Az elmúlt részek sötét, borús hangulata után ránk fér már egy kis lazítás, amit jelen részben meg is kapunk, nézzük hogyan. Johnt látjuk visszatérni az irodába – Olaszhonban még az öltönytára is megszépült, Főncsi dicséri rendületlenül. Örömködésre azonban nincs sok idő, új szám érkezett, tulaja Kelly Lin, kínai születésű nő, a világ számos országában megfordult eddigi élete során; fél éve kapott amcsi állampolgárságot. John rögtön a lényegre kérdez: célszemélyünk t’án kém? Lehetséges, jön a válasz, mindenesetre hivatalosan rendezvényszervezőként dolgozik – következő munkája a Metropolitan Museum egy kiállításának megnyitója, melyen Shaw mint vendég, Főncsi & John pedig mint jótékony adományozó & kísérője lesz jelen. Hősünk indulna is a csini ruhájáért és a fegyveréért, ez utóbbi azonban eltűnt az irodából – mire Rico kedélyesen belerúg: átadtam a stukkeredet a múltnak, szerezz magadnak másikat. A férfi elnéző mosollyal állja az ütést.
Este John a rendezvényre készülődik, de képtelen csokornyakkendőjét rendesen megkötni. Főncsi, mint egy kis légy döngicsél körülötte, felsegíti a zakóját, és még a nyakkendő témán is rugózik egy sort, mikor hősünk gyilkos pillantása beléfojtja a szót – oké, akkor szenvedj azzal a szarral egyedül, mondja Harold tekintete. Ekkor lép be Shaw szintén kiglancolva egy olyan fehér ruhában, amiért a sorozat ruhafelelősét tárgyalás nélkül lőném fejbe (iszonyú előnytelen a nőn – hiába, nem öltözhet mindenki T&T-ből – mindenesetre nem írom le részletesen a véleményem, még a végén nyakon suhint valaki). Némi évődés után a csapat végül útra kel.
Mikor Főncsi és John megérkezik, Rico már odabent van, megpillantja célszemélyünket, majd észreveszi, hogy az egyik vendég félrenyelt, ezért egy laza mozdulattal megmenti az életét. Ezzel fel is hívja magára Kelly figyelmét, akiből lájtos bájcsevej közepette próbál némi plusz információt kiszedni, nulla sikerrel. Végre becsekkol a Harold & John páros, utóbbira a beengedőnéni heves nyálelválasztással reagál, szintén nulla sikerrel. Alig lépnek hőseink a terembe, máris elmegy a világítás, majd furcsa dörrenések hallatszanak – John némi keresgélés után kideríti, hogy szárazjég durrant, a keletkező tejköd pedig tökéletesen elfedi, bármilyen bűntény is készül. Harold veszi észre, hogy egy Cézanne képnek kel éppen lába; Rico ledobja a cipőit és a tolvaj nyomába ered. A múzeum lépcsőjén éri utol, lerántja a maszkját, így jön rá, hogy Kelly a tolvaj, ám a nő egy ügyes mozdulattal kisiklik a kezei közül.
Éjjel egykor még javában zajlik a nyomrögzítés a tolvajlás helyszínén, mikor Shaw visszakönyörgi magát a terembe, hogy körülszaglásszon egy kicsit – illetve hivatalosan a táskájáért megy vissza. Persze nem a sajátját, hanem Kellyét keresi, és meg is találja. Ekkor érdekes beszélgetésre lesz figyelmes, egy Interpolos nyomozó osztja az észt a helyieknek – elég sokat tud célszemélyünkről, bár az arcát még sosem látta. Viszont szolgál még némi extra információval, miszerint a nő után hullák maradnak vissza, mert felbérel olyanokat, akik elterelik róla a figyelmet, aztán később megmurdeli őket. Ajaj.
Rico távozik, odakint bepattan a fiúk kocsijába, és átadja Főncsinek a Kelly táskájából begyűjtött okosmicsodát (ne kérdezzétek mi az, nem élek ilyesmivel, a legokosabb kütyüm a laptopom és az e-bookom, slussz). Harold szerint ezekben az okosokban GPS van, ami megjegyzi, merre járt a tulajdonosuk, ezeket az adatokat ki is szedi belőle, hátha így több infóhoz jutnak. És igen, egy bár neve bukkan fel, ahol Kelly többször is megfordult, indulás oda.
A hely előtt leparkolva Főncsi újabb szuper kütyüt vesz elő, amivel a bent lévő mobilokon keresztül hallgatózhat, így elég gyorsan meggyőződnek róla, hogy a célszemély odabent van, mi pedig benézünk, hogy képünk is legyen, ne csak hangunk. A nő megbízójával beszélget, egy Cyril nevű férfival, akinek átadja a festményt, az pedig már az újabb feladat részleteit sorolná, Kelly viszont inkább kiszállna a buliból – ebbe azonban Cyrillnek és prágai főnökeinek van némi beleszólása; azaz nincs kiszállás, punktum.
Másnap reggel John van célszemélyünk nyomában (Medvével kiegészítve), így tudják meg, hol lakik a nő (a GPS-en nem volt rajta?). A csengőn nincs név, viszont Cyril Jiao-nak szólította őt, Harold szerint talán így érdemes rákeresni a neten némi extra infóért. És tényleg, Jiao Lin az eredeti neve, anno a kínai olimpiai csapatban is szerepelt tornászként, a Sydney-i olimpián ezüstérmes lett. Később azonban kizárták a csapatból, mikor a Cseheknél (!) volt edzőtáborban, a kizárás oka ismeretlen. És mégis hogy lett a tornászból bűnöző, jön a logikus kérdés Johntól? Nos, egy célzott betörés talán erre is választ ad.
Így is történik, sötétedés után Rico tület befelé Kelly/Jiao lakásába, ami meglehetősen sivár, viszont annál informatívabb; betörőnk ugyanis kiszúr egy rejtekhelyet, ahol megtalálja a következő tervezett meló adatait. Célszemélyünk a városban „kirándulóúton lévő” Gutenberg Bibliát szemelte ki „áldozatául”, az akció pedig most zajlik, lévén a bibliát épp szállítják át a városon. Mivel Rico megtalálta a várostérképet a nő által megjelölt tetthellyel, csak oda kell ügetnie, hogy megakadályozza a bűntényt.
Amikor a helyszínre ér, szöges útzárat talál kiterítve az úttesten, amit gyorsan félrehúz – ekkor lép elő Kelly stukkerrel a kezében; még jó, hogy Shawnál is van egy. A műtárgyat szállító autó akadálytalanul elhajt mellettük, nemsokkal ezután pedig megszólal a nő telefonja. Cyril kérdi, nála van-e a cucc, de ő nemet int azzal, hogy még megpróbálja megszerezni (??). A férfi fenyegetőzni kezd, majd mondandóját nyomatékosítandó egy kamera felvételét küldi célszemélyünknek, amin egy kislány látható – Kelly lánya, baszki. Szóval mégsem önkéntes bűnözővel van dolgunk, konstatálja Rico és Főncsi egyszerre.
Kora este a szokásos biztonságos lakásba tesszük át székhelyünket, Kelly és Shaw már itt van (előbbi megkötözve, bizt. kedv., utóbbi stukkerrel a kezében, szintén bizt. kedv.), Főncsi pedig érkezik, hogy elbeszélgessen kicsit a célszeméllyel. A nő elmondja, hogy terhesen érkezett Európába, és mikor kitudódott az állapota, kicsapták a csapatból. Elzálogosította ezüstérmét, majd betört ugyanebbe a zálogházba, de csak azért lopott, hogy gondoskodhasson a kislányáról, Kairól. Később tudta meg, hogy a zálogház bűnözőké, akik elcsípték őt, elvették tőle a lányát így kényszerítve együttműködésre. (Ööö, a gyerek már egész nagy, évek óta fogságban van? Vagy mi? Kicsit sántít a dolog, de haladjuk).
Rico nem hatódik meg, inkább arról kérdez, hogy miért öl a rablások ürügyén? Kelly erre meglepetten pislog, ő nem öl embereket, az Cyril lesz. Shaw meglehetősen szkepikus fejet vág, majd meglátjuk igaza van-e. A szó ezután a bibliára kerül, de a nő szerint kár beszélni is róla, lévén azt már a Symmetric Security Solutions őrzi (ismét egy alliteráció, a továbbiakban SSS) egy extrán biztosított épületben. Főncsi szerint ki kell onnan hozniuk a bibliát, mert az gyorsabban megszervezhető, mint Kai kiszabadítása.
Nem sokkal később már a tervezési fázisnál tartanak, John osztja az észt, Fuszkó pedig megérkezik az épület tervrajzával, nem kicsit dagadó egóval, hogy megszerezte. Nem mellesleg először jár a biztonságos házban, tetszik is neki a kéró rendesen.
Hőseink elég jól állnak infóval, eddig annyit tudni, hogy az SSS egy 70 emeletes épület legfelső szintjén őrzi hat helyiségben az extrán értékes tárgyakat – ilyen a biblia is. A tárgyat három méter magas elektromos kerítés veszi körbe, a bejárattól odáig pedig lézeres mozgásérzékelők figyelnek, sőt már bejutni sem egyszerű, mert ujjlenyomat olvasóval felszerelt a beléptető rendszer. Hát, ez nehéz szülés lesz, csak mondom.
Az akció kora reggel azzal indul, hogy Fuszkó felhívja az Interpolost (Bouchard ügynököt), aki Kelly nyomában van – és kamu ürüggyel megadja neki a nő tartózkodási helyét. Eközben Főncsi 3D-s nyomtatót helyez használatba, még nem tudjuk milyen céllal. Ezután ismét Fuszkó akciózik, félreállítja az SSS egyik fejesét azzal, hogy a gyanú szerint lopott kocsit vezet. A tag hiába tiltakozik, nyomozónk elkéri az iratait, majd visszaül a kocsijába, és ellenőrzést mímelve gyorsan ujjlenyomatot vesz a róluk...
John Főncsivel agyal az ügyön, miközben utóbbi szorgosan dolgozik – a kapott ujjlenyomatok és a 3D-s nyomtató segítségével egy kezet hoz létre, amit nyilván a betörésnél fognak majd használni. Közben elmondja, hogy nyomoz a csehek után is, akik Kellyt a lopásokra kényszerítik – egyelőre nem tudott meg túl sokat, de igyekszik.
Kelly a lakásából távozik, mikor Bouchard ügynök betalálja (Fuszkótól tudta ugye, hogy hol kell keresnie) – nekiütközik és kiveri a táskát a nő kezéből. Miközben célszemélyünk pakolja össze a holmiját, a férfi fenyegetőzik, a nő tagad, ügynökünk viszont baromi okosnak hiszi magát, mert a szópárbaj közben lenyúlja a tolvaj pendrive-ját. Mikor távozik, a nő vigyorogva jelenti hőseinknek, hogy Bouchard bekapta a horgot.
Nem sokkal később az ügynök már az SSS-t hívja az infóval, miszerint rablásra készülnek náluk, a Gutenberg Bibliára fáj a tolvaj foga. Főncsi persze lehallgatja a beszélgetést, így tudja meg, hogy a hat extrán védett terem közül pontosan melyikben őrzik a bibliát. Ügyes.
Este aztán látjuk, amint Kelly majom ügyességgel ugrálva a tetőről közelít a megfelelő emelet felé, míg John egyéb módon igyekszik az épületbe jutni. Hogy hogyan? Nos, vicces álbajusz mögé bújva (felsikítok a röhögéstől az ábrázatán) az SSS egyik emberét győzködi egy bárban, hogy az ő áruját vigye be az épületbe, mert az bár illegális, de sokat fizetne a szállításáért. És mi a szállítmány? Nukleáris fegyver alkatrész, aktatáskában a tappancsához bilincselve. Meggyőzően adja elő magát, ahogy a biztonságis arcát elnézem.
Főncsi is útnak indul, előtte az épület rendszerét meghekkelve feltekeri a fűtést (gondolom nem az egész házban), a 3D-s kézről pedig csak az ujjakat viszi magával. Pff...
John sikerrel járt, az SSS embere beviszi őt az épületbe a garázson át – közben a kocsijuk csomagtartójából Shaw bújik elő. A liftben aztán John az aktatáskával buksin kólintja a tagot, megszabadul hetyke álbajuszától és maszkot húz, majd az egyik szoba biztonsági berendezéséhez lép, és bütykölni kezdi. Kb. a második mozdulatra megszólal a riasztó, bénán bunyózó főhősünket pedig lefogja az őrség. Mielőtt kiesnénk a székből a meglepetéstől, még halljuk, hogy az őrök főnöke utasítja egyik beosztottját, hogy indítsák újra a riasztót; és míg elvezetik a lebukott Johnt, a szellőzőből megjelenik Kelly és Shaw, hogy a rendszer újraindulását és a 3D-s ujjakat kihasználva ténylegesen bejussanak a védett terembe.
A garázsba közben érkezik Fuszkó, hogy rendőrjelvényét meglóbálva elvigye a lefogott Johnt – egészen a reptér magángép hangárjáig (hova mégy, lelkem?).
A teremben Kelly és Shaw konstatálják, hogy cefet meleg van, de így a mozgásérzékelők nem érzik a testhőjüket, ezért nyugodtan mozoghatnak, sőt Főncsi három percre kiiktatta a kamerákat is, annyi idő alatt kell kiszedni a bibliát. Mert hát, mint tudjuk, az egy három méter magas elektromos „kerítés” mögött van. Ezt hogyan kerülik meg? Nos erre jó egy olimpiai bajnok tornász, a tető fémszerkezetén is képes közlekedni.
Ezalatt a biztonságisok központjába betrappol Bouchard, de gyorsan lehűtik – tényleg volt betörési kísérlet, de már elfogták a férfit. Az ügynök tombol, ő nőt üldöz, az elcsípett betörő szerinte csak elterelés. Az igaza is gyorsan kiderül, mert az egyik őr észreveszi, hogy főnökük ujjlenyomataival ment be valaki az egyik terembe úgy, hogy a főnök rohadtul nem járt arra. A biztonságisok fejvesztve rohannak a 70. emeletre, miközben a teremben Kelly sikeresen bejutott a bibliához, és álkulccsal kinyitja a tárolóját. Mire az őrök odaérnek, a két nő + a biblia kámforrá válik, bár az nem világos, hogy mely útvonalon távoztak, de hagyjuk a szőrszálak hasogatását. Mindenesetre a rablás kitervelése és kivitelezése briliáns lett, maradjunk ennyiben.
Másnap reggel Bouchard a főnökével értekezik telefonon, mikor Rico lép hozzá stukkerrel, és a nyílt utcán elrabolja az ügynököt – az érkező Főncsi kocsijába kényszeríti, aki biztosítja róla, hogy nem lopták el a bibliát, csak kölcsönvették kicsit.
Este Kelly a szokásos bárban átadja a zsákmányt Cyrilnek, és közli, hogy több munkát nem hajlandó elvégezni neki, ő kiszáll a bizniszből. Cyril vad fenyegetőzésbe kezd, esze ágában sincs elengedni célszemélyünket. Főncsi és Bouchard odakint előbbi kocsijában ülve hallgatózik, így meggyőződhet róla, hogy Kelly nem önként lopott műtárgyakat. Az ügynök ezután rendőrségi kapcsolatát hívja, de a beszélgetést most nem halljuk.
Cyril eközben a telefonján Kai képét mutatja ríl tájmban, azonban csalódnia kell, ezzel most nem tudja anyut zsarolni. Miért is? Mert a fogva tartás helyszínén megjelenik John, némi lövöldözés, némi bunyó – és Kai szabad. (Azt most ne firtassuk hogy talált ide, Főncsi biztos kinyomozta valahogy a kislány rejtekhelyét). A rosszfiú dühében fegyvert fog Kellyre, de a pultnál italozó Ricotól kap két jól irányzott térdlövést, majd berontanak a rendőrök. Fuszkó is itt van, gyorsan közbelép, nehogy Rico sittre kerüljön, a többi egyenruhás Cyrilt és Kellyt kíséri elfele.
Nem sokkal később a bár előtt Főncsi kocsijában immár Shaw csücsül, az ügyről beszélgetnek ők ketten: John hazahozza Kait, Harold pedig besegít a kislánynak az állampolgárság megszerzésében; anyu viszont törvényt szegett, nem is keveset, a sorsa Bouchard ügynök jóindulatán múlik.
Másnap reggel az őrsön Fuszkó engedi be ügynökünket Kellyhez, hogy pár percig maguk legyenek egy kihallgatószobában. Az Interpolos dühösen olvassa a nő fejére az elkövetett rablásokat, de sajna nem viheti ki az országból, mert amcsi állampolgár. Aztán megenyhül, végülis az Interpol neki köszönheti a bűnbanda elfogását és számos műkincs megtalálását, amúgy meg bírja a tornászokat – azzal távozik, maga után hagyva egy bilincskulcsot. Kelly csak pislog, én meg elégedetten vigyorgok. A rész zárását nézzük meg együtt - tessék nyugodtan egereket itatni közben, én is megtettem.
Facebook kommentek