lemészárolnak mindenkit, akit csak látnak maguk előtt, Ygritte pl. a böfögős kurvát is kardélre hányja, de a sarokban remegő Szegfűt nem bántja. Mert ugyan átverte Havas Jon és ezért most ideges, de mindennek van határa.

A kis mészárlás híre Falra is eljut, Samu könnyes szemmel siratja Szegfűt, mert ezek szerint hozzájuk annyi ment ki, hogy meghalt mindenki, és nem találtak túlélőt a romok között. Havas a fogát csikorgatja, és a kis haverjaival, akiknek nem tudom megjegyezni a nevét közösen azon dühöng, hogy nem mehetnek a portyázó Vadak után, mert azok pont azt akarják, és csapda baszki, viszont a várban üldögélve sem sokkal jobb a helyzet, hiszen jön Mance és az óriásokkal megtámogatott százezres serege. És ők csak 105-en vannak. Ja nem is, csak 102-en, hármat már kibeleztek a bordélyban. Szép kilátások, na.

Meereen

Szürke Féreg és pár Makulátlan egy patakban fürdik, kicsivel arrébb meg nők mosnak pucéron, na nemcsak azért, mert errefelé lazábbak ez erkölcsök, hanem azért, mert kiherélt faszik ritkán erőszakoskodnak félmeztelen csajokkal. Szürke Féreg azonban nagyon megbámulja Missandei csöcseit, aki egy kicsit kísérletezik és kihúzza magát, tessék, itt a pinám is, érdekel? Érdekli a faszit, amitől a csaj megretten, nahát, ez így nem kóser. És elszalad Dany-ig, te figyelj már, ez a csávó rám van kattanva, pedig kiherélték annak idején, ez hogy is van? Dany sem érti, hogy van ez a herélés dolog? Mindent levágnak, kocsit, lovat? Egyikőjük sem tudja, ez lehetne házi feladat mondjuk.

Szürke Féreg annak ellenére, hogy nincs farka, szerelmes, ezt már eddig is sejtettük, de az epizód témája bizonyos tekintetben ez, mármint a reménytelen szerelem, és kapunk egy szívhez szóló jelenetet, amiben Féreg elnézést kér a csajtól, hogy kocsányon lógó szemekkel bámulta, mire az csak legyint, ugyan már, én azt sajnálom, hogy nincs mid, amivel meg tudsz dugni. Jó, ezt nem mondja, de hozzágondoljuk, azt viszont megemlít, hogy sajnálja ezt a kasztrálás dolgot, szar lehet. Féreg meg szépen levezeti, hogy ha annak idején nem kasztrálják, akkor nem lett volna Makulátlan és most nem állhatna itt, szóval ő meg nem bánja. Missandei szíve hevesen dobog, HÁT SZERET!

Screen Shot 2014-06-03 at 6.35.13.png

És ha már szeretet, Ser Jonah éppen egy térképet nézeget nagyon gondterhelt arccal a szállásán, és nem is ejti, hogy ez lesz az utolsó napja a palotában. Ser Barristanhez ugyanis egy kiskölyök lép oda, és a Király Segítője pecsétjével ellátott tekercset nyom a kezébe, tessék, ezt küldték. Hogy ki, az nem derül ki, de a tartalma elég kemény lehet, mert Barristan elviszi Mormonthoz. Te rohadt áruló, mondja tömören, Ser Jorah meg egyből beszarik, lebuktam, baszki, hadd magyarázzam el Danynek négyszemközt. Ser Barristan végigméri, te a büdös életbe’ nem fogsz kettesben maradni a királynőmmel.

Screen Shot 2014-06-03 at 7.10.48.png

Nem is, amikor Ser Jorah a következő jelenetben megy Kanosszát járni, Missandei, Szürke Féreg és Ser Barristan is ott áll a trón mellett, és a két katona a lépcsőkön óvatosan közeledő Ser Jorah felé lép, amikor az már túl közel ér. Dany ideges, és magyarázatot követel, hát kap. Az van, hogy Ser Jorah annak idején száműzve lett, mert emberkereskedett, és ezt Ned Stark nem nézte jó szemmel. Varys viszont kijárta Robert királynál, hogy kapjon Ser Jorah kegyelmet, ha cserébe kémkedik egy kicsit, és így is lett, a lovag szépen jelentett Dany és Viserys Targaryen sorsáról, egészen addig az incidensig, amikor egy piacon Dany kis híján mérgezett bort nem ivott a második évadban. Mert azt már nem bírta Ser Jorah lelkiismerete, hiszen szerelmes Danybe.

A nő mindezt úgy hallgatja végig, hogy közben rá sem pillant a faszira, a feje felett néz el a távolba, de nagyon dühös és még csalódottabb. Ser Jorah hiába igyekszik megmagyarázni, hogy Tywin Lannister műve az egész, ő küldette el Varysszal a királyi pardont pont a legmegfelelőbb pillanatban, de Danynek elege van mindenből, és látni sem akarja többé, eredj isten hírével, Ser Jorah, és ha holnap még itt vagy, a fejeddel fognak focizni a gyerekek a kikötőben. Ser Jorah Mormontból ronin lett.

Cailin-árok

Havas Ramsay és a Bolton-sereg elért a Cailin-árokhoz, ahol az azt őrző vár elfoglalása lenne a feladat, de azt Greyjoy-katonák őrzik, így Ramsay előveszi a titkos fegyverét, Theont, ráadja egykori páncélját és bezavarja a várba: vedd rá honfitársaidat, hogy adják meg magukat. De közben el ne felejtsd, hogy te nem Theon vagy, hanem Bűzös, oké? Szegény Theon idegrendszere cafatokban, önbecsülése a béka segge alatt, a lelki és testi terror hatására úgy megtört, hogy simán elvállalja a feladatot.

Fehér zászlóval a kezében lovagol be a várba egy szál maga, ahol egy nagyon lerobbant állapotban levő helyőrséget talál - a vezetője láthatóan beteg, de mivel a Vas-szigetek szülötte, hallani sem akar a megadásról, amit Theon javasol neki. Sőt, az egyre jobban széteső Theont (aki remegve motyogja maga elé, hogy ő Bűzös, és nem Theon) még le is köpi egy nagy adag véres csulával, de ez az utolsó dolog, amit az árnyékvilágban tesz, mert az egyik embere a fejébe állít egy szekercét. Hiszen Theon olyan ajánlatot hozott, hogy szabadon elvonulhat mindenki, ha kinyitják a kapukat.

Screen Shot 2014-06-03 at 6.50.46.png

Na, ez az, ami kurvára nem jött ám össze, Ramsay ugyanis a nyúzott embert a címerében viselő Bolton-klán leszármazottja, és eleve egy hazug geci szemétláda, így a következő snittben már nyúzott embereket látunk az udvaron, vigyorgó Ramsay-t és rettegő Theont. A vár elfoglalásával megnyílt az út északnak, mint az kiderül a nemsokára megérkező Roose Bolton szavaiból aki egy nagyon szeles dombtetőn magyarázza fattyának, hogy amerre ellát, az észak, amit ugye Deres ural, és aminek őrzője hivatalosan is Bolton lett. Az északi rész viszont nagyobb, mint a többi hat királyság együttvéve, így Bolton igen hatalmas ember lett, amit azzal jutalmaz, hogy Ramsay-t a fiává fogadja.

Screen Shot 2014-06-03 at 7.14.13.png

Sasfészek

Kisujj éppen szarban van, mert a Völgy urai és úrnői hívják tetemre, hogy is volt ez a halál izé Lady Arryn viszonylatában? Kiugrott az emeletről? Csak úgy? Igen, mondja Kisujj szomorú sóhajjal, zavarodott asszony volt az, én már csak tudom, HISZEN PÁR NAPJA VETTEM EL FELESÉGÜL. Nem hisznek neki, mert egy nyomorult hazug gyökér, de mivel van szemtanúja, így egyelőre nem hajítják az asszony után, hadd hallgassuk meg az unokahúgodat, Lord Baelish. Jaj, nem kell azt, félkegyelmű, buta lány, mondja Kisujj, de előhozzák Sansát, aki megszeppenve, sírva álldogál előttük, majd vesz egy nagy levegőt, és aszongya, itt az ideje abbahagyni a hazudozást. Kisujj nyel egyet.

Screen Shot 2014-06-03 at 7.09.07.png

Sansa meg bevallja, hogy ő Sansa, az egyik faszira rámutat: a bácsival találkoztam is gyerekként, az meg bólogat, jaja, emlékszem már. És Sansa szépen elkezdi a szerecsenmosdatást, Kisujjt az ő egyetlen védelmezőjének beállítva, sírós-hüppögős beszámolót tart a Királyvárban eltöltött rettentő napokról, Joffrey-ról, Cerseiről és Tyrionról, és azt mondja, Kisujj nem tehet semmiről, ő szerette Lady Arynnt, de az nem volt százas, és féltékenykedett, aztán meg kiugrott, nahát. Az előadás tökéletes, Kisujj fejét szépen kihúzza a hurokból, és vet rá egy pillantást, ami nagyjából azt sugallja, hogy a kezemben vannak a tökeid, faszikám. A tanács tagjai hümmögnek, végül is rendben van a sztori az a nő tízévesen is szoptatta a fiát, valami nagyon nem volt rendben a fejében.

Kisujj menten elkezdni úgy igazítani a dolgokat, hogy neki a legjobb legyen és a félhülye Robint a Völgy uraként emlegeti, és ráveszi a tanácsot, hogy vigyék körbe a kiskölyköt, hogy az szépen igazi vezér lehessen, és gyűljenek egységbe, Lannisterellenesbe. Mert az mindenkinek milyen jó lesz majd. Közben Sansa átöltözött és királynői ruhában, az arcán diadalittas mosollyal lépdel a tátott szájú Kisujj felé, ha most az X-faktorban lennénk, a zsűri azt mondaná neki, hogy te most érkeztél meg a műsorba.

Screen Shot 2014-06-03 at 7.16.59.png

Közben odakint, a vár lábánál, lent a völgyben ketten közelednek a kapuhoz: Véreb és Arya, mert nagy nehezen átvergődtek végre a fél országon. A Véreb bemutatkozik, hoztam Arya Starkot a nagynénjéhez, adjatok pénzt. Hát, mondja a katona, ezt megszoptad, barátom, az úrnő tegnap ugrott le a magasból, és halt szörnyet. Véreb csak áll, mint fasz a lakodalomban, Arya meg röhögőgörcsöt kap.

Királyvár

Tyrion ki van készülve, a párbaj előtt vagyunk pár perccel, és Jaime igyekszik némi lelket önteni belé, nem sok sikerrel. Az életéhez körömszakadtáig ragaszkodó Tyrion csak egy beképzelt, saját magát a birodalom legjobb bajvívójának mondó nyikhajban bízhat, ami joggal aggasztja, én is ne lennék szarva. A beszélgetés egyébként vicces és keserédes, a testvéri köteléket azonban simán érezzük, Jaime valóban szereti öccsét, nem úgy, mint ikertestvére, a nyomorult Cersei. Aztán eljön a pillanat, ideje kivonulni az udvarra, ahol már várja Tyriont a fél uradalom, a küzdőtér melletti sátorban meg Oberyn vedel a csajával, aki itt még meglehetősen magabiztos, aztán amikor meglátja a Hegyet páncélban, kis híján összepisili magát, te ezzel fogsz vívni, Oberyn?

Tyrion igyekszik tanácsokat adni a hercegnek, nem kéne inni bajvívás előtt, és egy páncél sem ártana, ha itt tartunk, de az csak röhög, haggyámá’, mit tudsz te erről a szakmáról, baszki. Tywin csendet int, jön a párbaj, a tét Tyrion feje, tessék szépen egymásnak esni. Oberyn taktikája világos: addig szaladni körbe körbe, míg lehet, és elkerülni az embernagyságú kardot. Közben cukkolja a Hegyet, illetve nem is cukkolás ez, csak közli vele, hogy ő kicsoda és miárt van itt, mármint nem Tyrion kedvéért, hanem azért, hogy a testvérén bosszút álljon.

A párviadal kezd Oberynnek állni, megszúrja a Hegyet, aki kiveri a kezéből a lándzsáját, és itt majdnem beszartam, hogy annyi a hercegnek, de kap egy másikat és tovább szaladgál a nagydarab manus körül, és megint megszúrja, és ekkor már teljes eksztázisban üvölt, hogy bazdmeg, ki adott parancsot arra, hogy megerőszakold és kettévágd a húgomat, te mocsok, de a Hegy kussol, Tywin legnagyobb örömére, mert ha kinyitja a száját, abból nagy bajok lesznek. Oberyn elegáns mozdulatokkal táncolja körbe az emberhegyet, majd egy ügyes mozdulattal elvágja az Achilles-inát, amitől az a földre rogy és elejti a kardját is.

Screen Shot 2014-06-03 at 7.31.43.png

Oberyn itt már nyeregben érzi magát, és szépen nekifutásból mellbe szúrja a Hegyet, ömlik a vér, a csávó a földön, már csak az kel, hogy Oberyn odalépjen mellé, a fejét levágja, és vége a mókának, a faszi tényleg kurva jó bajvívó. A herceg azonban begőzöl, és üvölt, még nem halhatsz meg te rohadék, valld be, mit tettél, és nevezd meg a felelőst, mondja, közben Tyrionon és Jaime-n kívül senki nem vigyorog a nézőtéren, de ők ketten nagyon.

Screen Shot 2014-06-03 at 7.32.12.png

Aztán egyre idegesebbek lesznek ők is, mert Oberyn nem viszi be a kegyelemdöfést és veszélyesen közel kóringyál a földön fekvő Hegyhez, aki egy hirtelen kézmozdulattal kihúzza a lábát, és a földre rogyó herceget megragadja egy kézzel, a másikkal meg kiveri az összes fogát, nem vicc, ott pattognak a földön, és ekkor már tudjuk, hogy ebből kurva nagy baj lesz, és a Hegy nem ereszti Oberynt, ráfordul, és miközben azt üvölti, hogy igen, én öltem meg a húgodat és a gyerekeit, kinyomja a herceg szemét, ÉS KÉT KÉZZEL ÖSSZEZÚZZA A KOPONYÁJÁT. Tyrion fiam, kurva nagy szarban vagy.

Screen Shot 2014-06-03 at 7.36.33.png

Screen Shot 2014-06-03 at 7.38.11.png

Screen Shot 2014-06-03 at 7.38.17.png

Screen Shot 2014-06-03 at 7.38.23.png

Screen Shot 2014-06-03 at 7.38.26.png

Screen Shot 2014-06-03 at 7.38.32.png

Screen Shot 2014-06-03 at 7.38.40.png

Screen Shot 2014-06-03 at 7.38.50.png

Screen Shot 2014-06-03 at 7.40.37.png

Jövő héten ez lesz:

Címkék: 18+ trónok harca
307 komment

Facebook kommentek

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nikorene 2014.06.04. 11:45:50

@Hevn: no, ha tényleg kritikus vagy, és ilyen kritikát írsz (ennyire összeszedett és jól megfogalmazott tartalmas fogalmazást), akkor nem csodálkozom, hogy ilyen blogokon próbálsz meg érvényesülni inkognitóban...
De most komolyan... mit szerettél volna elérni az elsô beírásoddal. Gondoltad, hogy majd valaki a fejéhez kap, és asszongya... télleg... mennyire szar ez a sorozat, mekkora hülye vagyok, hogy nézem, és ezzel baszom el az idômet... De most hála Hevn-nek inkább keresek valami más elfoglaltságot... Tényleg érdekelne... Vagy csak trollkodni jöttél simán, tehát 3).

mojoking77 2014.06.04. 11:47:36

@zizi77: +1. Pont ezt akartam irni. Martin inkabb azzal vonul be a vilagirodalom tortenetebe (plusz a televizio tortenetebe a voros nasszal..), hogy kepes volt ugy irni egy meset, hogy pont a legalapvetobben elvart kliseket dobta kukaba, es mutatta meg, hogy a "valosagban" hogy is mukodnenek a dolgok. Nemleszek gondolom tul nepszeru, de en egesz pontosan 3 honapja ragtam magam vegig a Harry Potter folyamon (megha csak filmben is ), es borzasztoan felidegesitett, hogy Rowling nem merte mindezt meglepni, hanem a tokeletesen felepitett dramat az utolso pillanatban lefujta, es helyette egy tundermeset rittyent a helyere...

zizi77 2014.06.04. 11:56:05

@mojoking77: merhát gyerekeknek szól. Ott én is óvatos lennék! :)

Bikli néni 2014.06.04. 12:36:50

@mojoking77: Mit értesz az alatt, hogy Rowling az utolsó pillanatban lefújta a drámát és tündérmesét rittyentett a helyébe? Hogy a végén elbukott a gonosz és csak győzött a jó, még ha nagyon súlyos áldozatok árán is?
Megjegyzem, a filmek SEMMIT nem adnak vissza a könyv leírásaiból, drámájából. (Mondok egy példát: 6. könyv végig arról szól, hogy ki lehet a félvér Herceg, aztán jön Piton vallomása, múltfeltárás keményen, erre a Tim Burton-i világot erőtlenül utánozni próbáló filmben lerendezik egyetlen mondattal, hogy igen Potter, én vagyok a félvér Herceg, WTF? Aki nem olvasta a könyvet, esélye nincs kitalálni, hogy akkor ez most mégis mi volt. A hetedik könyvről meg nem is beszélve. Mert amikor a hetedikben például meghal Fred, na azt úgy írja le a könyv, hogy az olvasó zokog, a filmen meg nem látsz belőle semmit, Dobby halála, Lupinék dettó. Nem derülnek ki alap összefüggések. Szerintem, ha drámát akarsz, felejtsd el a filmet és vedd a kezedbe a könyvet magát, megéri.
Az öcsém, aki hardcore HP-fan, mondta, hogy az utolsó jó könyvadaptáció a 2. kötetből készült. Akkor is, ha egyébként zseniális színészek játszanak a filmekben.

@ többiek, bocsi az offért.

szepi79 2014.06.04. 12:39:26

@Bikli néni: valami hasonlót készültem én is, csak kissé rövidebben. plusz a HP a végefelé már nem annyira gyerekeknek szólt. valaki (de lehet többen) úgy határozták meg, hogy azok jártak nagyon jól könyvélmény szempontjából, akik a szereplőkkel együtt nőttek fel (vagyis az első könyvet ~10 évesen olvasták, az utolsót meg 18 körül).

Jester 2014.06.04. 12:49:30

@doggfather: És mennyi ilyen lesz még.. felépítenek egy karaktert, aki értelmetlen halált hal. hajjaj...

Csigataposó 2014.06.04. 13:06:39

@Bikli néni: A pdfeket kuldom miutan megrkezett szamlamra a vetelar. :P

Egyebkent Martin ugy ir hogy az olcso krimikkel ellentetben ahol az utolso oldalon jon a hu baz nagy csavar soha nem sejtett leleplezes, hogy nala az osszes ilyen red wedding szepen elo van keszitve fol van epitve ezert aztan amikor jon a bumm akkor az nem ilyen WTF ez most hogy, hanem a hogy nem lattam en ezt elore hatas ut inkabb. Legtobb "varatlan fordulata" eleg jol elokeszitett, sorsszeru. Ezert ha olvasod/nezed tortenetet azert azoknal a szereploknel akik elso evad ota jelen vannak lehet egyfajta ivet fejlodest latni hova tart sorsuk. Persze meg valtozhat boven van ra oldalszam, de jelenleg elegge ugy nez ki hogy 7. konyvben HJ sarkanyhatrol fog Masokat irtani Daernyssel.
//Mielott valaki megsertodik ez nem spoiler, hanem talalgatas//

Dekatlon 2014.06.04. 13:15:20

Dehogy volt időhúzása Missandei-s rész. Netto esztétikai élmény! Áldoztunk a szépségnek pár percet. :)
Nade hogy egy királynő fonogassa a szolgája haját? Ez arrafelé a kávézás? Ezt csinálják a jányok pletyizés közben?

Csigataposó 2014.06.04. 13:15:59

@Knapp75: Valoszinuleg sosem igerte. Es sosem mondta, hogy ove a gyerek csupan elfogadta, hogy azt hiszik. Errol volt egy sztori, hogy ugy Nednek volt egy eljegyzese egy masik nemes kisasszonnyal akinek lazadas soran megolte batyjat, plusz mar sebtiben veghezvitt egy politika hazassagot ezert az urholgy levetette magat egy toronybol es gyerek tole van mert mar eljegyzes alatt is volt ec-pec. Erre Catlyn egyszerr rakerdezett akkor Ned nem valaszolt hanem visszakerdezett, hogy ezt hol hallotta majd a valasszal lement a katonak szalasara es gondoskodott, hogy tobbet ez ne legyen tema a katonak reszeg iszogatasnal se.

2) Szokesert fejlevagas jar nincs enyhito korulmeny ezert lenyegtelen mi okbol szokott. Mar erkezese elott tobben kihallgattak es begyujtottek minden hasznalhato informaciot, sajnos bolondnak nyilvanitottak ezert nem vettek komolyan.

Dzséndó 2014.06.04. 13:35:17

Bar tudnam,honnan ez a sok agresszio a kommentekben? Csak nem a zarojelenet hatott ennyire a maccsokra? elvezem,amikor esszeruen,kreativan otletelgettek,meg helyreigazitok tevedeseket,de ez a mindenttudo hangnem mar nem tetszik. szerintem nem trollkodik aki nincs oda a konyvert-csak gondolom,kiverte a biztit,h leszolta azt.ezert jar egy ejnye,de akadjunk mar le a szapulasrol! A konyvet olvasok velemenyet kulon ertekelem,(bar nig nincs meg az isszes,en bele nem kezdek),mert jobban beleastak magukat a karakterek eletebe es jobb ralatasuk van a sztorira,+ mar sejthetik az iro kov.lepeset,ami a filmrol nem biztos h lejon... Tiszteljuk mar egymast,ha egyszer mar kozos az erdeklodesunk!

Csigataposó 2014.06.04. 13:44:30

@Felagund: Lenyeg a pletykakra egyszer rakerdezett Catlyn es nem valaszolt csak pletykakat elhalgattatta.

Csigataposó 2014.06.04. 13:47:19

@zizi77: De, sot 6.-bol is jo par fejezetet. Meg interjukat martinnal meg casting hireket (5. evad spanyolorszag uj forgatsi helyszin igy Dorne and Martells are coming. :)
Ugyhogy felhivanm figyelmed arra hogy Melissandre. Az 5 konyv vege kapcsan.

XocoLatte 2014.06.04. 13:56:21

@Dzséndó: Az a tőr úgy került a figyelem középpontjába, hogy a merénylő azt akarta használni, amikor Bran betegszobájába besurrant azzal a nyilvánvaló céllal, hogy örökre elnémítsa, csak nem kalkulált vele, hogy Cat is ott lesz és a vérfarkas megvédi kisgazdáját. Aztán utána hazudta Kisujj Cat-nek, hogy felismeri a tőrt, mivel hogy az övé volt, csak egy fogadáson elvesztette és Tyrion volt a fogadás nyertese, vagyis a tőr immár az Imp-é kellett legyen.

XocoLatte 2014.06.04. 14:15:58

@Bunny Munro: Ezt a derogáló kijelentést magamról kategorikusan cáfolom. Ezzel az email címmel és nickname-mel 2011 május végén regisztráltam, a GoT második évad alatt és akkor csatlakoztam a hv ezen topikjához. Azóta ugyanezen a néven és viszonylag ritkán szóltam hozzá, pontosan arra tekintettel, mert nem olvastam a könyveket és kérdezni sem volt sokszor ildomos a többség azonnali, ledorongoló-kioktató reakciója miatt. Kivétel ez alól a Jaime vs. Cersei "nemi erőszak" témaköre volt és a mostani.
Utóbbi beszólásomat már megbántam, mert a fanboy és fangirl csapatból csupán agresszív pocskondiázást váltott ki, a végére már teljesen öncélúan, ezért nem is foglalkozom már velük. Kivéve ezt az alaptalan mocskolódó hsz-t, amely túlment minden határon. Felszólítalak, hogy bárhonnan is vetted az alapját, vond vissza. Köszönettel.

tommygun 2014.06.04. 14:16:18

@zizi77: az írónak az a dolga hogy az életnek keretet adjon. Moziban is szerkesztett filmet nézünk, nem webkamerát, és ha krimit akarsz olvasni gondolom nem egy helyszínelési jegyzőkönyvet veszel elő. Még a jó történelmi könyveknek is van íve. Én úgy látom hogy a hirtelen halál és a cliffhanger a két kedvenc eszköze, ezt a kettőt variálja a végtelenségig, de miután már sokadszor oldja meg az egyik cliffhangert egy másikkal előbb-utóbb unalmas lesz. Úgyis tudjuk hogy akármi történik akárkivel, semmi sem fog megoldódni, kivéve ha Martin kifogy az ötletekből és szokás szerint a hirtelen halállal jön. Legalábbis most így vagyok a sorozattal és a továbbiak ismeretében csak sajnálom a sok rajongót akik még várnak valamit. Mindenre a sorozat még rátesz egy lapáttal, mert az HBO pont a sztori végtelenítésében érdekelt, hogy egy nézettséget hozó csöcsös-beles, naturalista középkori Dallas-szá silányuljon az egész.

Felagund 2014.06.04. 14:24:17

@tommygun: Ha a végtelenítésben lennének érdekeltek, nem sietnének ennyire a történettel (mert pl Sansa kb most fejezte be a történetét az ötödik könyvvel bezáróan (amiben mondjuk nem is szerepel), Bran jó eséllyel be fogja az ötödik könyvet az évadzáróig, Theon eheti jelenete szintén ötödik könyves volt, stb...), se nem nyilatkoznák, hogy max 7-8 évadot látnak benne ;)

zizi77 2014.06.04. 14:41:12

@Csigataposó: arra én is gondoltam, de ki akartam várni, hogy tényleg úgy lesz-e. :)

szepi79 2014.06.04. 14:46:03

@Felagund: legalább ezek a sorozatos történetszálak azoknak is érdekesek lesznek, akik már olvasták a könyveket:D és majd ott fogják lepisszelgetni a sorozatnézőket, hogy kussoljon, mert még nem tart ott a 6. kötetben :D

capacete 2014.06.04. 14:53:02

@XocoLatte: A regénynek nincsenek műfaji szabályai, legalábbis a XX. század óta biztos, hogy nem gondolkodunk abban, hogy van egy lista, aminek egyes pontjait ki kell pipálni azért, hogy valamit regénynek hívhassunk. Az már nehezebb kérdés, hogy mik azok a szempontok, amik alapján egy regényt jó színvonalúnak hívhatunk.
Nem probléma az, hogy neked nem tetszenek a könyvek, de az, ahogy kifejezésre juttatod a kritikádat erősen súrolja - sőt, inkább átlépi - a trollkodás határait. Leírhatod, hogy nem tetszik, leírhatod, hogy miért nem tetszik, de kritikátlanul szidni egy olyan topicban, amit jelentős részben a könyv rajongói is látogatnak értelmetlen és öncélú...

capacete 2014.06.04. 14:54:18

@mojoking77: Megkockáztatom, hogy az egész szezonban a 10. rész zárójelenete lesz a legütősebb. Valami ezt súgja... :)

Dzséndó 2014.06.04. 15:00:08

@XocoLatte: Koszi,mostmar beugrott a tor esete,h igy reszleteztetek!
Nekem meg az is egy fuggo szal-talan- h a ribi Shae anno az ivosjatekban elejtette,h nemesi szarmazasu-ez is megerne egy fejezetet. Oberyn,bar nagypofaju volt,de ritka egyenes-mint Tyrion kb-de ebben a vilagban ez nem kedvezo ugyebar,ha nem tud szartkavarni,akkor felo,h kiirjak...
Ami meg nem vilagos,hiaba kockaztam ki a Vertolgyes viziokat,valahogy nem.tudom osszarakni,mirol szolnak,pedig nyilvan verfontos lenne!...
Nekem eszembe jutott,h Deny es Ser IanGlenn(nem ugrik be a filmbeli neve) kiterveltek ezt a kegyelmi levelest dolgot,h nagy latvanyosan a csaj eluzi,a pasi.meg megy kipuhatolni Westerosra h mik a lehetosegek hogy vegre atkelhessenek foglalozni a sarkanyokkal.Az a baj,h sose sikerul eltalani,mi.lesz a kov lepes,de otletelni azert jo :)

capacete 2014.06.04. 15:00:12

@Dzséndó: Röviden: nagyon rosszul emlékszel.

tommygun 2014.06.04. 15:00:35

@Felagund: igen, és akkor most hova is jutott a száluk? Benne van egy Bolton pofáraesés ígérete amiből vagy lesz valami vagy nem, de nem vagyunk semmivel sem előrébb. Ez a rész nekem pont olyan volt mint az egész sorozat: 10 perc lényeges, a maradék töltelék.
Amúgy majd sok év múlva érdekes lesz megnézni hogy a két médium hogyan hatott egymásra, mert olyan még tudtommal nem volt hogy folyamatban levő könyvből folyamatban levő sorozatot készítettek volna. El tudok képzelni pld egy ilyen párbeszédet:
- Hey, George, tudnunk kéne mi lesz Daenerys-sel mert sürget Emilia ügynöke.
- Jaj tök jót találtam ki: hatszáz oldalon keresztül előkészítek neki egy sorsdöntő csatát, de Danny pont az előestéjén leesik a sárkányáról és kitöri a nyakát, és akkor jön egy Ser Robin nevű bravosi tolószékkészítő a sztoriba, aki igazából Robert király és Melisandre fattyának az unokaöccse aki húsz éve a Falról szökött meg és egyszer látta Brienne-t meztelenül, de ez csak fokozatosan derül ki, majd a nyolcadik könyv végén amikor a Vasbank ügynöke kideríti hogy Sansa és Ygritte igazából leszbikus unokatestvérek, mert ugye szóltatok hogy nagy rajtatok a nyomás hogy afro-amerikai szereplők után leszbikus szál is kell különben beperel valamelyik LGBT szervezet...
- Ne hülyéskedj már, a népnek Emilia kell, nem egy tolószékkészítő. Biztos hogy jól meggondoltad?
- Hááát végül is megírhatom másképp is, bár nem így akartam...
- Zárjuk rövidre, mondd az összeget...

zizi77 2014.06.04. 15:03:47

@capacete: na igen! Remélem nem csúsztatják át a köv. évadra, mert akkor sikítok!

Meth, Not even once 2014.06.04. 15:03:58

@capacete: Szerintem a 10. részben annyi minden finomság lesz (Királyvár, Sandor-Arya, Brienne, Bran), sőt még a Dany-s résznél is lehet egy kis érdekesség. Ha ez mind benne lesz, akár az egész sorozat legjobb epizódja is lehet :)

Dzséndó 2014.06.04. 15:04:11

@capacete: mire is?
mert az ivosjatekban biztos vagyok. lehet h a konyvben ez nem is volt,csak a sorozatban.mindjart az elso par jelenetben ahol a noci megjelent.

Felagund 2014.06.04. 15:06:07

@tommygun: Ezen a "honnan hova jutnak az egyes karakterek szálai"-körön már túlvannak a producerek Martinnal, innentől akkor is lesz sorozat töretlenül, ha a kegyetlen mikulásbácsi ítéletnapig se készülne el a könyvekkel.

Martin meg egy elég szuverén egyéniség, kiválóan tudja magát függetleníteni a mindenféle rajongói (és sajnos a kiadói) elvárásoktól, én nem féltem a könyvsorozatot (max attól, hogy az öreg előbb patkol el, mint hogy megírná – amit ne adjon az ég...)

szepi79 2014.06.04. 15:08:04

@tommygun: viccen kivül, nekem most beleütöttél a fejembe egy szöget :D mi lenne, ha a könyvnek más lenne a vége, mint a sorozatnak? martin bá lediktál valami hamukát a producereknek, kb. a 6 könyv végére kifut a sorozat, és majd a 7 kötet tök máshogy végződne :D

Dzséndó 2014.06.04. 15:09:02

a filmesek viszont mar bebiztositottak magukat,ha az oreg nem tudna befejezni,m beavatta oket a finaleba. De az is lehet,h mar megirta a kovetkezo konyvet is,csak huzza a felhajtas vegett a nepet :)

Felagund 2014.06.04. 15:14:32

@szepi79, első ezen a néven: Martin elég nagy troll, én simán kinézem belőle... :D

capacete 2014.06.04. 15:16:39

@capacete: Bocsánat, én emlékeztem rosszul, mégis Joffrey volt.

XocoLatte 2014.06.04. 15:19:25

@Felagund: Nem tudom, ezért csak hangosan gondolkodom: lehetséges, hogy amit most siekrült kiemelniük a sorozat készítőinek az eddigi könyvekből, az volt kb. a "lényegi" történés a könyvekben, természetesen úgy, hogy maradjon a következő évadra is még -- és utána már ők sem tudják, mi lesz? Azt több riportban is fejtegette az író, hogy szerinte a 4. és 5. kötet párhuzamos időtengely mentén haladása miatt a sorozatban ezeket nem lehet majd egymás után tenni 1-1 évadra, vagyis lehet, hogy kb. megfelezik a két kötet időtartamát és úgy adódik ki majd még 2 évad. Ennyi lauffal pedig az író majd csak befejezi a 6. kötetet, mire a 7. évad forgatókönyírásának neki kell állni.

capacete 2014.06.04. 15:20:21

@Dzséndó: Elejétől olvastam a kommenteket, arra reagáltam, hogy úgy emlékeztél, hogy Jaime küldte a tőrt, hogy Tyriont gyanúba keverje.

XocoLatte 2014.06.04. 15:21:16

@Dzséndó: ellenkezőleg, az író felkínálta a tavaly(?) befejezett megelőző történet könyvét mintegy prequel-ként arra az esetre, ha beelőzné őt a sorozat.

capacete 2014.06.04. 15:21:17

@Meth, Not even once: Én Királyvárra szavazok, bár lehet, hogy a Brienne-es részt rakják majd be Benioffék.

Hevn 2014.06.04. 15:23:21

@Nikorene: van egy harmadik lehetőség is, véleménynyilvánítás.
Mert ugyebár véleményből sem csak pozitív van, de a negatívat is le szokták mondani az emberek (bizonyosan te is véleményeztél már negatívan valamit, hát ez is hasonló lehetett), főleg az interneten korában, ahol a kommentelhető cikkek, blogok jóformán buzdítanak is arra, hogy írd meg róla a véleményed.

XocoLatte 2014.06.04. 15:23:26

@Meth, Not even once: Ne feledkezzél meg Tyrion lefejezéséről sem...

Felagund 2014.06.04. 15:24:15

@XocoLatte: Pont ezt mondtam, hogy a fenti szereplők már az ötödik könyv végét is elérték, vagyis a további történetük szükségszerűen 6-7. könyves történés kell legyen (vagy valami teljesen alternatív storyline...), és az ötödik évad 99%-os eséllyel meg fogja előzni a hatodik könyvet, vagyis ezeket a karaktereket vagy parkolópályára rakják (Brant és Sansát? Muhaha, soha!), vagy a csak jegyzetként meglevő anyag alapján írják tovább a forgatókönyvet.

mojoking77 2014.06.04. 15:25:32

@capacete: biztos, de ezt itt ne feszegessuk. Majd ket het mulva....

zizi77 2014.06.04. 15:25:59

@XocoLatte: az is lehet, de mivel sok szál már a mostani évadban is szerepel a 4-5 kötetből, így lehet, hogy az 5. évad kifut az 5. könyv végéig. Majd meglátjuk! :)

tommygun 2014.06.04. 15:27:42

Részemről egy Sansa vs Danny cicaharcra tippelek végkifejletként :)

Meth, Not even once 2014.06.04. 15:28:20

@capacete: Szerintem Királyvár, Arya benne lesz, ezekkel a storyline-okkal már nem fognak várni a következő évadig. Bran pedig egészen biztos, hiszen onnan kapta a nevét az utolsó rész. De én azt remélem, hogy a Brienne-es részt is belerakják annyira jó lenne :D

tommygun 2014.06.04. 15:31:37

Ugyanis szerintem Tyrionnak volt egy kulcsmondata egy vagy két résszel korábban Sansával kapcsolatban: "ő nem gyilkos... még" ("She's not a killer... yet"), ebből sztem tutira vehető hogy Sansa egyszer majd nagyon bekeményít.

XocoLatte 2014.06.04. 15:33:35

@Dzséndó: Csak az utolsó fejtegetésedhez: az egyértelműen látszott, hogy a menlevél a Hand of the King sértetlen pecsétjével volt lezárva, tehát vélhetően Tywintól származik (kérdés: az őt megelőző Segítők közül is írhatta-e valaki /Ned?: á, nem; Tyrion?: hmm/, csak eleddig elfektették /Varys?/. Mivel most sem az érdekelt kapta kézhez, egyértelmű, hogy az eredeti rendeltetésétől eltérően, hátsó szándékkal került napvilágra, és ez nyilvánvalóan a Királyvár környezetéből származhat. Bár szép fantáziadús csavar az elméleted, szerintem távol áll a tényleges helyzettől. Dany valóban soha többé nem akarja látni sem Ser Jorah-t és akkor még finom voltam.

Felagund 2014.06.04. 15:35:56

@Meth, Not even once: Igazából az a helyzet, hogy hirtelen kb féltucat jelenetet tudnék mondani (de nem fogok _és ugye más sem_), ami iszonyat ütős lenne a tizedik rész végén, szóval eléggé a bőség zavara áll fenn :D

capacete 2014.06.04. 15:37:30

@XocoLatte: Mivel a 3. részt kétfelé bontották, én el tudom képzelni, hogy a 4. és az 5. részt 3 évadra tagolják, azalatt Martin befejezi a 6. részt és elkészíti a 7. rész részletes cselekményvázát. Azt viszont elképzelhetetlennek tartom az utóbbi idők "tempója" mellett, hogy a 7. könyv előbb jelenjen meg, mint a sorozat záróévadja...

capacete 2014.06.04. 15:41:28

@Felagund: Bran közel sem érte még el az 5. könyv végét, azt majd az 5. sorozatban fogja csak. Az északi események közül még semmit sem mutattak, pont az időhúzás miatt tettek be egy olyan szálat, ami a könyvben nem is szerepel. Egyébként Benioffék majd most tündökölhetnek igazán, amikor hozzá kell írni a könyvben nem szereplő dolgokat, pont azért, hogy ne hagyják le a könyveket.

mojoking77 2014.06.04. 15:42:51

@capacete: A 6. szepen keszulget, elvileg jovo ev elejere igerte az oreg. Gondolom lassan a vegso koncepcio is megvan a fejeben, csak neki kell ulnie, es elvarrni a meg elvarratlan szalakat. Ez viszont ritkan okoz gondot neki szerintem... :)

Felagund 2014.06.04. 15:43:44

@capacete: Az egy könyv-egy (két) évad felosztást már tavaly óta el lehet felejteni, miután a producereke azt nyilatkozták, hogy innentől nem a könyvek határait fogják tartani, hanem arra törekszenek, hogy egy évad alatt minden karakternek egy követhető és lezárt történetíve legyen, még ha ez azt is jelenti, hogy a szálak eltolódnak egymáshoz a könyvbeliekhez képest...

capacete 2014.06.04. 15:44:32

@Meth, Not even once: Királyvár 100%, hogy benne lesz, a mostani részben volt erre egy utalás: "some die over the chamber pot" :)

Meth, Not even once 2014.06.04. 15:45:47

@tommygun: Én amúgy azt sajnálom, hogy a próféciákat meg a jóslatokat kihagyják a sorozatból. Sansáról is jósolt egy öreg boszorkány valamit Arya-nak, amikor még Berric Dondarrion brotherhoodjánál "vendégeskedett", ami jóslat egyik része már valóra is vált - "I dreamt of a maid at a feast with purple serpents in her hair, venom dripping from their fangs." - Ez Joffrey megmérgezése (ugye a könyvben a méreg Sansa hajhálójában volt), és még volt ennek a jóslatnak egy második része, ami szintén Sansáról szólt, amit most nem írok be, mert végülis nem volt a sorozatban, azt meg nem illik ide írni :)
Meg amúgy rengeteg ilyen álom, prófécia, jóslat van a könyvben, annyira jó, hogy GRRM hogy játszik ezekkel.

capacete 2014.06.04. 15:48:57

@Felagund: Persze, de ez azért van, mert a 4. és 5. könyv igazából egy félbevágott könyv, mindegyikben a szereplők felével, így logikus, hogy a kettőt egyben kell feldolgozni. A két mamutméretű könyv viszont simán kitesz 3 évadot, bár az igaz, hogy pl. Sansa szálát már gyakorlatilag kimerítettük, és Branben sincs már sokkal több. Ugyanakkor viszont Északon igencsak pörögnek az események és a vikingeket is hanyagoltuk ebben az évadban, szóval azt is be kell majd valahogy mutatni. Mindegy, én bízom Benioffékban, eddig szerintem hihetetlenül jó munkát végeztek...

Felagund 2014.06.04. 15:49:45

@capacete: Erre most csak azt tudom mondani, hogy a válaszom a két link alatt van:

winteriscoming.net/2013/10/16/three-eyed-raven-cast/
winteriscoming.net/2013/11/13/octavia-alexandrus-role-revealed/

MINDENKI MÁSNAK SPOILER, ÉRTEM????

Felagund 2014.06.04. 15:50:44

@Felagund: Ó, hogy a tinyURL is szopogatná ítéletnapig az öregördög fehéren izzó piszkavasát...

Bikli néni 2014.06.04. 16:04:54

@Csigataposó: @Csigataposó: Ööö, ha olvastad a könyveket és ezt az elméletet komolyan gondolod, akkor azt kell mondanom, egyikünk marhára félreértett valamit olvasás közben. De persze, nem kizárt, hogy én voltam. Meg persze simán megtörténhet ettől még.
OFF, azt hallottátok, hogy az öreg bejelentette, NYOLC könyvet akar írni, mert a hétbe se fog beleférni? Most 66 éves asszem, átlag 5-6 évente kilök egy könyvet, szerintetek megtudjuk valaha a végét? :) :S

capacete 2014.06.04. 16:19:10

@Felagund: Ez nem cáfol semmit. Attól még, hogy ezek a karakterek felbukkannak mondjuk a 10. részben, attól még az 5. évadban nyugodtan végig lehet vinni az 5. könyv történéseit. A 6. évadra mondjuk már nem marad elég anyag, de ez legyen Benioffék gondja.

Felagund 2014.06.04. 16:26:46

@capacete: Brannek összvisz 3 fejezete van a Dance-ben. Szerinted az hány részre elég az ötödik évadban?

Felagund 2014.06.04. 16:43:34

@szepi79, első ezen a néven: Hát, én ezt azért nem venném készpénznek, lévén másodkézből jövő információ, de mindenesetre némileg nyugtalanító.

(az meg eszükbe se jusson, hogy igazából kilenc az a nyolc...)

Felagund 2014.06.04. 16:44:46

@szepi79, első ezen a néven: Ebben a pillanatban láttam meg a hírt, amiben pont erre reagál:

"“My plan is to finish in seven,” Martin says. “But my original plan was to finish in three. I write the stories and they grow. I deal with certain things and sometimes I find myself not at the end of a story. My plan right now is still seven. But first I have to finish Book Six. Get back to me when I’m half-way through Book Seven and then maybe I’ll tell you something more meaningful.”"

capacete 2014.06.04. 16:49:01

@Felagund: Ebben az évadban is kb. négyszer bukkant fel, annak jó része is a sorozathoz hozzáköltött történet volt. Bőségesen elég lesz... :)

Felagund 2014.06.04. 16:49:55

@capacete: Még akkor is, ha a háromból kettőt jó eséllyel ellőnek a tizedik részre? :D

Meth, Not even once 2014.06.04. 16:51:31

@Felagund: Igen, azt megerősítette máshol is, hogy a hét a cél:
“I have a story to tell; the number of books is almost irrelevant,” he says. “I’ll do that in as many books as required. I’m still projecting it as seven.”

Amúgy írja meg a 7.-et, zárja le a történetet, aztán írogasson rövid történeteket Westerosból, úgy mindenki boldog lesz.

Felagund 2014.06.04. 16:53:39

@Meth, Not even once: Ámen.

Egyelőre még mindig hét könyvre szól a szerződése, szóval akkor kezdek el igazán aggódni, amikor nekiáll tárgyalni egy nyolcadikért - bár amekkora sztár, tuti megkapja...

mojoking77 2014.06.04. 16:56:58

@Meth, Not even once: Az a baj, hogy jelenleg ott tart a beszelgetes, hogy akarmilyen erdemi valasz gusztustalan spoiler lenne, amit en (es mindenki mas, aki olvasta a regenyt!!!!), kerulne...

sixx · http://comment.blog.hu 2014.06.04. 16:57:11

1. nem kéne spoilerezni. az a spoiler, amiről a sorozatban még nem volt szó.
2. ne személyeskedjünk. ez rám is vonatkozik.
3. ne vitázzatok már ízlésről, mi ez, puzsér facebookja?

capacete 2014.06.04. 17:00:14

@Felagund: Dehogy fognak, felbukkannak, oszt' megtörtént a nagy reveláció...

capacete 2014.06.04. 17:02:32

@sixx: Én egy spoilert sem láttam, mert az csak nem minősül annak, hogy izgalmas dolgok történnek majd Királyvárban (meg persze mindenhol máshol)...

Nikorene 2014.06.04. 17:05:13

@Hevn: Úgy látom még mindig nem érted a különbséget blog és blog között... Mégis csak a szellemi kapacitásoddal lehet a probléma. Megpróbálom minél egyszerűbben elmagyarázni, aztán befejeztem, mert kissé parttalannak tűnik.
Adott egy blog, azon egy poszt ahol a bloggoló valamiről leírja a véleményét, valamit megpróbál elmagyarázni, valamiről ítéletet mond, mint pl. egy politikai blog. A poszttal lehet egyet érteni, meg nem, lehet az ítéletről véleményed ilyen vagy olyan. Ilyenkor teljesen normális, hogy a blogot felkeresve hozzászólsz a poszthoz, és megosztod másokkal a véleményedet. Ilyenkor persze előfordulhat, hogy valaki nem ért egyet és vitába száll veled. Megesik. :) Sajnos túl sokszor még az indulatok is elszabadulnak.
Viszont nézük ezt a blogot, itt a poszt nem arról szól, hogy az adott sorozat jó, vagy nem, nem véleményt tükröz egy-egy poszt (persze óhatatlanul csempésződik némi szubjektivitás is a posztokba, főleg humor formájában), hanem a poszt az adott sorozat egy-egy részéről szól (és nem a könyvekről :) ) értelem szerűen leginkább olyanoknak, akik látták a sorozat adott részét, ergo valamilyen szinten érdekli őket a sorozat, esetleg kedvelik a sorozatot, hiszen azzal töltik az idejüket, hogy megnézik, és még el is olvassák az adott rész hogyvoltják, esetleg végigolvassák a kommenteket és hozzászólnak. Ez már akkora időráfordítás, ami nem valószínű, hogy egy ellenérdekelt egyéntől spontán jön, hacsak nem hülye avagy troll.
Én se megyek át a Brátok közt egy-egy részéhez bekommentelni, hogy mennyire nem szeretem azt a sorozatot, mert sajnálom rá az időt, és mert tiszteletben tartom azok ízlését, akiknek esetleg tetszik.
Ráadásul a vélemény nyilvánításnak is lehet PC módja, akkor is ha értelmetlen az adott posztnál, meg lehet olyan, amilyen a tied volt.
A leírtak fényében továbbra is fenntartom azt álláspontomat, hogy csak trollkodni jöttél.

Nikorene 2014.06.04. 17:07:02

@sixx: ha ez nekem is szólt, akkor sorry, befejeztem az okítást. Az utolsó hozzászólásom már születőben volt, amikor a tied kikerült. :)

Thoras 2014.06.04. 17:14:37

@Nikorene: Persze, hogy csak egy troll, ezért nem is értem minek válaszolsz neki. Az ilyenek pont azért kommentelnek, hogy választ kapjanak, és amikor ez megtörténik, akkor örömködve rángatják a pöcörőjüket, hogy "háde hogy felháborítottam, hehe", és remegő kézzel állnak neki odaböffenteni valami újabb hülyeséget. Ezekkel csak egyet lehet tenni: nem reagálni rájuk semmit. Ez kiborítja őket. Röviden: Ne etesd a trollt!

Dzséndó 2014.06.04. 18:58:59

kicsit csalodas volt a szarvas zombi-fomufti igy visszagondolva. viszont aki a babat vitte,meg a leszurt is nagyon jol megkrealt egy remleny! Amugy a kisbabas-elcipelos resz gyomorszorito volt,de eleg izlesere sikerult.
Sajnos a Masok motivacioja- es a vertolgyos viziok sem vilagosak nekem a sorozatot nezve. egy kis eligazitasra vallalkozik valaki spoiler nelkul?

vargatom 2014.06.04. 19:00:37

@Csigataposó: Ha Martin szereti a kiszámíthatatlan fordulatokat, akkor pont azt zárhatjuk ki szinte teljes bizonyossággal, hogy itt valami klasszikus népmesei végkifejlet jön majd. Tehát hogy a nekünk szimpatikus karakterek a sárkányokkal jól legyőzik a Másokat, és pár veszteséget elszenvedve ugyan, de ők öröklik Westerost is és minden jobbra fordul végre.

Ha a felvetett témákból indulsz ki, akkor inkább egy emberiség kontra sárkányok_ÉS_Mások szembenállás a valószínű, és egy ilyen végjátékban bizony már nem is egy mostani kedvenc karakter kerülne az "ellenséges" oldalra...

vargatom 2014.06.04. 19:05:22

@Meth, Not even once: A jóslatok, víziók ugyanazért maradnak ki, mint Ned rémálma az első kötetből, vagy az összes többi flashback és visszaemlékezés. A lelkes olvasók már így is kikövetkeztettek belőlük egy csomó olyan fordulatot, amit Martin szívesebben tartott volna titokban, és a sorozat körüli felfokozott pörgés csak még gyorsabban vezetne hasonló eredményre.

Ezzel párhuzamosan a szerzők sok mindent viszont teljesen egyértelműen megmutatnak vagy kimondatnak, amire Martin a regényekben csak célozgat. Kezdésnek pl. Renly és Loras viszonya, vagy most Joffrey gyilkosának személye.

vargatom 2014.06.04. 19:07:07

@Dzséndó: Ezek egyelőre a könyvekből is kábé ilyen szinten ismerhetőek csak meg. Sőt, azt a könyv még nem is mutatta meg, hogy konkrétan mi történik Craster elrabolt fiaival - ugyanakkor itt-ott felemlegetett legendákból lehetett már sejteni, hogy van valami közvetlenebb kapcsolat is az emberek és a Mások között.

Meth, Not even once 2014.06.04. 19:19:32

@vargatom: Mondjuk Joffrey gyilkosának a személye (számomra) a könyvben is egyértelműnek volt. De értem mire gondolsz, a Loras - Renly cuccon kívül ott volt az, hogy Stannis megtöcskölte Melisandrét, hogy Ramsey kiherélte Theont, ilyesmik.

vargatom 2014.06.04. 19:21:52

@tommygun: Mások is írták már, hogy a halálok többsége egyáltalán nem hirtelen, nagyon is logikusan következik az eseményekből szinte minden szereplő végzete és többnyire ők maguk is elég komoly szerepet játszanak benne.
Hirtelennek inkáb csak a néző/olvasó gondolja, aki biztos szimpatizálni kezdett a szereplővel, beleélte magát a helyzetébe - és ezek miatt ugyanúgy nem látja reálisan a történéseket, mint a kitalált figura.

vargatom 2014.06.04. 19:28:05

@Meth, Not even once: Mondjuk pont a vége lemaradt ;) szóval hogy a sorozat írói nagyon tudatosan alakítanak a forrásanyagon, meg szerintem ha lehet inkább kerülik a töltelék jeleneteket is (minden forgatott percük drága).

Ott van pl. Bran epizódja Craster házánál - végül is összefutottak Jonnal úgy, hogy nem mutatkoztak meg előtte, és Bran megszállta Hodort is, csak a könyvben ehhez volt egy plusz helyszín. Így meg a sorozat spórolt díszletben és helyszínre kivonulásban, nyert ellenben egy kis pluszt azzal hogy a lázadó Varjaknak volt egy karizmatikus vezére és kaptunk egy csatajelenetet meg extra feszültséget is Meera kapcsán.

A fentiek miatt gondolom egyébként hogy Missandei és Grey Worm közös jelenetei is vezetnek majd valahova, csak itt is előzik kicsit a könyveket a sorozatban...

Meth, Not even once 2014.06.04. 21:23:38

@vargatom: Szerintem a Missandei - Grey worm románc az csak amiatt kell, hogy a romantikus érzületű nézőknek is jusson valami, hisz erre az évadra kb. semmi ilyen szál nem maradt. Robbékat megölték, Jon a kötelességet választotta Ygrette helyett, még a Tyrion - Shae vonalnak is lőttek. Szóval lehet nem ez a sorozat fő vonzereje, de szerintem a készítők úgy érezték, hogy egy ilyet bele kell csempészni (és a Dany - Daario vonalat romantikus kapcsolatnak eladni merész lett volna).

Leguanember 2014.06.04. 23:52:42

Üdv!
Kicsit a vágy beszél belőlem, de lehet, hogy Bran következő sorozatbéli történetszála abból fog állni, hogy általa láthatunk az eddig mellőzött flashbackekből egy combos ízelítőt? Elég komoly lenne.

Ez meg ideillik:
www.isgeorgerrmartindead.com/
:-)

Csigataposó 2014.06.05. 00:15:19

@Bikli néni: Ha az otodik konyv vegere gondolsz akkor azt Martin mar egy inerjuban elspoilerozta, hogy nem ugy van az.
2) A konyvek cime tuz es jeg dala tehat varhato lesz egy epikus tuz vs jeg parviadal ergo cc masok vs sarkanyok de majd meglatjuk ha valaha is elkeszul.

Smile64 2014.06.05. 09:08:16

Még ha előzik is a könyveket a sorozatban, Missandei és Grey Worm akkor is csak sorozat. A könyben nincs semmi ilyesmi.
Na persze ez nem baj, csak úgy mondom.

XocoLatte 2014.06.05. 09:19:18

@Meth, Not even once: Valamelyik interjúban kb. 2000 oldalnyi még megírandó anyagra tett utalást.

zizi77 2014.06.05. 11:21:04

@XocoLatte: akkor vagy még el se kezdte, vagy tényleg 8 kötet lesz. :)
Az viszont bíztató, hogy tudja, kb. mekkora terjedelembe fog elférni a maradék sztori. Ezek szerint, mégiscsak tudja mit fog írni. :)

Smile64 2014.06.05. 16:52:13

Nem biztató, mert nagyjából ugyanezt hitte két kötettel ezelőtt is, Csak annyi a különbség, hogy azóta már tudja, hogy akkor tévedett. :)

vargatom 2014.06.05. 20:12:29

@Smile64: Ismételten: a könyvekben Dany és Barristan nézőpontjából ismertük csak meg a körülöttük zajló eseményeket, kis ügyességgel bármi eltitkolható előlük és így az olvasó sem értesül róla. Kábé mint Renly és Loras közös jelenetei, vagy hogy mi is történt Theonnal amíg kimaradt a könyvekből. Főleg az utóbbi volt egy elég komoly és megrázó leleplezés...

Persze lehet hogy tényleg egy új szál ami nem vezet majd sokra, de ugyanígy lehet belőle valami fontos is, amit Martin a könyvekben máshogy - vagy sehogy se - vezet fel.

Smile64 2014.06.05. 20:38:00

@vargatom: Mármint úgy érted, hogy Grey Worm meg Missandei románcozik, csak nem tudunk róla, mert Dany és Ser Barristan se tud róla?
Az ugye megvan, hogy Missandei a könyvben egy gyerek? Kb. 10 év körül van, mikor Dany először látja. Az ötödik könyv végére talán már 11 is megvan.

vargatom 2014.06.05. 20:45:18

@Smile64: Ez a 11 éves ez mondjuk kiment a fejemből, jogos a felvetés - de hát (ráérő) ember legyen a talpán aki ezt mind észben tudja tartani ;)

Ugyanakkor:
1. GW amúgy se tudna vele mit kezdeni
2. Dany is vagy 13 lehetett a könyvben amikor Drogóhoz adták
3. Egyébként meg a sorozatbeli Missandei sztem eleve több különböző könyvbéli karakter összevonása, beleértve Dany dothraki szolgálólányait - szóval a könyvben valaki mással is "kavarhat" GW

Illetve van még kihagyott férfi karakter is, akit helyettesíteni kell később, pl. Strong Belwas - vagy Dario vagy GW tudja majd átvenni a szerepét...

Smile64 2014.06.05. 20:52:31

@vargatom: Na ja, ráérő ember, aki már többször is végigolvasta ezeket a borzasztó, olvashatatlan könyveket. :)

Felagund 2014.06.05. 22:19:32

@vargatom: A könyvben Grey Worm egy különösebb jellemvonások nélküli robot, ez filmen nyilván nem hat túl jól, tehát valahogy muszáj megmutatni, hogy neki is van emberi oldala, ergo - románc.

Lehetne elegánsabb is, de ez van...

zizi77 2014.06.06. 08:44:53

@vargatom: na Theon felbukkanása nekem is nagy meglepi volt a könyvben, mert azt hittem halott. Erre vagy 2000 oldallal később előkerül, mint Bűzös! :)

rábaszhespics Koncsíta 2014.06.08. 09:36:02

Bocsi, nem olvastam végig a kommenteket, de az feltűnt, hogy sokan találgatják, hogy az öreg hogyan fejezi be a sztorit. Ami számomra azért érdekes, mert miért is vagyunk mi kíváncsiak más agyszüleményére, miért nem tudjuk mi befejezni fejben a félbehagyott sorozatokat? :)
Úgy utálom, amikor egy sorozatot nem fejeznek be normálisan.
Az öreg úgy is írhatta volna a könyveit, hogy mi lett volna ha szálak ágaznak szét benne. :D (még kb. 10000 oldal...hehehe)
Mondjuk.... mi lett volna ha pld. nem hal meg Joffrey, hogyan futna tovább a sztori?
Vagy mi lett volna ha.... Robb és Eddard Stark-ot nem nyírják ki benne.. stb.

Gottcha 2014.06.08. 23:08:55

@XocoLatte: Pont ettől a kuszaságtól életszagú az egész, ha meggondolod a történelemben is ez van. Főleg ha a középkorról van szó. vannak olyan személyek, országok akikrők, amelyekről többet tudunk másokról kevesebbett. Akkoriban is, ott is a pénz és a befolyás irányított mindet mint a GoT-ba és néha kiszámíthatatlan pillanatokban győztek az elnyomottak, ideig-óréig nyeregben is voltak, utána megint visszajött a befolyás.
süti beállítások módosítása