Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.
Hogy volt?

Reklámőrültek 04x03 – The Good News, The Bad News

2013. február 18. 13:00 - wizdog

Joan a nőgyógyászánál van. A doktor szerint, mivel elfogyott az antibébi tablettája, a ciklus végén ismét termékeny lehet. Vagy máshol van a gond? A doki San Antoniót javasolja a férfiúi lelkesedés helyreállítására, mire Joan elmondja, ők egyelőre a behívót várják. A doki diszkréten figyelmezteti Joant, hogy már nem annyira fiatal. Mellesleg közli, hogy őt még kényszerítették arra, hogy Koreában harcoljon. Joan leginkább amiatt aggódik, hogy két(!) abortuszon túl még van e esély az anyaságra. Az elsőt nem orvos vezette le, mire a doki arra jut, hogyha utána ismét terhes lett, akkor nem lehet nagy baj.

bscap0007_2.jpg

Don egy nagyobb bőrönddel érkezik az irodába. Allison felpattan, hogy üdvözölje. Don kávét kér majd bemegy. Első látogatója Harry Crane aki tudván, hogy Don egy napot Los Angelesben tölt, mielőtt Acapulcoba utazik, egy szívességre kérné. Ebben Lane zavarja meg. Harry mérgében arra biztatja, hogy menjen már haza Angliába a két hét szabadságára. Lane-t Allison zavarja meg a kávéval, így inkább neki adja át az aláírnivalókat, majd kezet ráz Donnal. Don megkérdezi, mit csinál a következő napokban. „Itt leszek a végsőkig” feleli először a nő. De Don igazából az évvégi programjáról érdeklődik  Családlátogatás, aztán szilveszter a Times Square-en pár barátnővel. „És matrózokkal” – teszi hozzá Don.

Allison azért felajánlja, hogy készenlétben marad ő vagy valaki amíg Don a nyugati parton van, de erre nincs szükség. Joan Lane irodájához tart, ami zárva van – a  saját titkárnője zárta rá, mert utálja a pipafüstöt. Joan kéri, hogy jelentse be, a titkárnő (aki ugye az ő beosztottja) még tőle is megkérdezi, hogy milyen ügyben jött, amire csak egy gúnyos félmosoly a válasz. Joan belibben, és egy közös csirkeebéddel próbálja beédesgetni magát, (J: „Mell? Comb?” L: „Ez is-az is.”) hogy (mintegy mellesleg) kibulizzon pár szabadnapot január második hetében. Lane nem enged, lévén az év elejét már megkapta. Joan az orvos férjjel próbálkozik de Lane hajthatatlan, nála nem válik be a csáberő. Joan is rázárja az ajtót.bscap0006_1.jpg

Don már a gépen ül. Később egy bérelt kocsiban suhan az autópályán. Megérkezik Annahoz, akit meglepetésére járógipszben talál, kezében bottal. Megölelik egymást. Mintha tényleg hazajött volna. Anna elcsúszott tojássütés közben. Don miközben italt tölt maguknak észreves egy beázást az egyik falon, de a nőt nem zavarja. Két vendég állít be: Patty, Anna nővére, és Don szeme elkerekedik az igencsak vonzó Stephanie-n, aki Patty lánya, és akit Don (itt egyébként Dick) utoljára kislányként látott, mostanra viszont igazi vakító fogsorú kaliforniai bombázóvá cseperedett. Patty faggatni kezdi Dont, meddig marad, mire Anna rászól, hogy most már zavar... Patty viszont aggódik, amit Anna nehezen visel. Stephanie Anna frissen mosott ruháit hozta, amiket bevisz a hálószobába. Patty letolja azért amiért a lány nem pakolta ki, de Steph nem tudja mi hova való.

bscap0008_2.jpg

Anna megkéri Dont, hogy csináljon Stephanie-nak egy italt A lány már elmúlt 21, nemrég megbukott háztartástanból, és bár egyetért a diáktüntetőkkel, továbbra is bejár politiológiát hallgatni a Berkelyn.  Patty indulna is, de Anna ráveszi, hagyja ott velük Stephanie-t. Patty gyanakodva néz a lányára és Donra: Stephaniet is érdekli, hogy miért akarja Anna, hogy itt maradjon, mire Anna közli vele, azért, mert van füve. Joan hazaért. Greg épp indulna, egy csirkével a kezében. Joan elveszi, hogy megmelegítse. Összevesznek: Greg elsején dolgozik, Joan pedig ugye nem kapott szabadnapot a hónap végére. Greg felveti, hogy Joan csak úgy maradjon ki. Szerinte a kiképzés végéig kihúzhatnák. "De utána mész Vietnámba!" - szól rá Joan. Nem akar várni. Greg végül csirkehús nélkül távozik. A végén az ajtóban mérgesen odaveti: hamarosan behívják. Mintha tényleg menni akarna...

bscap0010_2.jpg

Don, Anna és Stephanie egy bárban ülnek. Stephanie az őrülten rapszódikus szobatársnőjéről mesél. A lány most Dont faggatja az iskoláiról, Don visszamakog valamit némi esti egyetemről. Steph most Don öltönyös énjét kezdi piszkálni, mire Anna a védelmébe veszi. Az akkor dívó fiatalos lázadással, és némi kacérsággal Steph kijelenti, hogy „csak tudni akarja, hogy ki a főnök.” Don rögtön rávágja, hogy „Te”, de egyben a lány fogyasztói mivoltára is utal, és egyben elmondja, hogy a reklámiparban dolgozik. Steph meglepetten röhög: „De hát az méreg!” „Akkor ne vegyél semmit.” – feleli Don. „Ne gondold, hogy az nem lehetetlen.” – jön a válasz. Steph ezután egy tipikus rádióbemondói szöveggel elnézést kér, és távozik a legkisebb helyiségbe.

bscap0011_2.jpg

Don és Anna most magukra maradnak. Anna huncut mosollyal vallja be Donnak hogy ő akarja összehozni Dont a lánnyal. Don mosolyog, majd megkérdezi, mit szólna hozzá, ha elhozná a gyerekeit tavasszal. Anna nagyon örül ennek. „Majd én leszek a nagynénjük?” Most beszélnek először Don nagy vallomásáról Bettynek. Don elmondja, mikor elmondta a titkát, megkönnyebbült. „Akkor jöttem rá, milyen kicsi is az egész” Ettől Anna igencsak meglepődik. Don érti, hogy hülyeséget mondott, majd elmondja: attól kezdve, hogy Betty megtudta, ki is ő valójában, már nem volt képes ránézni. „De ezért is nem mondtam el neki.”

bscap0003_2.jpg

Anna sajnálja, hogy Betty összetörte a szívét. Ekkor visszatér Stephanie, aki betett Donéknak egy lassú számot. Anna persze nem tud táncolni, úgyhogy Don a lányt viszi táncba. „A kezed legyen 10h és 02h között! – szól rá Anna, Don lelegyinti. „Azért választottad ezt a számot, mert régi?” A lány vállat von. „Attól még lehet jó.” A lány szerint nyálas. Don mosolyog. Hazatérve Don a díványhoz kíséri Annat, aki kimerülve zuhan le: "Régen szerettem ülni. Most, hogy muszáj, már utálok." Stephanie hazamenne, Don felajánlja, hogy elviszi, de a lány szívesen stoppol. Don rosszallóan néz. Végül az autóban annak próbálnak a végére járni, miért is akarta neki Anna bemutatni Dont.  S: „Akkor te most elváltál, vagy még nős vagy? D: „Nem lehetek csak egyedülálló?” Steph bókol: „Meg lennék lepve, ha nem volnál nős.” Don közli vele, hogy elvált.

bscap0005_1.jpg

A lány megkérdezi: „Volt már olyan randid, ahol csak kérdezgetitek egymást?” D: „Az is egy megoldás.” Stephanie érdekes mondattal reagál: Senki sem tudja, hogy mi a baj vele, miközben mindenki más azonnal látja.” A ház előtt megállva Don kijelenti, hogy holnap délben elmegy, de a lány kedvéért „akár maradhat is”. Megsimítja a haját, majd idáig jutnak. Don elmondja, Annával sosem volt „romantikus viszonyuk”. „De szereted.” – szegezi neki a kérdést a lány. Donnak kicsit olyan lesz a képe mint aki citromot nyelt, a válasza mégis őszinte: „Számos okból... és teljesen máshogy.” Ekkor Stephanie is bejelenti, hogy tartozik egy vallomással. „Nem kellene elmondanom, de ahogy együtt látlak titeket...” Annanak előrehaladott rákja van, ami szétterjedt a szervezetében. (Ezért tört el a lába.) Dont szíven üti a hír, különösen, mikor kiderül, Anna nem tud róla. Pont őt kell megkímélni a rossz hírtől?

bscap0031_1.jpg

Az orvosok ezt kérték a nővérétől.Don szerint Pattynek nincs joga ezt eldönteni. Stephanie kéri, ne mondja el, majd kiszáll a kocsiból. Később Anna még mindig a díványon kidőlve alszik a nappaliban. Don a karjába veszi, és beviszi a hálóba. A díványon ülve bámul maga elé. A stúdióban felkel a kaliforniai napsütés – Don átvirraszotta az éjszaka hátralevő részét. Később alsóneműben festeni kezdi az ázást a falon. Anna rémülten jön elő: attól félt, hogy Don már rég elment. Leül a díványra, és rágyújt egy füves cigire. Don megkérdezi, hogy aludt. Anna elmondja, nem voltak fájdalmai. Don is beszáll a füvezésbe. Anna azt reméli, hogy hátha ma este látnak ufót. Két slukk között rászól Donra, hogy nem kell kifestenie, de ráhagyja: elvégre ritkán láthatja Dick Whitmant alsógatyában és festőhengerrel a kezében.

bscap0013_2.jpg

Ekkor megjelenik Patty, akinek Don öltözéke egész mást jelent. Azonnal balhézni kezd a fú miatt is. Kisiet a kocsizhoz, Don nadrágot vesz és utánamegy. Patty leteremtené Dont a hajnali fuvar miatt („feleannyi idős mint te!”), de Don Pattynek szegezi a kérdést: hogy tudja titokba tartani Anna előtt az állapotát?  Patty azt habogja, hogy Annanak gyermekbénulása volt, ezért gyakran járt orvoshoz, és nem gyanít semmit. Patty elküldi: szerinte nincs beleszólása a család életébe. „Te csak egy férfi vagy a csekkfüzeteddel.” Don erre nem tud mit mondani. Visszamegy Annához, aki azt morogja, hogy csak Stephanie miatt nem ölték még meg egymást. Don szerint fontos, ha van testvére az embernek. (Ő csak tudja.)

bscap0016_1.jpg

Anna rászól, „Neked ott vannak a gyerekek!” – de az más. Don hirtelen belekezdene, de elcsuklik a hangja. Végül azt mondja, el kell mennie. Anna nem bánja: ő már a gyerekek látogatásáról beszél. Don egy kínos félmosollyal föláll, és folytatja a festést. Az irodában Joan akkurátusan szedegeti ki a párnázott plafonba feldobott és ott bennragadt ceruzákat. Peggy egy csomagot hoz: egy doboz rózsa, de nem tudni, kitől jött. Peggy örül, hogy „legalább Joan boldog házasságban él.” Joan kedvesen hazazavarná, aminek Peggy örülne, mert ruhát akar venni magának. „Szilveszteri buli? Ki akarsz tűnni a többi lány közül.” Peggy elmeséli: Markkal lesz, de nem tudja folytatni, mert Joannek megkeményedik az arca, ahogya a cetlit olvassa, és egy szó nélkül otthagyja Peggyt.

bscap0036.jpg

Beront Lanehez: „Drágám egy seggfej voltam!? Csókol Lane?!” – üvölti a levélke szövegét, majd hozzávágja a rózsákkal teli dobozt. Lane elismeri, valóban ő küldte a virágot, de ezt a feleségének szánta. Ezután Sandyért, a titkárnőjéért kiált. Mókás jelenet kezdődik: Sandy válla fölött Peggy is bekukkant, hogy minden rendben van-e. Igen, felelik odabent, erre mind a ketten távoznának. Sandynek viszont felelnie kell az ostobaságáért, amit rögtön a szállítókra kenne. Ezt Joan külön felháborítónak tartja. Két doboz volt, Lane az egyiket a feleségének, a másikat Joannek szánta: Sandy makogva mondja fel  a két levélke szövegét. Joan kirúgja Sandyt. Lane leroskad, Joan megígéri hogy, rábízza egy másik lányra (Meganre) az ügy tisztázását.

bscap0035_2.jpg

Don immár öltönyben, útra készen lép ki a hálóból. Anna a frissen festett falra fest. Megkéri Dont, hogy írja alá a „művét”. Ezután arra bíztatja, hogy úsznia kellene: „Attól kitisztul a fejed.” Don a bal alsó sarokba ezt írja: Dick + Anna ’64. Anna megöleli, de érzi, hogy Dont kínozza valami. Don csak annyit tud kérni, hogy szóljon, ha bármire szüksége van. Már alig bír visszanézn, mert attól fél, hogy sosem látja többé a nőt. A gépen hazafelé egy újabb italt és egy papírtrombitát hoz neki a stewardess. Ez nem lesz egy túl boldog év. Joan odahaza egy hawaii szilveszterrel fogadja Greget (Külön virágnyaklánccal!). Greg már evett. Joan ráveszi, hogy egyen sajttortát.

bscap0029_1.jpg

Greg belekezd egy kórházi sztoriba, Joan a konyhában viszont belevág az ujjába. Végre egy sebészi feladat. Joan sokkos, Greg erre egy a gyerekeknél alkalmazott trükkel beadja a fájdalomcsillapítót, majd egy hosszú viccet kezd el mesélni, miközben bevarrja a sebet. Joan nevet, aztán sírni kezd, de nem a fájdalomtól, hanem a megoldatlan helyzetüktől. Don az irodába menne, ami meglepetésére nyitva van: Lane is itt van, és a könyveléssel bíbelődik. Lane az Acapulcói útról kérdezi Dont, ő pedig Londonról. Don letagadja, Lane a temérdek munkájára hivatkozik. Lane elfelezné Donnal a szendvicsét, aki inkább inna. Lane erre előveszi az apja karácsonyi ajándékát: egy rejtélyes ősöreg whiskeyt.

csincsin.jpg

Az ital remek. Lane körülményeskedve közli, hogy a könyvelést átnézve... – Don kéri, hogy nem akar „több rossz hírt hallani.” – arra jutott, hogy az ingatag helyzet ellenére a cég egy jó évet hagy maga mögött. Később Lane a díványán hever, Don áthívja magához, és azt javasolja, hogy menjenek moziba. A két férfinek kissé nehéz a választás: Zorba a görög, Az bolond bolond világ, illetve a Cherbourgi esernyők. Tekintve, hogy nem randifilmre vágynak, nem marad más, mint a Godzilla. Don elég pazarlóan egy laposüvegbe önti át a whiskeyt amit a moziban együtt isznak.

rug.jpg

Don elmeséli, hogy itt mindenki jól jár: a gyéren elfoglalt moziteremben buzgón kézimunkáznak a hölgyvendégek. Lane aki eddig is jól szórakozott a filmen, ezt külön viccesnek találja, és a filmet parodizálva japánul fojtja bele a szót az egyik nőbe, aki rászól. Később egy elegáns étteremben Lane kiönti a lelkét: Dont egy régi vezérbika ismerőséhez hasonlítja, aki „meghalt egy motorbalesetben” Imádja Amerikát, és itt akarta tölteni a családdal a karácsonyt, ellentétben a feleségével (akinek amúgy is meggyőződése, hogy a férjét lenézik a cégnél) aki mint tudjuk Angliában akar lenni. Ezen össze is vesztek, ezért volt a virágcsokor.

handjobs.jpg

De úgy tűnik, a házasságának vége. Lane Dont a saját válásáról kérdezi. „Nem az én döntésem volt.” – feleli Don. „De azt a saját káromon tanultam meg, hogy sose adjon ilyenkor tanácsot.” Laneben viaskodik a romantikus alkat, de ehelyett kitör belőle az ösztönállat, és a steakjét követeli, ami meg is érkezik. Ahogy a két jól öltözött férfi véreshús zabáláshoz készülődik, (csak a ruha teszi az egészet) Don finoman megkérdezi Lanetől, volna-e kedve részt venni egy szilveszteri kurvázásban. Lane először elutasítja, majd egy kicsit gondolkodva elfogadja az ajánlatot. Don még most sem éhes. Lane végül feláll, és a farkához csapja „ezt a remek amerikai húst.”

bscap0039_1.jpg

Később egy stand-up klubban egy srác a színpadon kiszúrja Donékat, és őket kezdi froclizni, egy idősebb meleg párnak állítva őket be. Lane visszakiabál: „Nem melegek vagyunk, hanem elváltak!” Erre megérkeznek a rendelt hölgyek. Don egy bók után ugratni is kezdi a nőket, majd a lelépést javasolja. Don lakásában az egyik nő a konyhában van, és megjegyzi, hogy nem tud italt keverni, és nincs semmilyen kaja. A másik megdicséri a lakás férfiasságát, Don itt ismét ugratni kezdi őket, mondván Norman Mailer is vadászott már itt, de ezt csak Lane érti. Lane meg van lepve azon, hogy Don partnere a konyhában tesz-vesz, mire Don jelzi, hogy ez is egy olyan helyzet, amikor ő nem ad tanácsot. A másik hölgy végül kézenfogja Lane-t és elindulnak az egyik szoba felé.

bscap0032_2.jpg

Végül annyiban kivételt tesz, hogy szól: Lane-ék ne a gyerekszobába menjenek. A bögyös barna a hálóban rögtön átveszi az irányítást a félszeg Lane fölött. Don (talán Allison miatt is) a díványon marad a másik nővel. Másnap reggel Lane ragaszkodik hozzá hogy megadja a „hölgy árát”, ami 25 dollár, Lane 30-at ad, majd búcsúzólag megköszöni a kellemes figyelemelvonást. Don megértően biccent. A hálóban lehúzza az ágyneműt, majd rázuhan a vetetlen ágyra. Hiába a legutóbbi kísérlet, semmi nem képes kitölteni a benne lakozó űrt. Az SCPD tárgyalójában Roger Harry Pete Joannel ülnek. Lane egy kicsit késik. Don fürkészőn nézi. Joan irányításával pedig belekezdenek az 1965-ös évbe.

komment

Facebook kommentek

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mézescsók 2013.02.18. 13:47:41

Márminthogy a válás nem Don döntése volt? Dehogynem! Az egész házassága a folyamatos hazugságaira és csalásaira épült,amik bizony Don döntései voltak egytől-egyig. Nagy szerepe volt abban, hogy Betty átment hárpiába. A végső döntést Betty hozta meg, de Don által erősen presszionálva, hogy finoman fogalmazzak.

miszerint 2013.02.18. 17:54:19

@mézescsók: teljesen igazad van de ez mégsem merülhet föl don draper fejében!! :) ennél sokkal kisebb adagokban tud csak önkritikát gyakorolni!

foxglove (törölt) 2013.02.18. 18:09:50

szia kedves wizdog:)
jó rész és jó hogyvolt:)
Lane és Don kis kiruccanása nagyon tetszett
Anna és Don jelenetei meg szépek voltak

wizdog 2013.02.18. 20:17:05

@mézescsók: Igen. Betty nagy tragédiája, hogy Don nem figyelt rá, és hogy igazából kirakatfeleségnek kellett. De azzal nem teljesen értek egyet, hogy csak tőle lett hárpia. Ha visszaemlékszel az apjára, meg arra, hogy az öccse milyen, akkor már árnyaltabb lesz a kép, persze fájdalmasan keveset tudunk Betty múltjáról. Ahogy az anyját is jó lett volna látni. Én például Pete-t pont azért nem tudom teljesen utálni, mert ott láthattuk a családját. Hogy miben nőtt fel, és mi ellen küzdött.

wizdog 2013.02.18. 20:18:31

@miszerint: Igen, abból sosem kapna túladagolást. :D

wizdog 2013.02.18. 20:19:43

@foxglove: Hello kedves foxglove:)
Itt már láthatóan beindult a negyedik évad minőségibb része.

wizdog 2013.02.18. 20:20:40

@foxglove: Amúgy a Don/Anna jeleneteknél nagyon nehéz volt képet választani, annyi szép pillanat volt.

wizdog 2013.02.18. 20:26:56

Egy érdekes cameo a Maffiózókból:
A stand-up komikus srácot Will Janowitz játszotta, aki Finnt játszotta a Maffiózokban (ő volt Meadow Soprano fiúja a sorozat második felében.)

mézescsók 2013.02.19. 13:26:46

@miszerint: Azért akadtak őszintébb pillanatai, a válás előtti időre gondoltam, amikor tudatosult benne, hogy mit veszített el.Néha úgy tünt, hogy valamilyen - nem túl magas szinten - szerette a feleségét. Sajnos a szelektív memória jellemzőbb rá.

@wizdog: Igazad van, Bettyről tényleg alig tudunk valamit, nem is gondoltam rá úgy, mint egy mártírra. Viszont elsárkányosodása (gyakorlatilag egy szörnyeteg lett belőle) Donnak jórészt köszönhető. Pete-nél egyértelműbb a kép.
süti beállítások módosítása