Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.
Hogy volt?

Trónok harca 3x05 - Megcsókolta a tűz

2013. április 30. 08:16 - sixx

Az epizódot felvezető képsorokból úgy tűnik, sűrű napunk lesz, lesz itt minden Jamie levágott kezétől az Operation: Fuck Westeros-t beindító Dany-n át a hőbörgő Karstrarkig. Aki lemaradt volna az eddigiekről, itt pótolhatja.

Screen Shot 2013-04-30 at 6.29.31.png

Valahol vidéken

Thoros imádkozik egy kicsit a Zászló Nélküli Testvériség összkomfortos barlangjában, majd fog egy kardot, és odaadja Lord Bericnek, aki nem pök a tenyerébe, mielőtt megfogja, inkább megvágja magát a pengével, de nem idétlenségből, hanem babonaságból, mert a penge ettől lángra lobban, hoppácsak. A Véreb persze ettől egyből összefossa a páncélozott alsóneműt, hiszen a tűz az nagy ellensége neki. A kardvívás iszonyú látványos, Lord Beric lángoló pengéje a sötétben olyan íveket húz, hogy csak néz mindenki, aki meg nem ugrik el elég gyorsan, annak baja lesz, ugyanis itten nem foglalkoznak a közönséggel.

Screen Shot 2013-04-30 at 6.43.24.png

Arya egyszer majdnem bajba is kerül, de például dűlnek-borulnak az edények, ládák, bútorok is a nagy bajvívásban, ki fog itt takarítani? Lord Beric kezdeti fölényét a jóval fiatalabbnak és erősebbnek tűnő Véreb lassan felőrli, majd átveszi az irányítást és egy jól irányzott mozdulattal agyonvágja az ellent, közben ő maga is földre, pontosabban tűzbe kerül, ahonnan vinnyogva menekül - az a gyerekkori trauma élénken él a randa fejiben. Arya leszúrná, de lefogják, a Fény Istene ítélkezett, ez van, mehetsz isten hírével, Véreb, majd elkapunk megint. Arya kiborul, akkor meg még jobban, amikor a halottnak hitt Lord Beric felpattan - Thoros tud valamit a holtak feltámasztásáról.

Screen Shot 2013-04-30 at 6.45.40.png

Egy későbbi beszélgetésből kiderül, hogy ez már nem az első ilyen alkalom volt, sőt, ez a hatodik, szóval Lord Beric már rutinos haló. Ja, és a terv az, hogy elmennek Zúgóba, ahol ugye Robb pocol, és ott majd "némi támogatásért cserébe" eleresztik. Gendry közben közli Aryával, hogy felejtős a buli, ők ketten soha nem lesznek egymáséi kvázi szerelmet vall Aryának, aki ettől kiborul egy kicsit.

Screen Shot 2013-04-30 at 7.20.41.png

A Falon túl

Orell, aki bele tud bújni az éllatok bőrébe és Tormund, aki viszont nagydarab és vörös a haja Havas Jont faggatják a Falat védő helyőrségekről, oszt hányan őrzik ezeket? Ezren, hazudja Jon, ami nagy baromság, mert ugye Orell sasmadara mindent lét felülről és lebukás lehet a vége a dolognak (nem feledni, hogy Jon itten beépített ügynök). Tormund mondja is neki, hogy öcsém, ha hazudsz, olyat teszek, mint Zámbó Jimmy akart az egyszeri gyakornokkal, letépem a fejed, oszt belehányok a tüdődbe. Jon nyel egyet, de feszkót Ygritte gyorsan feloldja, nem hazudik, közénk tartozik, faszombamár, mire Orell odaveti neki, hogy csak azért, mert meg akarja magát dugatni a fattyúval, nem kéne elveszteni az eszit.

Screen Shot 2013-04-30 at 6.55.20.png

Ygritte más véleményen van, ellopja Jon kardját incselkedésbűl kifolyólag, berohan egy barlangba, ahol van valami meleg vizes forrás, na, Jon, most bizonyíts, mondja, lehányja magáról az állatbőrt, és kissé csoffadt testet villant, ami Jonnak maga a westerosi vöröscsajok.blog.hu, mert még soha nem látott ilyet. De azt tudja, hogyan kell kinyalni valakit, s lőn. Ygritte a szex után hevesen érdeklődi, hogy ez a nyalás dolog ez honnan van? Mert ugye ez nem divat errefelé, misszionáriusban bevágjuk oszt kalap. Jon szűz volt még, így csak a vállát vonogatja, hiába van rajtad állatbőr vagy három hónapja egyfolytában, én be akartam nyalni, onnan. Helyes, mondja Ygritte, majd fürdenek egyet és megint dugnak. Jon, Jon, el fogsz kárhozni.

Screen Shot 2013-04-30 at 6.56.08.png

Screen Shot 2013-04-30 at 6.56.42.png

Screen Shot 2013-04-30 at 6.57.01.png

Harrenhal

Jamie és Brienne utazása egyelőre végez ér, Roose Bolton fogadja őket az udvaron, és lebassza Locke-ot a kézlevágásért, Brienne kötelékeit megoldatja, Jamiet felcserhez küldeti, szóval rendes házigazdaként viselkedik, aminek a hóttsáros Királyölő nagyon örül, meg is kérdezi, hogy mi van Cerseivel. Bolton kicsit szívatja Jamie-t és csak nagyon lassan árulja el, hogy Stannis bebukta az ostromot és Cersei jól van. Jamie megkönnyebbül, majd megy a felcserhez, Qyburnhöz, aki régen Mester volt, de titkos kísérletei miatt elvették a diplomáját / láncát, van ez így. Közli Jamie-vel, hogy a karját tőből kellene lemetszeni, mire az ideges lesz, és majdnem megfojtja, lófaszt, tisztítsd ki a sebet, vágd ki ami üszkös, kösd be. Fájni fog, kell máktea? Nem, majd üvöltök, mondja Jamie, s lőn.

Screen Shot 2013-04-30 at 7.14.57.png

Brienne éppen fürdőzik, amikor a frissen műtött Jamie megjelenik, és a nő heves tiltakozása ellenére bemászik a vízbe, úgy mocskosan, én is tiltakoznék. Aztán Brienne lenyugszik, mert látja, mennyire készen van Jamie idegileg, a jobb keze levágásával identitását vesztette el tulajdonképpen, és most kiönti a szívét a magát tévedhetetlen gondoló Brienne-nek. Azért vagyok én a Királyölő, mert az öreg Targaryen király, Aerys egy gyökér volt, aki elevenen égetett meg embereket, és amikor azt parancsolta nekem, hogy öljem meg az apámat, akkor valami eltört bennem, és amikor meg fel akarta gyújtani Királyvárat és elégetni mindenkit benne, nőket, gyerekeket, katonákat, akkor én inkább leszúrtam. Mert így volt jobb mindenkinek. És ezzel ejájul egy kicsit, Brienne meg hívja az őröket.

Screen Shot 2013-04-30 at 7.35.09.png

Zúgó

Itt baj van, nem is kicsi, mert a Karstarkok úgy döntenek, két élő Lannister az sokkal rosszabb, mint két halott, és ugyan 14 éves kölykökről van szó, de így is levágják mindkettőt. Ettől Robb király iszonyú ideges lesz, tömlöcbe veteti mindet, majd ítélkezik: akasszák fel a gyilkosokat, Lord Karstarkot egyelőre ne. A felesége és az anyja is azt tanácsolja, hogy az öreget nem kéne kinyírni, mert akkor oda a sereg is vele, hiszen a Karstarkok hazamennek északra - inkább legyen a túszod, azzal lehet kényszeríteni a katonákat hűségre. Robb bólint, jó tanács, holnap levágom a fejét Lord Karstarknak. Okos fiú ez, na. És tényleg, lefejezi az öreget, az apjától tanult módon, saját kezűleg, amivel búcsút inthet a serege egy részének.

Screen Shot 2013-04-30 at 7.29.57.png

A kis terepasztala fölött idegeskedik, most mi lesz, jaj, jaj, amikor a neje megemlít valami gyengeséget tán, Rob meg rámutat Caster-hegyre, ott laknak a Lannisterek, ott gyengék, oda megyünk harcolni. Ehhez kell még katona, de honnan? Hát a Frey-családtól, ahová Robb még az első évadban elígérkezett férjnek, de közben meggondolta magát és elvette Chaplin unokáját, onnan. Biztos örülni fognak neki.

Screen Shot 2013-04-30 at 7.43.54.png

Sárkánykő

Az egyelőre legunalmasabb szál ezen a héten sem cáfolt rá önmagára, Stannis a nejével beszélget, aki megbolondult egy kicsit, és Mellisandre-hívő lett, dugjad csak, uram, majd szül neked megint fiút. Stannis csak a fejét csóválja, baszki, ésén ezt elvettem feleségül??? Van Stannisnak egy lánya is, Shireen, akinek az arcát elcsúfítja egy betegség, és nagyon csendes, de meglátogatja a Hagymalovagot a sitten és megtanítja olvasni. Komolyan. És erre elbasztak legalább öt percet.

Screen Shot 2013-04-30 at 7.35.20.png

A tengeren túl

Dany és serege vonul, Ser Jorah és Ser Barristan meg nosztalgiáznak, emlékszel, amikor engem lovaggá ütöttek, én meg majdnem összehugyoztam a vértemet? Ja, az vicces volt. A két lovag óvatosan kóstolgatja egymást, neked, Ser Jorah, nem túl jó a sajtód odahaza, mondja Ser Barristan, Jorah ettől kicsit ideges lesz, mert fél, hogy kiderül, ő volt Varys kéme Dany mellett. Egyelőre nem így történik, de Ser Jorah óvatosan figyelmezteti Ser Barristant, hogy nem kell itt ugrálni annyira, mert ő itten nem parancsnok, csak egy lovag, az eszet meg Dany osztja.

Screen Shot 2013-04-30 at 7.43.13.png

És ha már Dany, a sárkányok anyja az Operation: Fuck Westeros mellékszálaként rabszolgafelszabadításba fog, a Makulátlanoknak szól, hogy legyen nekik saját vezetőjük, és lesz is, Szürke Féreg, ami nem egy szép név, ugye. Dany mondja is, hogy mi lenne, ha valami kevésbé prosztó lenne, mondjuk Kovács János, de a katona ragaszkodik a névhez. Hát jó, mondja Dany, felőlem lehetsz Mariska is, szólj a többieknek is, hogy válasszanak nevet, mint a nyolcezren, én meg majd megjegyzem mind. Jó, ezt nem mondja.

Screen Shot 2013-04-30 at 7.43.27.png

Királyvár

Itt a kavarás van terítéken továbbra is, Cersei megbízza Kisujjat, hogy szerezzen neki infót a Tyrellektől, a Töviskirálynő meg a pénzügyminiszterré avanzsált Tyrionnal vív szócsatát a Joffrey-Margaery esküvő költségeiről, minek során Tyrion emlékezteti arra, hogy háborúban nem nagyon lehet költekezni, az öregasszony meg felsorolja, mennyit költ a Tyrell-ház a Lannisterek támogatására. Tyrion csak náz maga elé, ez okosabb, mint én baszki. A néni sóhajt egyet, jól van, a felét álljuk a költségeknek.

Screen Shot 2013-04-30 at 7.20.24.png

Sansa jövendőbelijét, a Rózsalovagot nézi, ahogy kardozik, és láthatóan nagyon büszke rá szegény, pedig az éppen az orra előtt flörtöl egy apróddal, akivel később dug is egy jót. Az apród Kisujj embere, és viszi a hírt: Sansa és Ser Loras házasodni fog, aminek Kisujj nem örül. Meg is keresi Sansát, és óvatosan jelzi neki, hogy van egy hajó, azzal nemsokára kihajózik, és Sansa el akar-e menekülni az udvarból még mindig, vagy sem. Hát, mondja Sansa, én inkább most maradnék, veszélyesnek tűnik ez az utazás dolog, Kisujj arca kifürkészhetetlen, jól van, úrnőm, akkor maradsz.

Screen Shot 2013-04-30 at 7.51.14.png

Tywin családi tanácsot tart, amire Tyrion büszkén érkezik, megspóroltam egy rakás pénzt nekünk a házasság költségeiből, de Tywint momentán ez nem érdekli, hiszen megtudta, mire készülnek a Tyrellek, mármint a Sansa-Loras frigyre, és ez nem tetszik neki, mert így az észak nem az ő kezében lesz. Észak, kérdez vissza Tyrion, ott nem Robb a főnök? Ja, egyelőre, de a Karstarkok otthagyták, levágjuk, oszt menten Sansa a Stark-örökös. És? És kell neki egy másik férj, mondja Tywin, Cersei meg csak azért nem kárörvend hangosan, mert fél az apjától.

Screen Shot 2013-04-30 at 7.54.34.png

Tyrion rádöbben, hogy ő lenne az új férjjelölt Sansának, na ne, apám, még te sem lehetsz ennyire gyökér, hiszen csak egy gyerek. Nem az, veti közbe Cersei készségesen, már menstruál. Nagyszerű, mondja Tywin, akkor elveszed, felcsinálod és minden rendben lesz. Tyrion csak ül döbbenten, Tywin meg odaveti, hogy jutalmat akartál, tessék. Cersei itt már hangosan röhög, annyira élvezi a dolgot, amit ő kavart ugye, mert Kisujj neki jelentett, de jön a kutyára a kamion menten, mert Tywin rábök, és megszólal: te meg még mindig termékeny vagy, hozzá is adlak Ser Lorashoz, így mindenki boldog lesz. Cersei tiltakozik, de Tywin nincs vicces kedvében, így lesz, oszt passz.

Screen Shot 2013-04-30 at 8.03.17.png

Minden, amit a sorozatról tudni érdemes, itt elolvasható.

A Trónok harca a comment:com-on és az Indexen:

Címkék: trónok harca
117 komment

Facebook kommentek

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

R.T. Flakfizer 2013.04.30. 09:58:07

@Gilinggalang: alapból átjön, ezt mondom én is, csak a sorozatban ehhez kevés az idő - nem annyira érzékletes, ahogy Brienne meg Jaime hatnak egymásra, ahogy a hihetetlenül ellenszenves Királyölő kezd a kedvencek közé bekerülni, ahogy lemállik róla a maszk. erre mondtam, hogy ehhez itt kevés az idő.
persze ha ez lesz az egész sorozat legnagyobb hibája, akkor is 10 pont!

Livius 2013.04.30. 09:58:47

@Gilinggalang: Szerintem nem fog kimaradni, csak kicsit elcsúsztatják. De amúgy ne spoilerezz! :)

Hkacsa · http://hkacsa.blog.hu 2013.04.30. 10:03:03

@Gilinggalang: Így is sok a szereplő, történetszál, ezért egyszerűsítenek, kihagyják a castingból Loras bátyját.

Sigismundus · https://csakugyirkalok.blogspot.com/ 2013.04.30. 10:04:01

" Gendry közben közli Aryával, hogy felejtős a buli, ők ketten soha nem lesznek egymáséi kvázi szerelmet vall Aryának, aki ettől kiborul egy kicsit."

Hát szerintem nagyon nem, egy tíz évesnek? :-) Nem pedofil ez a Gendry (legalábbis reméljük, ennyire még azért nem mennek el az írók remélem). egyszerűen csak megmondta a full-fiúként viselkedő kis úrilánynak, hogy eddig tartott a közös fiús kalandozás, de te eztán úrilány leszel megint, ébredj fel.

Alhazred 2013.04.30. 10:14:58

a tywin-cersei-tyrion meccs végén ahogy az utóbbak egymásra néznek, és rájönnek, hogy valahol közösen ültek fel a szopórollerre, na az mindent vitt a részben.

Agnesko (törölt) 2013.04.30. 10:18:02

Az elején még azt gondoltam, hogy milyen egyenlőtlen lesz már a küzdelem, hogy ez a Lord Beric lángoló karddal nyomul, látni is lehetett a döbbent félelmet a Véreb szemében, de azért nem egy papírkutya ő sem, még ha handicap-pel is indult a helyzetben.
Az Arya-Gendry témában szerintem is inkább az volt a lényeg, hogy Arya nemes, Gendry meg csak egy kovács, nem volt itt szó szerelemről.
Robb meg nagyon nehéz helyzetbe került. Most ha nem bünteti meg kellő képpen Karstarkot, akkor a többiek fogják azt gondolni, hogy gyenge, és hogy most már mindent lehet. Így viszont elvesztette a serege felét. Nyilván ott van az is, hogy az apjához akar hasonlítani. Ned Stark is így döntött volna.

XocoLatte 2013.04.30. 10:19:27

Szerintem ebben az epizódban sajnos sok-sok perc ment el nagyon unalmas részekre, ami nélkül sem lettünk volna sokkal szegényebbek. Nyilván más volt a rendező, mint az előző epizódé, és ez meg is látszott.

Ami tetszés-faktor volt, az a Jon Snow-Ygritte beavatás (nekem bejön a csajszi, a popója pl. fincsi), ugyan vontatott de a mondandója miatt a Jaime-Brienne fürdőzés (plusz pont a szőke amazon seggéért, bár a nemlétező ciciket nagyon takarta a rendező), Tyrion-töviskirálynő, Tywin-Cersei-Tyrion zárójelenet minden pillanatáért.

Remélem, a köv. epizódban visszatérnek az eseménydúsabb jelenetek.

sixx · http://comment.blog.hu 2013.04.30. 10:20:18

@XocoLatte: nyilvánvalóan nem, hiszen ezt is Alex Graves rendezte.

XocoLatte 2013.04.30. 10:24:32

Bocs, akkor a forgatókönyv volt haloványabb. Mittudomén, nekem szétesőbbnek tűnt ez a rész, és ahogyan utaltam rá, a több mellékes cselekményszál erőltetése miatt.

XocoLatte 2013.04.30. 10:27:22

A zárójelenet végén, Tywin utolsó előtti mondata megütöte a fülemet: nagyon úgy jött le, hogy pontosan tudatában van Cersei-Jaime körüli pletykák tartalmának és kifejezésre juttatja, hogy torkig van azzal hogy mindketten szégyent hoztak eddig a család nevére. Más is így hallotta?

zizi77 2013.04.30. 10:31:34

Szerintem is tudja, csak addig amíg ez nem veszélyeztette a család pozícióját nem foglalkozott vele. Most, hogy már nyílt titok, elég kínos.

Lord Beric elég béna lehet, hogy már hatodszorra kellett újraéleszteni! :-)

Sigismundus · https://csakugyirkalok.blogspot.com/ 2013.04.30. 10:34:53

" pontosan tudatában van Cersei-Jaime körüli pletykák tartalmának és kifejezésre juttatja, hogy torkig van azzal hogy mindketten szégyent hoztak eddig a család nevére. Más is így hallotta? "

Szerintem inkább Cersei meg egy másik Lannister, a lúzer Lancel (megsebesült a feketevízi csatában) közti pletykák miatt.
Meg azért talán, mert sokan morognak Birodalom-szerte hogy Cersei okos királynak hiszi magát, és nő létére beleártja magát a hatalmasok játszmájába.

A Jaime dolgát nem hiszem hogy tudja, már rég kiakadt volna, durvábban.

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2013.04.30. 10:35:45

"Tyrion csak néz maga elé, ez okosabb, mint én baszki." :)
Amikor meg Tywin leüvölti a lánya fejét, hát vigyázzba állt bennem a szar. Amikor az az ember beszél már az is vérfagyasztó.

zizi77 2013.04.30. 10:40:18

@Sigismundus: Tywin annyira hideg, számító, és jól informált, hogy nem hiszem el, hogy nem tudott róla, főleg hogy a viszony még gyerekkorukban kezdődött.

sixx · http://comment.blog.hu 2013.04.30. 10:42:50

@Yooha: baszki, én eddig csak Sir Alan Sugartól rettegtem, most már Charles Dance-től is.

Sigismundus · https://csakugyirkalok.blogspot.com/ 2013.04.30. 10:48:14

@zizi77: Viszont van annyira, mondjuk így 'konzervatív' hogy egy ilyen vérfertőzést, ami isteni törvények ellen való, elítéljen, keményen. Tyrion születését is büntetésnek fogja fel, hogy az istenek alázatra intsék őt. Ha biztosat tud, azt már korábban az arcukba vágta volna.

A viszony dolgát meg jól álcázták a testvérek, egészen Jon Arryn és Stannis gyanakodásáig.

zizi77 2013.04.30. 10:58:23

@Sigismundus: Ez azért érdekes kérdés, mert a köznép elítéli, míg a Targaryen házban ez ment non-stop.
Tyriont azért gyűlöli, mert az anyja az Ő születésébe halt bele. Az már csak hab a torán, hogy törpe lett.

gumirocker 2013.04.30. 11:01:59

@Leadfoot: Na ja..... valahogy az az érzésem, hogy az öreg Tywin nem igazán szereti a két épkezű gyerekét.

pocokman 2013.04.30. 11:08:10

"de meglátogatja a Hagymalovagot a sitten és megtanítja olvasni. Komolyan. És erre elbasztak legalább öt percet."

Nem akarok spoilerezni, de ennek komoly jelentősége lesz majd, nyugi :)

Felagund 2013.04.30. 11:10:14

@zizi77: A Targaryeneknek elnézték, mert (legalábbis egy jó ideig) voltak sárkányaik, azok ellen meg a septonok imádságai nem segítettek.
Annó Aegonnal a Hit egyfajta kompromisszumot kötött, miszerint ő lehet a felkent, jogos király, folytathatja a vérfertőző gyakorlatát, cserében elfogadja a Hét hitét (és ezzel gyakorlatilag átmentették a Hit befolyását a birodalomban).

@Yooha: Ja, Charles Dance orgánuma valami fenomenális, egyébként pont ebben a részben ötlött fel bennem, hogy mennyi zseniális férfihang van a sorozatban, Jorah, Barristan, Beric, a Véreb, egytől-egyig hátborzongatóan jók ezen a téren.

Felagund 2013.04.30. 11:14:58

@sixx: Ja és a fejlécben megint első évadot írtál :D

zizi77 2013.04.30. 11:17:22

@Felagund: Igazából több érv most nem jut az eszembe, de a későbbieket olvasva is ez volt mindig az érzésem.:-)
Tywint amúgy se érdeklik holmi morális dolgok, csakis a gyakorlatias oldal.

zizi77 2013.04.30. 11:19:02

@zizi77: Pont olyan, mint az apósom! :-(

focibuzi 2013.04.30. 11:22:41

@XocoLatte: már régen olvastam a könyvet, de nekem totál úgy jött le annak idején, hogy a történetben eddigre nyílt titok lett Cersei és Jaime kapcsolata, és már Tywin is tudott róla. csak épp senki nem hangoztatta hangosan, mert ennél jóval kevesebbért is kivégezték volna.

Felagund 2013.04.30. 11:23:02

@zizi77: Hát, azért szerintem egy olyan patriarchának, aki a család nevének felvirágoztatását mindennél fontosabbnak gondolja, szerintem igenis fontos, hogy a gyerekeit ne lehessen olyannal megvádolni, ami a kor viszonylatában förtelmesnek nevezhető.
Sőt, még Tyrion kurvázását is eléggé elítéli (finoman szólva), pedig az meglehetősen "bocsánatos bűnnek" számít arrafelé...

Aztán persze lehet vitatkozni, hogy most akkor ez belülről fakadó morális parancs, vagy csak a látszat minél teljes körűbb fenntartása... :D

reccs 2013.04.30. 11:27:25

@Felagund: Áááá, az öreg az igaz szerelmen alapuló házasság pártolója, ez ebből a részből is kiderült :)

morbiczer 2013.04.30. 11:32:45

@focibuzi: Hat a masodik konyv/evad elejen Stannis a fel vilagnak megkuldte a levelet, amiben verfertozessel vadolja Cerseit es Jaimet, szoval innentol maga a hir mindenki szamara ismert. Kerdes csak az, hogy elhiszi-e vagy sem.

Ezt megelozoen nem volt nyilt titok a dolog. Hogy Tywin tudta-e vagy sem, megint mas kerdes.

XocoLatte 2013.04.30. 11:33:25

@focibuzi: nem tudom, nem olvastam a könyveket, nem is fogom, mert nincsen annyi időm/türelmem. Csak amiatt dobtam fel a kérdést, mert ha az én fülemet megütötte, akkor Cersei fülét is meg kellett üsse, márpedig a Lorashoz történő férjhez kényszerítésnél ez sokkal keményebb gyomrost kell jelentsen a nő számára. Kb. olyan über-megfellebezhetetlen "kuss legyen mert lebaszom a fejedet ha még gy szót szólsz hülye vérfertőző picsa" üzenetként.

Felagund 2013.04.30. 11:35:19

@XocoLatte: Egyébként igen, kb erről volt szó, nem is akadékoskodott nagyon utána Cersei.

(Mondjuk én a kilencedikről is kivetem magam, ha Charles Dance ezzel a hanggal rám parancsol :D )

Blobov 2013.04.30. 11:35:54

@Sigismundus: Ha egyáltalán az ő gyermekei a három Lannister, Tyrionnál explicite ki is mondta az előző részekben, hogy sosem tudta bizonyítani, hogy nem az ő fia, míg a testvérek közötti szex erősen Targaryen szokás. És tudjuk ugye, hogy a három gyermek akkor fogant, amikor Tywin még az őrült király Keze volt, ki tudja...

(Nem, nem spoilereztem, ezen infók egyik könyvben sincsenek benne, pusztán rajongói fikciók)

XocoLatte 2013.04.30. 11:39:21

@gumirocker: de még nem is tudja, hogy már csak ez a kettő rendelkezik a jobb kezével...

Felagund 2013.04.30. 11:44:34

@Blobov: Jaime és Cersei sztereotipikus Lannisternek néznek ki, ráadásul amikor születtek (könyv szerint), Aerys még kifejezetten jófiúnak számított, ellenben Tyrionnál már egy kicsit nagyobb a gyanú... :)

in Tyler we trust 2013.04.30. 12:06:13

Azért ajánlom mindenki figyelmébe, aki Jaime karakterfejlődését figylemmel kisérte, hogy az első évadban Baratheon király és Ser Barristan "battle bragging"-jének a végén Jamie mennyire odabax azzal a bizonyos "Burn them all!"-al ;) Már ott kivehető, hogy nem egyszerű és gyalázatos orgyilkosságról volt szó.

rowi 2013.04.30. 12:25:37

@redwolf: hogy ki a törvényes király az legalábbis véleményes, attól függ honnan kezdjük a mesét. de az igaz, hogy stannis benne van a legjobb kettőben danyvel együtt.

robb hát jah...a szerethető lúzer, akinek egy kicsit/nagyon mindenki szurkol, mert neki igaza van, de mindig rossz fele lép...

a kiráyvári kavarások meg nagyon jók. sztem nem volt üresjárat a sárkánykői részeket leszámítva, de minden második részben 3 perc végülis elfér stannisből

rowi 2013.04.30. 12:27:20

@Sigismundus: nem Stannis gyanakodott, hanem Arryn után Ned...ezért is kellett mindkettőnek meghalni. Stannisnek csak ment a levél Nedtől, hogy héló, te vagy az igazi király

Bunny Munro 2013.04.30. 12:27:38

Azért a barlangi jelenet elég hihetetlen volt - eleve még el lehet fogadni, hogy északon van egy grottó ahol termálvíz csörgedez, de hogy akkor mér nem ott lazít a fél wildling sereg? Mér csak Ygritte tudja hol van? És hát el se akarom képzelni se a szagot se az ízt, amit Jon Snow érzett mikor kinyalta a csajt - uhh, egy alapos fürdés előtt pár hónap állabőrös menetelés után - pfejj

Krogshöj 2013.04.30. 12:27:56

Diana Riggnek minden mondata arany. Amikor Lady Olenna arról győzködi Tyriont, hogy a Lannisterek költsenek sokat az esküvőre, mert különben unatkozni fog a nép és fellázad, annál egy királyi esküvő mégiscsak biztonságosabb. :) Vagy hogy mi értelme lenne az extravagáns szónak egyáltalán, ha királyi esküvőkre nem lehetne használni? Amikor Pod végre meghozza a fügét, "Hová mentél érte, Volantisba?"

rowi 2013.04.30. 12:28:59

@morbiczer: Tywin sztem tudni konkrétan nem tudja. csak a pletykákat hallotta, a gyerekeit meg ismeri, így össze tudná rakni, ha nagyon akarná, de annyira nem akarja

R.T. Flakfizer 2013.04.30. 12:31:56

@Bunny Munro: van aki ezt szereti. ;)
de amúgy ez nekem is feltűnt.

zizi77 2013.04.30. 12:45:10

@R.T. Flakfizer: A középkorban sem voltak valami tiszták, aztán akkor is volt ez-az. Na meg a mosdatlan franciák is elég híresek ennek terjesztéséről. Azért én is inkább megfürödtem volna előtte, de akkor nem lett volna spontán. :-)

Felagund 2013.04.30. 13:03:52

@zizi77: Ki tudja, szerintem már napok óta készült rá :D

egyenlítő 2013.04.30. 13:07:50

@Bunny Munro: Nefürgyélle! megvolt? :-)))

egyenlítő 2013.04.30. 13:09:54

@Felagund: " Épp Gendry mondja, hogy ők az égadta világon semmilyen viszonyban nem lehetnek, mert Arya nemeskisasszony, ő meg egy sehonnai kovácslegény"

Azért érdekes lenne Észak örökösének és Robert zabigyerekének házassága...

Felagund 2013.04.30. 13:11:46

@egyenlítő: Érdekesnek érdekes, az biztos, de először is Gendrynek meg kéne ismernie a származását, ahhoz meg, hogy Arya Észak örököse legyen, előbb ki kellene nyírni az összes testvérét ;)

R.T. Flakfizer 2013.04.30. 13:14:36

@zizi77: nem szokott a Havas Jon farkasként vadászni, vagy mi? szagolt az már rosszabbat is :D
nekem viszont elkorcsosult urbánus orrom van, max. a benzingőzhöz van szokva, de ahhoz sem a szoknya alatt ;)

Cabolch 2013.04.30. 13:41:29

@Livius: de mindenképpen ki fog maradni Loras testőrségbe emelése, hiszen a sorozatban azt mondják, hogy Loras Égikert örököse. Ez viszont azt jelenti, hogy a könyvekkel ellentétben a sorozatban Lorasnak nincsen se Willas, se Garland nevű bátyja. Ergo Loras nem üthető fehérköpenyessé, mert így Égikert örökös nélkül maradna, ami a Lannistereknek sem érdeke, hiszen így nem lehetne érdekházasságot kötni.

Krogshöj 2013.04.30. 13:42:12

Nekem amúgy a Stannis/Shireen/Davos jelenetek is az epizód kiemelkedő részei közé tartoztak. A felesége elég morbid, bár legalább nincs bajsza, mint a könyvben, de a kiscsaj aranyos, főleg amikor megkérdezi Davost, hogy megnyerte-e a csatát. Az olvasástanulásnak nagy szerepe lesz a negyedik szezonban.

pizzaboy 2013.04.30. 14:42:49

Szerintem sajnos egyre unalmasabb a sorozat. Érződik, hogy rétestészta effekt van, minél több rész, annál több profit. Persze előbb-utóbb minden sorozat eljut ide, de akkor is...

Viktor-a-konyhában · http://viktorakonyhaban.blog.hu 2013.04.30. 14:53:05

@Felagund: igen, valóban nagyon jó a hangok, mondjku szerintem a casting is remekül sikerült, amikor először láttam az első évadot a könyvek után, igazán mindenki vagy majdnem mindenki beleillett az olvasottak alapján elképzelt képbe.

Felagund 2013.04.30. 14:56:16

@pizzaboy: Persze, a forgatókönyvírók vért izzadnak, hogy kitaláljanak valamit, hogy mit is kezdjenek ennyi karakterrel, mert egyszerűen ötletük sincs, hogy hova is fog ez a sztori kifutni kifutni. Oh, wait...

Amúgy meg ez kábeles sorozat, nem network, mint már ezerszer el lett mondva, ezért nem a reklámidőből élnek, ergo épphogy minél több pénz, annál több kiadás... Nem tűnik fel, hogy a kábelsorozatokban egy évad max 10-12 rész, míg networkön a duplája is akár? ;)

Felagund 2013.04.30. 15:08:19

@sixx: Én kérek elnézést :D

jozicsenko 2013.04.30. 15:24:42

@pizzaboy: könyvet-e olvastad-e?

@sixx: de nélkülük milyen üres lenne az életünk...

chel 2013.04.30. 15:53:04

Ezeknek az írásoknak tulajdonképpen mi értelme van? Van e ember, aki valaha végigolvasta valamelyiket? :)

pizzaboy 2013.04.30. 16:30:42

És mielőtt lecsap a banhammer... úgy tudom az első szezon 1 könyv volt. A 2. könyvet meg szétszedték 2 szezonra.

veron3 2013.04.30. 16:52:20

@pizzaboy: Hallgattál volna, bölcs maradtál volna. 1. könyv 1. szezon, 2. könyv 2. szezon, és igen, a harmadikat szétszedték, ennek az oka az is, hogy a nézőpontok, karakterek és események is jóval terjedelmesebbek az előzőeknél...

egyenlítő 2013.04.30. 17:30:20

@Felagund: Nagyot csalódnék, ha Gendrynek nem lenne még valami fontos szerepe a továbbiakban. Tudod, ha az első felvonásban egy puska lóg a falon...

fran7 2013.04.30. 17:43:50

Csupán szokás szerint néhány megjegyzés.
1. Ez az a rész a könyvben és a sorozatban is, ahol kiderül, hogy egy mágia által írányított világban járunk. Ahhoz képest, hogy ennek az ellenkezőjét állították nekünk, mikor belekezdtünk a sorozat nézésébe. Elég erős váltás. A könyvben ez nagyon durván a mindenható író tehetetlenségében való beavatkozása volt. Innentől egészen más irányba megy a sztori.
2. Nagyon tetszett a Stannisos rész, mivel bemutatta, hogy ugyan igyekszik tisztességes lenni, viszonylag jó férj és apa lenni, de milyen nehéz. Későbbi tetteinek, amit én leginkább becsülök benne, ez az igyekezet lesz a magyarázata.
3. Már az előző részek leírásánál is éreztem, de most még inkább úgy látom, hogy sixx kicsit unja vagy a hogyvolt írását, vagy valami mást, azt én nem tudhatom.
4. Ygrette-s szál egy kicsit elnagyolt volt, némileg több násztánc jó lett volna. Hiszen Jon nem csak összefekszik egy nővel, hanem feladja esküjét.

cyd 2013.04.30. 17:47:02

A rész legjobbja talán az a vágás, ami Jaime monológja az esküszegés okairól és Barristan dumája, arról hogy az igaz ember mindig megtartja esküjét között volt.
Kb. mint az első évadban amikor Tywin épp szarvast belezett a táborban miközben Robert haldoklott.

Viszont Lena Headey szerintem a legutolsó pillanatot elszúrta, az utolsó képkockán nem volt annyira a fején a tehetetlen düh, mint előtte pár másodperccel, pedig a karakter egy ilyen után őrjöngene.

Andal 2013.04.30. 19:06:34

@fran7:

1. Sorozatból nekem kevésbé jött le, hogy eredetileg a mágia lassan "eltűnt" a világból, és a jelenben tér vissza fokozatosan. A különféle, korábban általában lenézett szemfényvesztők, kuruzslók, papok megdöbbenve veszik észre, hogy a régi, üresnek tűnő rítusok és babonák valóban elkezdenek működni.

2. Nekem is tetszik a Stannis-szál, nem értem sixx miért nézi le ennyire. Persze az író folyamatosan hülyét csinál belőle, de azért nekem bejön ez a keserű-komor-konok világlátás.

fran7 2013.04.30. 19:35:15

@Andal: Van egy kozmikus esemény, ami magyarázza a mágia visszatértét, amit mindenki a maga szája szerint magyaráz a könyvben is. Mindeközben az író magyarázata, számomra az ötödik könyv elejéig nem derült ki.

Felagund 2013.04.30. 19:35:55

@egyenlítő: Martinnál sose tudhassa az ember, ő igen könnyedén hoz be és ír ki karaktereket, még akár kifejezetten kidolgozott háttérrel is, Gendry pedig eddig is inkább csak a jópasi-faktor emelését szolgálta. Mondjuk így, hogy jó eséllyel ő lesz Viharos Edric is, még egész sokáig húzhatja.

hot-spot (törölt) 2013.04.30. 19:44:07

Mi most nézzük majd meg a harmadik évadot,egyben.
Kb 3 nap alatt.)

fran7 2013.04.30. 19:53:53

@egyenlítő: Túl sok puska lóg azon a falon. Gendry szerintem csak egy terelés azzal kapcsolatban, hogy Ned Stark elinduljon Királyvárban. Tehát bizonyos értelemben, a képnél maradva, a puska már elsült egy kard képében Stark nyakára. Ennek elég közvetlenül Gendry volt az oka.

redwolf 2013.04.30. 20:02:50

A könyv nagyon olvasmányos, jó a stílusa, nem lehet letenni. A sorozat persze rövidít, de mivel igényes, minden perce élvezhető szerintem. Aki nem olvasta annak csak ajánlani tudom mégis, mert a könyv sokkal tartalmasabb.
Én bírom az összefoglalókat, és az építő hozzászólásokat, csak így tovább.

egyenlítő 2013.04.30. 20:36:09

@fran7: Jósolni nehéz dolog, különösen, ha a jövőről van szó :-)

joe jimbo 2013.04.30. 21:13:06

@sixx: már a kommentek között elrejtett véleményedért érdemes idejönni... :-))

@pizzaboy: jajjjj, egy kicsit eltévedtél, de nem baj - a lényeg, hogy a könyv sokkal-sokkal többrétű, bővebb: azt hinni, hogy ez itt a rétestészta? hjaj, de mekkora tévedés: a könyv bizonyos részeinél, na, ott van nyújtás - de hagyom, mert tényleg olvasni kéne, a poénokat meg ugye nem szabad lelőni

@hot-spot: ????????? máris?????? tudsz valamit! (szerintem még min 7 rész van belőle: vagy mágus vagy, vagy a családodé a HBO...)

@fran7: hát, másképp emlékszem: van mágia, de a hangsúly az intrikán és a fegyveres harcokon van: a falat pl mágiával emelték, ugye - hogy most jönne vissza? nem tudom (persze lehet hogy a történet végével az író kezdett kifogyni az ötletekből és ezért nyúlt bátrabban a mágiához?)

fran7 2013.04.30. 21:23:38

@joe jimbo: Nem akartam másra utalni, csak arra, hogy az első hogyvoltoknál, a könyvet már olvasók arról beszéltek, hogy ebben a fantasyban a mágia nem kap nagy szerepet. Miközben néztem a sorozatot és olvastam a könyvet, el-elmosolyodtam mikor ezekre a véleményekre visszagondoltam. Mi lenne, ha nagy szerepe lenne a mágiának?

Grizon 2013.04.30. 21:44:48

Sztem az tök egyértelmű, hogy a sárkányok születésével (vagy kikelésével vagy mittomén) tér vissza a világra. Ha vannak tűzokádó gyíkok, akkor van hókuszpókusz, ha kacsacsörű emlős flasheken mozognak épp, akkor nincs.

vargatom 2013.04.30. 22:20:28

A mágia még mindig a periférián mozog, a Hét Királyság fizikai és társadalmi peremén élők találkoznak csak vele. Pletykálnak a fővárosba érkező tengerészek sárkányokról, de senki nem hiszi el; Dondarriont feltámadni szinte senki sem látta és azt hiszik hogy csak átveri az üldözőit; a Falról jövő segélykéréseket is jól kiröhögik. Óriások sem jártak évezredek óta a Faltól délre, hát még a White Walkerek.

Szóval a mágia még nem vette át a főszerepet a mindennapokban. Másrészt meg mégis mitől is tartanak évekig az évszakok, na? Nyilván nem valami faramuci csillagászati jelenség lesz a magyarázat :)

Grizon 2013.04.30. 22:40:22

@fran7: Mi lenne? Kibaszott Gyűrűk Ura.

supanova 2013.04.30. 22:47:26

Arról van szó, szerintem, hogy egy jó könyvet/filmet nem az határoz meg, hogy fantasy-e vagy sem, mégis be van sorolva egy sztereotípiába. Ettől, még lehetnek benne izgalmas történetszálak, jó gondolatok, de lehet borzalmasan rossz is. :)

Én is mindenkinek így mutattam be a trónok harcát annak idején:
Van ez a fantasy, nekem nagyon tetszik.
Hogy micsodaaa? Jaaaj, én olyat neeem... Abban varázsolnak, meg fura lények, meg mittudoméééén...
Deee, ez nem olyan...

Ezután már meg sem mertem említeni, hogy sárkányok is vannak benne. :D
A lassú vonalvezetés segítségével fogadták el a kevésbé befogadó nézők is, hogy deee, itt is varázsolnak.

Felagund 2013.04.30. 23:22:43

@joe jimbo: Akkor még nem olvastál olyan tucat ponyvafantasyt, ahol minden utcasarkon tűzgolyókat dobálnak egymásra a kóbor varázslók :D

Hüpna · http://almosblog.blog.hu/ 2013.05.01. 00:10:57

Nekem a legjobban Martin bácsi fantasynak szóló fricskái tetszenek ebben a műfajban :)
Ott van pl Berickék "igazságszolgáltatása" a Véreben. Berickék nagyon de nagyon korrektek és igazságosak akarnak lenni, és majdnem bukják a dolgot, mert konkrétan hiába tudja MINDENKI a Vérebről hogy nem egy hólelkű ember, aki hétvégente virágot szed és galambokat etet, egy konkrét gyilkosságot sem tudnak felhozni, amit ő követett volna el (így nem is nagyon kell tagadnia neki ugye). Ha nincs ott szerencsétlen Arya lemészárolt hentesfiúja, simán el kellett volna engedniük a Vérebet "nem bűnös" felkiáltással :) Ez van, ha igazságosan akarsz játszani, hiába TUDOD a nyilvánvalót, bizonyítani is kell :)
Vagy a másik nagy fantasy klisé: "A harcos amazon" aki mint tudjuk, általában páncélbikiniben flangál, fehérneműmodell alkata van, és tízezer troll is lóbálhatja rá a fejszét, legfeljebb az arcára kap egy csini kis vágást, ami heg nélkül begyógyul, és még ha maga alá temetik az orkok hullahegye, akkor is tart a frizurája, és a sminkje se mosódik el, legfeljebb picit maszatos lesz :) És bár törékeny, fehérneműmodell alkat, simán lóbálja a kétélű csatabárdot. Ékes "szép" ellenpélda erre Brienne, aki megmutatja, hogy nem, ha kicsi korodtól fogva lovagi harcra tanítanak, buktad a láncbikinit és a modellalkatot :D

Lac1 2013.05.01. 03:38:41

Annyit szólnék hozzá a Jaime-s eszmefuttatáshoz, hogy szerintem Jamie ebbből a szempontból pont Tyrion filozófiáját követte. Ha nem tud rajta változtatni, inkább büszkén magára tűzi, így nem lehet ellene fordítani. Tyrion ugye nyilvánvalóan az alkatára értette, Jaime viszont az áruló bélyegét tette magáévá. Ez nagyon jól látszott, amikor szópárbajt vívott Ned Starkkal a vastrón előtt az első évadban :)

fran7 2013.05.01. 08:07:16

@Lac1: Illetve Jaime árulsáa olyan volt, hogy előbb utóbb valakinek el kellett követnie különben igen nagy baj következett volna. Tehát ezért nem merik nyíltan bírálni, hiszen tudták hogy Jaimének igaza volt, hiszen egy "diktátort és gyakorló elmebeteget ölt meg", csak az esküt még se szabad megszegni.
@Grizon: Abból a szempontból érdekes a válaszod, mert angol nyelvterületen vagy anti Gyűrűk Urát írsz vagy belehelyezed a fantasyd abba a világba, amit Tolkien megalkotott. Mert a Gyűrűk Ura az a fantasy, amit ott mindenki olvasott. Belegondolva a magyarok fantasyje Az egri csillagok és a Toldi. Szerintem mi jobban jártunk. S ezért nekem 20 évesen már a minden sarkon tűzgolyóval dobálóznak a varázslók típusú fantasyk nem voltak kielégítőek. Ezért meglepő, hogy a Trónok Harca visszahozott ehhez a műfajhoz.

Felagund 2013.05.01. 10:02:15

@fran7: Tisztázzuk: a Gyűrűk Urában _nem_ dobálnak tűzgolyókat minden sarkon ;)

Felagund 2013.05.01. 10:14:45

@fran7: Jaime-t meg inkább azért nem merik bírálni, mert mindenki tudja, hogy Lord Tywin sosem a kedves, nagyvonalú stílusáról volt híres, és aki túl hangosan szólalna fel szeretett fiacskája ellen, az hamar megrövidülne egy nyelvvel. Ettől függetlenül a háta mögött általában kiköpnek az emberek, nemre-rangra való kitétel nélkül.

Amúgy szerintem ez Tywin legnagyobb vakfoltja, hogy éppenséggel a legalkalmatlanabb gyerekét (Jaime-t) akarja mindenáron az örökösének, a másik kettőről meg, akik mindketten tehetségesebb vezetők lennének nála, gyakorlatilag tudomást se vesz...

fran7 2013.05.01. 10:21:08

@Felagund: Jaime nem lehet örökös mivel tagja az Őrségnek, akik nem nősülhetnek. Épp ez a fő gondja Tywinnek. Lehet Jaime nem a legjobb vezető, de a családja őt tudná a legkönnyebben elfogadni annak. Sőt szerintem sokkal alkalmasabb lenne vezetőnek, mert részszint megfelelő harcos, jóképű és van benne némi jóérzés is, lásd egész családjában ő az egyetlen aki soha nem nézte le Tyriont.

Llew 2013.05.01. 11:27:25

@fran7:
"Sőt szerintem sokkal alkalmasabb lenne vezetőnek, mert részszint megfelelő harcos, jóképű és van benne némi jóérzés is"
A felsorolt tulajdonságoktól miért lenne jó vezető?
Talán az utolsó, ami releváns lehet, de az sem a legfontosabb. Robert sem volt rossz ember, jó harcos volt, de mindezek ellenére borzasztó uralkodó.

pizzaboy 2013.05.01. 15:49:07

@sixx: lesüllyedtem a buta fanboyok szintjére, akik legyőztek a rutinjukkal...

tulok ex betonputtó · http://href.hu/x/5i07 2013.05.01. 16:10:10

@pizzaboy: Szerintem ne add fel. Itt fanok vannak, többségükben könyvolvasók (magam is), de a te véleményed számomra ugyanolyan fontos, mint bárki másé incl. sixx.

Felagund 2013.05.01. 16:52:18

@fran7: Jaime saját bevallása szerint is csapnivaló vezető, ő rohadtul csak magával foglalkozik és a mának él, emiatt aztán bármelyik másik testvére alkalmasabb lenne nála vezetőnek.

Amint fentebb írtam, Aerys volt az, aki csúnyán megszopatta Tywint azzal annó, hogy becsábította a fiát a Királyi Testőrségbe, ilyeténmódon lenullázta az öröklését, így Tywinnak maradt Tyrion...

pocokman 2013.05.01. 18:48:33

@Felagund: Én remélem, hogy a filmbe is beviszik azt, ami a könyvben is kiderült, hogy Jaime tulajdonképpen miért is lett a testőrség tagja. Nem spolierezem el, akit érdekel, az nyugodtan nézzen utána :)

stevieg18 2013.05.02. 00:31:54

Oké, szükségem van egy kis felvilágosításra.

1, Karstark tette miért volt árulás, és ha az volt akkor az anyjáé miért nem? (bár jobban belegondolva "megbüntette")

2, Mi az hogy Karstark emberei csak úgy otthagyják Robbot? Ha elfogadták hogy az uruk áruló és hagyták hogy lefejezzék, akkor nem tiszta miért mennek el. Robb továbbra is úgymond a királyuk akinek engedelmeskedniük kell, nemde?

Felagund 2013.05.02. 10:35:26

@stevieg18:

1.) Van némi különbség valakinek fogolycsere céljából való elengedése (noha engedély nélkül), és foglyok (ráadásul gyerekek) lemészárlása között ;)

2.) A Karstarkok gyakorlatilag fellázadtak, Robb meg nem tud ellenük mit tenni, ha fegyveresen száll szembe velük, a veszteségei akkorák lesznek, hogy már most lehúzhatja a rolót, Tywin Lannister meg csak röhög a markába Királyvárban...

Blobov 2013.05.02. 13:45:14

@Hkacsa: Asszem, mintha a könyvben lett volna utalás arra, hogy nincs fa a környéken. Mondjuk a filmben volt.

Hüpna · http://almosblog.blog.hu/ 2013.05.02. 19:57:01

@Felagund: Nekem az a szép ebben, hogy szegény Robb annyira emlegeti, hogy olyan akar lenni, mint az apja, hogy totál elfelejti az apja jelenlegi legfőbb ismérvét: halott O.o

Asszem 2013.05.02. 22:25:23

furcsa,nekem a 3. évadból ez a rész jött be eddig a legkevésbé, valahogy vontatottnak éreztem.

adamskij · http://adamskij.bandcamp.com 2013.05.03. 12:04:50

nekem meg elképesztő mód tetszett, mint ahogy az előző kettő is. az első rész eléggé felejthető volt sajnos, második szódás, azóta viszont nagyon szépen működik a gépezet.

Olenna zseniális, nála csak Tywin alakít jobban. nagyon szépen fonódik a történet, egyre jobban látszik, hogy mindenki kiszolgáltatott és próbál helyezkedéssel túlélni. tűkön ülve várom a fejleményeket.

adamskij · http://adamskij.bandcamp.com 2013.05.03. 12:09:31

+ideje lenne már egy újabb Pyke-szigeti kitekintésnek is, mert a Greyjoyokról csupán párbeszédekből értesülünk - közben ők az egyik legérdekesebb család/csoport, többiektől teljesen eltérő szokásaikkal. előző évadban remek módon jelenítették meg, most is dobna az összképen.

ghostdog75 2013.05.06. 23:04:14

A 6.rész...hát skacok,ha ez ilyen fejlődést mutat,a szezonzáró 10ből 20pontos lesz,ez nagyon durva lett!sixx siess,írd meg gyorsan a hogyvoltot!

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2013.05.08. 20:49:36

Nu, én meg csak most tudtam csekkolni az 5. részt, ez is atomsmár a javából! ÉS ha most rögtön megnézem a 6. részt négy napig csak a 7. részre fogok várni.

zooltek 2013.05.09. 20:06:19

@sixx: Hát bmeg sixx, az Ygritte kissé csoffadt testet villant elég lekicsinylő, sztem ő lesz a közeljövő egyik legnagyobb színésznője. Már most is kimagaslóan tehetséges, nagy kedvencem. Jó, persze Maggie Smith mindenkit lealáz a Downton-ban, de már ott is látszott, hogy nem semmi ez a kiscsaj. Remélem sokszor látjuk még.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.05.09. 20:28:50

@zooltek: mi köze a színészi nagyságához annak, hogy "csoffadt testet villant"?!

Nem az, sőt az a kicsit amit mutat igen tetszetős, csak a te szavaidat használtam.
süti beállítások módosítása