Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.
Hogy volt?

Terápia 1x37 - Kedd reggel 10 óra, Abonyi György

2012. december 12. 11:00 - Zsoofka

A múlt keddi epizód itt.

Kedd van, Máté napja. Lassan egy hete tudjuk, hogy nemsokára új név kerül a naptárba erre a napra. Máté nincs többé. Dargay mégis hatalmas műgonddal vár valakit. Máris megvan az új keddi betegünk? Máté apja (Abonyi György) érkezik. Hogy rendszeres vendég lesz-e, egy fél óra múlva kiderül.

0.jpg

Az első benyomásaim megfelelnek a Máté által apukáról alkotott képnek: komor, megfontolt és erősen be van oltva a múltbeli sérelmeivel. Rögtön az első mondataiban az édesapját és az ÁVO-t emlegeti…. Máté édesapja gyanúsan méregeti a kanapét (ha tudná Dargay miket fantáziált oda a fiáról és Lauráról…) és magát a terapeutát is. Örökölt egy órát a fiától a pszichológusnál…. Vajon megtudja, hogy egy kávégép is csomag része?

Dargay örömét fejezi ki, hogy apuka jelentkezett nála, bár Abonyi úr gyorsan lehűti: úgy van ahogy a fia már mondta, nem hisz ő a pszichomókusok tudományában, eszébe sincs idejárni terápiára…

Viszont lenne egy kérdése…. Gondolom most meg fogja kérdezni, a doki szerint Máté önkezével vetett-e véget életének. Bele is kezd a baleset utáni rendőrségi eljárás szapulásába, az ő kicsi fiacskájával nem átallott egy feliratos pólós, sportcipős rendőrezredes foglalkozni, aki ráadásul megkérdőjelezte a baleset létét és öngyilokra célozgatott. (Máté az ütközés előtt nem fékezett, ohne féknyom, ohen biztonsági öv.) És mivel támasztotta alá e tett motivációját? Nem. Nem az öngyilkos kollega miatti lelkiismeret furdalással. Sokkal inkább utal a rendőr egy csomó internetes szóbeszédre, amelyek szerint a mi Máténk meleggé avanzsált (elköltözésekor ráadásul melegékhez költözött), ami az ő társadalmi köreikben bűn és nem tudott e ténnyel együtt élni… Főleg nem tudta bevallani mindezt apukának. Abonyi úr annyira ágál e téma ellen, hogy ki sem hajlandó ejteni olyan alantas szavakat, mint meleg vagy homoszexuális. Bibliai utalásokkal jön, kertel, célozgat. Szemmel láthatólag fizikai rosszullét kerülgeti a téma kapcsán. Melyik a rosszabb: egy öngyilkos katolikus vagy egy meleg katolikus? A helyes válasz: egy öngyilkos, meleg katolikus.

3.jpg

Apuka egyre hevesebb: közli Dargayval, hogy a rendőrezredest járőrséggel fenyegette meg, ha el meri kezdeni a nyomozást öngyilkossági témában….. Azt is megbánja, hogy anyja a világra hozta – tajtékzi az öreg és már a levegő után kapkod. Ha Dargay nem vigyáz, még egy halottat tud prezentálni az Abonyi családból… De a pszichológus résen van, nagyon visszafogott és egyben segítőkész: sütikével, vízzel kínálja a férfit. De vajon mi lesz a válasza a még el sem hangzott, de a fejünk felett lebegő kérdésre? „Feltámasztotta a nagyapja cégét, okos, istenfélő, igazi férfi” – egy ilyen nem lehet buzi, ugye? Ilyet csak azok a gonosz, irigy posztolók és kommentelők mondanak arról az áldott emberről. Ugye?

2.jpg

Dargay nem várja meg ezeket a kérdéseket. Kérdez ő. Az Öreg meg Máté jóban voltak, ugye? Apuka megint beszól a pszichológiának: fel nem foghatja a fia miért nem vele vagy a feleségével beszélte meg, ha baja volt, miért fizetett egy vadidegennek, hogy az meghallgassa…. Mondjuk, mert a vadidegen előtt lehet melegnek/gyengének/kétkedőnek/ateistának lenni, és ez alapján a röpke 10 perc alapján úgy tűnik Apuka előtt nemigen. Biztos ami tuti, Abonyi úr rögtön lekurvázza az egész pszicho-szakmát, elvégre azok pénzért beszélgetnek, mi az, ha nem verbális prostitúció. Egy vadidegent nem érdekelheti a páciens sorsa, Dargaynak Máté csak egy munkadarab volt. Egyébként is, Máté szerint, aki pszichológushoz jár, az buzi. Na, témánál vagyunk. Dargay itt csendesen visszaszól: Máté e szavakat épp Apuka szájába adta…. Amikor Dargay e legkisebb kritikával fordul Abonyi úr felé, az rögtön az énrecskirabvoltamengemakomcsiktönkretettek című lemezt teszi fel, majd meglepődik, hogy a pszichológus erről is tud, sőt a nagypapa halálának körülményeiről is. Nem, Máté nem tartotta Apukát gyilkosnak, sokkal inkább – nagyon objektívan – a rendszer áldozatának, bár az áldozat szó ellen gondolom az Öreg hangosan és haragosan tiltakozna…

Dargay nem bír kibújni a bőréből, beszélteti a férfit, elmesélteti a recski eseményeket. A sztori csaknem ugyanaz, mint a Máté által elmondott verzió, csak egy valami van másképp, nagyon másképp: Abonyi úr igenis komoly lelkiismeret furdalást érez, nem tudja van-e bűne alól felmentés. Viszont ő, a fiával ellentétben, sose nem állt le merengeni és nyavalyogni a múlton, viseli ennek lelki terhét. Nem kért és nem is kér a pszichológusok segítségéből. Isten segítségében bízik, a mai napig minden egyes nap bocsánatért esedezik az Úrhoz. De mással nincs mit beszélnie az ügyről, úgysem hozza vissza az édesapját. Visszakérdez: Dargay hívő? A pszichológus szeretne hinni, sőt talán hisz is a maga módján, de nem tartozik egyházhoz. Aztán kiderül az idős férfi hite is egyedi: ha nagy a baj, Istenhez fordul („Az Úr segít, de maga ezt úgy sem értheti” – mondja hihetetlen felsőbbrendűséggel), ha kisebb, az italhoz. Elvégre nem zavarhatjuk a fentieket mindenféle csipp-csupp hülyeséggel…. Nocsak.

6.jpg

Visszatérünk az epizód elején beharangozott kérdéshez: Jól sejtettem. Nem azt kérdezi, látott-e a pszichológus öngyilkossági szándékot a fiában. Beszélt-e Máté ferde hajlamokról? Ez itt a kérdés. Ez itt Abonyi úr legnagyobb félelme. Konklúzió a meleg katolikus rosszabb, mint az öngyilkos... Szegény apát tényleg komolyan aggasztja, hogy a fiát a melegségének lehetősége hajtotta el terápiára majd később a horvát autópálya szalagkorlátjára…. Mit lehet erre mondani? El lehet mondani/Hogyan lehet elmondani, hogy talán az édesapának és az általa kijelölt útnak lehet komoly szerepe Máté esetleges tettében?

Dargay egyelőre diplomatikus: elmondja, hogy Máténk azért kérte a pszichológus segítségét, mert komoly bűntudata volt az öngyilkos kollega tettei miatt. Apuka meglepett. Bár tudott az esetről, nem tulajdonított neki különösebb jelentőséget, elintézte annyival, hogy a kollega kattant volt, az ilyen meg minek éljen. Sajnálta a családot, persze, de azzal nem sokat segít, ha szüttyög az eseten. Az öreget ennél több érdekli. Mit mondott a pszichológus Máténak? Ásson, vájkáljon a saját lelkében e szerencsétlen eset kapcsán? Dargay hárít: ő nem biztat ilyesmire senkit. Valaki vagy ás önként, vagy nem ás. Jó, de ha nem ástak, akkor mi a fenét csináltak? Dargay magyaráz: igyekeznek megérteni, mi miért történik, mit miért éreznek. De jó-e ezeket megérteni? Jó-e titkokat feltárni? El tudja-e viselni az ember azt a rengeteg mocskot, amit önmagban talál? Egyáltalán: Jót tesz-e, ha egy elásott titok felkerül a tudatalattiból? Valamelyik korábbi részben fogalmazta meg az egyik páciens: eddig nem is tudtam, hogy ettől vagy attól szenvednem kellene, most, hogy tudatosult, sokkal rosszabb. Van benne logika.

5.jpg

De Dargay védi a mundér becsületét: hosszútávon jó tudni mi miért történik, jó tudni ki kivel van. Csak akkor van baj, mondja az Öreg, ha a sok felszínre hozott kaki pont akkor önt nyakon, ha az autópályán 220-szal száguldozunk. Ez már nem is olyan burkolt célzás arra, hogy ez a terápia okozta Máté halálát…. De Abonyi úr visszakozik, nem akart ő ilyen messzire menni. Már majdnem megegyeznek a mindkettejük számára kényelmes „balesetvót” verzióban, amikot Dargay száját óvatlanul elhagyja a „Máté hibázott” kezdetű mondat. Na ezt nem kellett volna. Abonyi úr kitör: MiiiiicsodaÍ! Hogy az ő fia hibázott? A LEGJOBB? Máté arra volt kitenyésztve, hogy vigye a vállán a világot. Majd ha megéri a nyugdíjaskort, akkor lehet menni buzinak vagy csak simán el lehet hagyni az asszonyt. De addig nem érünk rá ilyen világi hiúságokra. Egy Abonyi Máté nem bizonytalanodhat el. Neki meg kell felelnie a gyárnak, az embereknek és az Úristennek.

Dargay kezd rájönni, merrefelé halad a dolog: ő lesz itt a bűnbak, a TÖKÉLETES Máté az lelkizése miatt ingott meg és ez a megingás okozta a halálát. Ezt kikéri magának, tegyük hozzá, jogosan. Sosem fog kiderülni mi történt valójában, együtt kell élniük azzal a tudattal, hogy lehetséges az öngyilkosság, mint forgatókönyv és abban nekik szerepük lehet. Ezzel a bűntudattal együtt kell élniük. Így többes-számban. Az Öreg a többes-szám Dargayra eső részével értelemszerűen egyetért, de mi köze lehet neki ehhez? Neki is bűntudatot kell éreznie? Miért? Dargay már visszaszívná megjegyzését, de Abonyi, mint egy vércse rácsap. Magyarázatot követel. Tovább oltja a pszichológust, ő az, aki Mátét bujtogatta ellene, a teljes eddigi élete ellen, csak ezért, hogy válságot gerjesszen l’art pur l’art.

10.jpg

Dargay tovább bizonygatja, hogy muszáj kutatni önmagunkban, mert valamit tudni még mindig jobb, mint nem tudni. Neki ebben KELL hinni. Mintha most épp saját magát győzködné…. Abonyi szerint Dargay téved: ő nem bűnbakot keres itt az agymosodában, őt csak és kizárólag a buzi-nembuzi kérdés izgatja, de az nagyon. A pszichológus őszinte és most már nem olyan visszafogott, mint az elején. Lassan kezdi idegesíteni az öreg rögeszmés homofóbiája. Közli, gőze nincs, hogy melyik lyukra kívánt Máté játszani, de a halála után ez már nem édesmindegy? Az Öregnek kurvára nem mindegy: egy öngyilkos buzi az rögtön két halálos bűnt követ el….

Abonyi szerint a kicsiMáté már gyerekként is furcsa volt, folyton az anyja rózsaszín pendelyében szaladgált, álmodozó gyerek volt. Apuka tagadja, hogy megtiltotta az álmodozást, ő „csak” annyit mondott, hogy ha valamire vinni akarja az életben, akkor szálljon le a fellegekből. Gondolom mindezt finoman mondta, hogy az álmodozó gyerek lelkét meg ne sértse… Dargay nemcsak nem tudja, hogy Máté mely nem felé vonzódott, de ez nem is fontos. A fontos az lett volna, hogy kicsiMátétól ne várják el a természetétől ellentétes viselkedést: ha álmodozni akar, akkor tessék neki ágyat venni, nem elnyomni e hajlamát.9.jpg

Abonyi megint kitör: Á! Szóval mindenről a szülők tehetnek. Hát igen, gyors felfogású az Öreg. E sorok írójának kellett vagy 3 hét terápia, mire e konklúziót levonta – ja és még mindig rosszul érzi magát ettől. De mit mond erre a szakember: Ő nem hipnotizálja a betegeket, nem mesél be nekik dolgokat. Csak segít kérdéseket feltenni.

Abonyi közben rájön, milyen lapot osztottak itt neki: az ülések folyásával ő lett itt a bűnbak, miatta ment félre a jó Máté élete. De ő nem akar bűnbak lenni. Visszavág: a pszichológus a lehető legrosszabbkor bolondította meg az ő tökéletes fiát, pont amikor indult világot megváltani, Zágrábba. Igen is a doki a hibás, a világ, bárki, csak okolhasson már valakit, találjon valami kézzel fogható, megnyugtató magyarázatot.Hisz az ő tökéletes fia halott és ebben valakinek vétkesnek kell lennie.

Dargay erőtlenül próbál védekezni, de esélye sincs. Különösen, mert az Öreg a verbális agressziót egy jól irányzott váltással fizikaira cseréli, azaz behúz egyet a megdöbbent dokinak… Két dolog jut eszembe: még jó, hogy nincs itt egy takaró, mert akkor a szép Laura nemsokára egy újabb temetésre lenne hivatalos. Ja és az is, hogy vajon sejti-e az öreg, hogy nem is olyan rég, e szobában már majdnem lezajlott egy verekedés Abonyi-Dargay felállásban….

12.jpg

Abonyi megdöbben saját tettétől, pont, mint anno Dargay. El akar menni. De a terapeuta nem engedi. Meglepően józan. Csak tippelni tudok, mi játszódhat le benne. Íme a tippek, aztán majd kijavítatok: Vagy így próbál vezekelni, az akarva-akaratlan, jogos-nemjogos önvád miatt vagy pont ez a pofon hiányzott ahhoz, hogy újra azzá a vérprofi pszichológussá váljon, aki a válságok előtt volt, és mint ilyen, nem hagyhat egy idős embert egy ilyen trauma után lelépni.

Dargay, mint Máté oly sokszor a szeánszok alatt, a kávégéphez, mint kultikus tárgyhoz menekül a megoldhatatlannak látszó helyzetből. Oda akarja adni Abonyinak, elvégre az már az övé. De az Öreg legyint, mi a fenét kezdene vele: neki a fia és a lelki békéje lett itt oda, talán örökre.

Nagyon mély és nehéz rész volt, köszönöm, ha velem tartottatok! Még 3.

Címkék: terápia
54 komment

Facebook kommentek

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

beacska 2012.12.12. 11:16:10

szerintetek is ő lesz a köv. keddi páciens?

genevieve 2012.12.12. 11:18:32

na akkor mielőtt elolvasom, leirom, hogy szerintem andrás azért nem háborodott fel a pofonon, mert úgy érezte jogos, büntudata van máté halála miatt...

Tillike 2012.12.12. 11:19:36

Tenyleg nehez resz vol, es talan mindket tipped igaz. En biztos nem tudtam volna ilyen jozan maradni.
Nekem is jobban remeg a terdem amiota nezem a sorozatot hogy hol cseszem el a gyerekem eletet... Mert vannak gyerkocok akiket igenis biztatni kell hogy ne csak almodozzanak (persze azert szelidebben mint ahogy Abonyi apuka tette), masokat meg arra kell talan biztatni hogy merjenek almodozni. Nehez dolog ez a gyerekneveles......

Zsoofka 2012.12.12. 11:19:46

@beacska:
Kizárt dolognak tartom. Zsófi még menthető korban van, már Máténál is túl késő volt, Apuka pedig nem élné túl az ásást, ha egyáltalán hajlandó volna rá.

@genevieve:
:))))))))))))

beacska 2012.12.12. 11:22:39

@mokamini: hát nem tudom, volna min elgondolkodnia. és úgy láttam rajta, hogy meg is tette. Hitt a fiában, és mivel ő meg hitt Andrásban, ki tudja...

Végül is, ahogy mondják: akar róla beszélni? ;)

beacska 2012.12.12. 11:23:26

@mokamini: jaaa, én nem úgy értettem, hogy András ráerőszakolja magát Györgyre. Hanem beállít magától. Mint láttuk A. nem egy erőszakos típus...sőőőt...

genevieve 2012.12.12. 11:25:56

azt hiszem az öregnek azt a legnehezebb elfogadni, hogy a tökéletesnek hitt fia nem volt tökéletes...

genevieve 2012.12.12. 11:27:31

@Tillike: furcsa, én pont tegnap mondtam a lányomnak, (mindig együtt nézzük a terápiát), hogy meg vagyok nyugodva, úgy tünik normális szülők vagyunk és normális gyerekeket neveltünk:-)

persze mikor kicsit voltak nekem is voltak kétségeim, hogy valamit nem jól csinálok:-)

genevieve 2012.12.12. 11:30:00

@mokamini: ebben a dokival értek egyet..sosincs késő, és jobb tudni a dolgok miértjét és változtatni a hibákon még 70 évesen is, mint szőnyeg alá seperni a gondokat és mélyen hallgatni azokról, de közben örlődni, mivel tudatában van azzal, hogy bizony van gond...

beacska 2012.12.12. 11:39:21

@adam014: jóóó, én a köv. évfolyam keddjére gondoltam...mert a másik poszton szóba került, hogy vajon kik leshetnek a köv. évfolyamba tovább vihetőek

adam014 2012.12.12. 11:40:35

@beacska: jaa, úgy más. Amúgy az amerikaiba szerepel, bár némileg más ok miatt, nem állandó heti ülésekre megy :)

Zsoofka 2012.12.12. 11:46:51

@beacska:
Én sem úgy értem.

@genevieve:
Persze hogy lehet változtatni.

Csak szerintem Apuka alkatilag nem alkalmas rá. Ő -pont a komcsi üldöztetés miatt- rá van arra állva, hogy a saját lelkét, hitét védenie kell és csak magára számíthat. Az ő életébe már nem fér bele egy ilyen váltás. Mintahogy más 70 évesébe akár beleférhet.

genevieve 2012.12.12. 11:55:47

@mokamini: persze, hiszen az egész életét kellene meghazudtolnia...

Bergamott 2012.12.12. 12:09:59

Én is egy álmodozó gyerekkel vagyok megáldva, amikor én abszolút nem vagyok az (legalábbis magam nem látom annak).

És az álmodozásból ugye nem lehet megélni. Azt próbáljuk rögzíteni, hogy mikor nincs helye az álmodozásnak.

Lehet rossz szülő vagyok, de én nem szoktam azon idegeskedni, hogy mit rontok el. Akkor csak feszült lennék és ingerült.

Andal 2012.12.12. 12:22:12

Blaskó Péter kiváló volt ebben a szerepben, az öreg Abonyi is keményen a falhoz szorította Dargayt. Számomra már kínos volt az a sok "nem tudom" hebegés Andrástól, azt hittem, hogy felkészültebben várja a találkozót.

Biztos, hogy hibásnak érezte magát, nem merte azt mondani, amit Ágnesnél, hogy a páciensét felemésztette a bűntudat és igen valószínű, hogy öngyilkos lett, főleg az apa új információi alapján. A buzi-e vagy kérdéskörre sem mert nemmel felelni, a végén is az a teljesen szerencsétlen próbálkozás a kávégéppel szvsz azt mutatta, hogy György szavai csak elmélyítették a szakmai válságát.

Nekem legalább úgy tűnt, az öreg Abonyi ellenében nem tudott vérprofi pszichológusként érvelni.

genevieve 2012.12.12. 12:23:21

@Bergamott: szerintem minden gyerek álmodozó:-)

később aztán "kinövi":-)

genevieve 2012.12.12. 12:26:19

@Andal: hogyan kellett volna felkészülnie egy ilyen szitura? különben sem volt kötelessége találkozni az öreggel, ez emberség volt tőle...és az is, hogy nem vágta a szemébe, hogy a fia már nem hitt istenben...nem gyávaságból nem felelt hanem - a büntudaton kivül, ami teljesen érthető emberi dolog - az öreg iránti kíméletből sem tette meg

ha megmondja neki, hogy igen, a fiad egy buzi, istentagadó, gyenge ember volt, az jobb lett volna neki?

genevieve 2012.12.12. 12:27:32

@Andal: a vérprofi egyben azt is jelenti, hogy tényleg magasról tesz a pacienseire, csak és kizárólag a szakma szabályai szerint viselkedik...

Tillike 2012.12.12. 12:35:09

@genevieve: Jo neked, mi meg az elejen vagyunk, 4 evesen meg barmi lehet :)
@Bergamott: nem idegeskedem, inkabb csak neha megkerdezem magamtol jol csinalom-e, es a sorozat hatasara talan tobbszor mint eddig. De igazad van, hinni kell magunkban :)

genevieve 2012.12.12. 12:44:03

@Tillike: egyébként igaz a mondás:-)

kis gyerek kis gond, nagy gyerek nagy gond:-)

szeretni kell őket és ezt éreztetni, kimutatni feléjük és akkor nem lesz gond:-)

Andal 2012.12.12. 12:59:19

@genevieve:
"hogyan kellett volna felkészülnie egy ilyen szitura?"
Valószínűleg számíthatott volna rá, miért és milyen kérdésekkel fog beállítani hozzá az öreg. Szvsz eldönthette volna, hogy egy gyászoló apának mit mond el:

- vérprofi dilidokiként akkor sem árul el semmit Mátéról még a saját apjának sem, ha a páciense már halott, maximum egy-két olyan alapvető dolgot, amit az apja úgyis tud. Ez a szakmai gőg egy magabiztos terapeutának ment volna, András nagyon nem az mostanában.

- Empatikus emberként csak jó dolgokat mond Mátéról, próbálja enyhíteni a gyászoló apa kínjait: a fia nem volt homokos, nem akart öngyilkos lenni, racionális ember volt, de a kereszt ott volt mindig a nyakában.

- Szétesett mártírként elmondja azt, amit Ágnesnek: bűntudata van, hogy nem kezelte jól Mátét, tuti öngyilkos lett, amit ő nem vett észre/nem akadályozott meg, az én bűnöm, az én bűnöm...

Ezek helyett szétesett pszichomókusként hebegett-habogott, erőtlenül védekezett, hol kedves volt, hol odaszúrt.

"ha megmondja neki, hogy igen, a fiad egy buzi, istentagadó, gyenge ember volt, az jobb lett volna neki? "

Az kiderült, hogy Máté nem volt buzi, a felszínen megmaradt hívőnek és keménynek, és lepattintotta a mélyre ásni akaró terapeutáját, a fentieket csak akkor vágta volna András az apja fejéhez, ha nagyon szemét akart volna lenni az öreg Abonyi vádjain feldühödve.

Zsoofka 2012.12.12. 13:25:14

Érdekes amit írtok, nekem nem tűnt szétesettnek. Talán csak annál az egy HINNEM KELL mondatnál.

Szerintem nagyon jól kezelte az Öreget. Nem kergette illúziókba, hogy áááááá, nem volt buzi, meg nem is mondta el neki, mennyire szét volt Máté csúszva és nem miatta, Apuka miatt. Egyik sem lett volna jó, szerintem.
Neki itt már csak a kármentés maradt, minél kevésbé sérüljön tovább az Öregúr.

genevieve 2012.12.12. 13:26:49

@Andal: nem hiszem, hogy egy ilyen gyászoló apára bárki fel tudna készülni...

a doki szerintem a körülményekhez képest nagyon is jól kezelte a szituációt

Bergamott 2012.12.12. 15:30:18

@Tillike: Te juttattad eszembe a gondolataimat, de aztán azért nem idéztelek nehogy kritikának vedd, mert nem az.

Egyébként már most van, amit csinálhattam volna jobban is, pedig még kamasz sincs. :)

régi_vendég 2012.12.12. 15:38:41

szerintem a pofont máté kapta. áttételesen.("hogy merészelt ilyet tenni? cserbenhagyni apát, családot, gyárat... kilépni csak így? azt csak nyugdíjas korban lehet! munka közben, nincs lazulás, meg érzelmek, meg nyafi, meg buzulás... nohiszen. máté az én életem főműve és most csak így elbassza az én munkámat is, hogy meri ez a takony akit én csináltam meg azzá, aki én akartam lenni." én kb ezt hallottam az ütés előtt.) a dokit is vádolja persze, hogy segített ebben neki, de szvsz a pofont máténak adta.
egyébként szerintem andrás korrekt volt. biztos lehetett volna "szakmaibb" is, de ez a beszélgetés nem egy ülés volt, hanem tényleg "csak" egy beszélgetés. apuka részéről inkább vádaskodás. az öreg azért jött, hogy valaki vigye el a balhét, és addig szívózott míg ezt el is hitette magával. ő így gyászol, és, bár nem akarok ide politikát keverni, de pontosan megfelel a viselkedése a mai magyar gyakorlatnak. "én/mi nem tehetünk semmiről, ha helytelenül tettem valamit akkor a rendszer áldozata vagyok, tehát az nem számít."

jó lenne, ha györgy lenne a köv. páciens! blaskó olyan csúcs volt ebben az erős mezőnyben, hogy még órákig néztem volna!!!!

szepi79 2012.12.12. 15:39:13

nekem leginkább az tűnt fel, hogy apuka folyamatosan tagadja, hogy jó dolog lenne tudni bizonyos dolgokat, és ennek ellenére végig azt feszegeti, hogy vajon a fiacskája melyik csapatban játszott.

szepi79 2012.12.12. 15:48:13

@genevieve: ja, szerintem se lehet felkészülni. apuci (még ha nem is tudott róla) balhézni ment, előbb utóbb mindenképpen elértek volna egy olyan témához, amikor szabad már ütni is.

régi_vendég 2012.12.12. 15:56:25

@szepi79, első ezen a néven: szvsz fel sem merült benne, hogy erre olyan választ kap, hogy igen az volt. azt egyszerűen nem fogadta volna el. akkor arra kanyarította volna a dolgot, hogy a doki addig dumálta tele máté (apa tökéletes alkotásának) fejét, míg végül elhitette vele, hogy ő buzi és akkor ebbe halt bele. apának van egy képe emberekről ami azon a képen nincs rajta az nem lehet, kész, passz.

innovation 2012.12.12. 17:17:21

Hoppácska, Abonyi apuka...

innovation 2012.12.12. 17:27:49

Óóóóóóóó, Abonyi Gyuri bá' milyen "barátok köztösen" hangsúlyoz. kissé mesterkélt....

szepi79 2012.12.12. 18:06:51

@régi_vendég: persze, hogy nem fogadta volna el. de _tudni akarta_, mivel el volt bizonytalanodva.

innovation 2012.12.12. 19:53:55

@mokamini: Meg egyébként sem tehette volna a titoktartás miatt. Hogy nézne már ki?
(Bár gyanítom, később azért ezt-azt a helyére tesz.)

genevieve 2012.12.12. 21:13:59

milyen rendes a dokibácsi:-)

genevieve 2012.12.12. 21:22:29

ez a kislány egy zseni:-)

adrásnak meg gratula:-)

hazank fia 2012.12.13. 07:07:18

@genevieve: Csatlakozom. Abszolut atelheto a nezo altal Zsofi helyzete. Kulonosen igaz ez a mai resz (szerda) eseteben.

Azt nem tudja valaki, hogy a kovetkezo szeriara is ezek a szereplok maradnak?

adam014 2012.12.13. 10:57:38

@hazank fia: az amerikai verzió alapján csak andrás, ágnes, illetve máté apja tünne fel. Ha lesz folytatás, illetve ha azt veszik át.

ShaeLynn 2012.12.13. 12:04:44

Amikor Zsófi sírni kezdett majdnem én is bőgtem. Szerettem volna megölelni. Pedig nekem nem váltak el a szüleim és mégis úgy éreztem tudom mi játszódhat le benne.
Zseniális Sztarenki Dóra.

genevieve 2012.12.13. 12:15:16

@hazank fia: kedvenc részeim a zsófis terápiák:)

ott andrás is olyan ahogyan egy pszichológust elképzelem:-)

genevieve 2012.12.13. 12:16:32

+1 :-)

"Színészapa lánya, mégis először a táncművészetben keresgélte az útját. Budapesten született 1991-ben, tízéves korától négy évig Olaszországban nevelkedett. A Magyar Táncművészeti Főiskola gimnáziumában érettségizett, majd megszerezte a diplomáját 2011-ben, néptánc és színházi tánc szakon. Még csak fél éve táncolt az Experidance együttesnél, amikor értesült róla, hogy castingot hirdetett az HBO a Terápia sorozatra. Horváth Lili rendező ajánlotta neki, hogy jelentkezzen, akinek 2008-ban készült Október 22 című kisfilmjében szerepelt. Mivel nemcsak tehetséges, de 20 éves létére nem nézett ki többnek 17-nél, elnyerte Zsófi szerepét. Jelenleg mesterképzésre (klasszikus balett pedagógus szakra) jár a Táncművészeti Főiskolán."
www.dunakeszihirek.hu/filmzene/a-terapia-szinmuveszei-karakterei-tartalma/

"az Ágens Társulat 11 nő vállalkozásában volt megtalálható a neve. Krigler Gábor minden esetben a lehető legnagyobb elismeréssel nyilatkozott a Terápiában nyújtott teljesítményéről, ő a színészgárda „fekete hattyúja”, aki még bármilyenné válhat a Terápiában játszott szerepével. Bizakodom, mivel a rajongójává akarok válni ennek a lánynak."
www.sorozatjunkie.hu/2012/10/21/terapia-portrek-forgatasi-naplo-3-resz-%E2%80%93-irta-symor/

Kekszemu 2012.12.13. 13:01:02

@genevieve:

Hát hiába azok a fránya "kapcsolatok" és protekciók :D
Az apukája is ismert színész és rendező.
Mondjuk legalább ő tényleg tehetséges,viszont ez a nagyon erős kezdés "ráéghet".

Csak most sikerült megnézni a keddi és szerdai részt. Egyik nap pofon, másik
nap ölelés, nagyon törekedtek az egyensúly megtartására.:)

Zsoofka 2012.12.13. 13:16:10

@Kekszemu:
Azért volt pofon itt is majdnem :)

vasszűz 2012.12.13. 13:35:46

Abonyi apukát nem sikerült megkedvelnem.

genevieve 2012.12.13. 14:26:30

@Kekszemu: nem hiszem, hogy protekció miatt kapta meg a szerepet:-)

doki az ölelésnél viszont pont olyan suta volt mint amikor laurával ölelkezett:-)

genevieve 2012.12.13. 14:27:19

@vasszűz: nem csodálom:-)

arra kiváncsi lennék, hogy abonyi apukának milyen volt gyerekként a viszonya a saját apukájával:-)))

ha lesz második évad, talán megtudjuk:-)

Alterra 2012.12.13. 14:49:44

Rossz volt nézni nekem ezt a részt. Különösen a pofont. Abonyi apuka amiket mondott, durva volt, de maga az öreg valahol mégis szimpatikus és sajnálatra méltó. Máténak viszont max. egy másik kontinensen lett volna esélye a saját életét élni egy ennyire konok és domináns apa mellett. Most már jobban értem a "menekülési útvonalat".

ShaeLynn 2012.12.13. 15:08:05

@Alter E: Én nem voltam képes a legkisebb szimpátiát sem érezni. Egy valami érdekelte az apát, hogy a fia meleg volt-e vagy sem. Mintha ez még a halálánál is nagyobb csapás lett volna a számára. Szánalmas volt.

rambo13 2012.12.13. 16:58:28

@genevieve: ha jól tudom, akkor december 27 én lesz a kishölgy szereplésével egy vizsgafilm a toldi moziban mélylevegő címmel...

genevieve 2012.12.13. 22:34:40

@rambo13: köszönöm:-)

jó lenne tudni a cimét, hogy rákeressek, érdekelne a dolog:-)

Fée Verte [ Fára Szorult Kéreg ] Zabatár 2012.12.14. 10:01:50

@Kekszemu: @genevieve:
Biztosan szerepe volt a protinak a pályaívben 8hehe, 20 éves ölgynél), talán a szerep elnyerésében is, de Szterenki dóra tényleg nagyon jó Zsófi volt.

Abonyi György pofonja szólhatott a tökéletlenségen kapott Máté fiának, de a szakmailag igencsak gyengécske Dargaynak is.
Ezt-azt elmondott az elhunyt páciensről (milyen jogon?), másokról (homoszexualitás) hebegett-habogott.
Valahogy olyan furcsa volt, mint Laurával szemben, mintha megkeverték volna a saját érzelmei.
Szerintem sem készült fel Apucira (mit akar neki mondani és hogyan, mit akar esetleg kérdezni tőle stb.).
A gyászmunkát kellett volna segítenie, talán a válasz nélkül hagyott pofon ezt a célt szolgálta, vagy András annyira nyomorultul érezte magát, hogy pár Apuci-lenéző frázison kívül nem foglalkozott a gyászoló apával.

Felekezeten Kívüli András azért nagyot alkotott a Bibliával a kezében az előző részben, talán Apucinak es előkaphatná a Könyvet.

Fée Verte [ Fára Szorult Kéreg ] Zabatár 2012.12.14. 10:02:36

@Kekszemu: @genevieve:
Biztosan szerepe volt a protinak a pályaívben 8hehe, 20 éves ölgynél), talán a szerep elnyerésében is, de Szterenki dóra tényleg nagyon jó Zsófi volt.

Abonyi György pofonja szólhatott a tökéletlenségen kapott Máté fiának, de a szakmailag igencsak gyengécske Dargaynak is.
Ezt-azt elmondott az elhunyt páciensről (milyen jogon?), másokról (homoszexualitás) hebegett-habogott.
Valahogy olyan furcsa volt, mint Laurával szemben, mintha megkeverték volna a saját érzelmei.
Szerintem sem készült fel Apucira (mit akar neki mondani és hogyan, mit akar esetleg kérdezni tőle stb.).
A gyászmunkát kellett volna segítenie, talán a válasz nélkül hagyott pofon ezt a célt szolgálta, vagy András annyira nyomorultul érezte magát, hogy pár Apuci-lenéző frázison kívül nem foglalkozott a gyászoló apával.

Felekezeten Kívüli András azért nagyot alkotott a Bibliával a kezében az előző részben, talán Apucinak es előkaphatná a Könyvet.

KapitányG 2015.01.29. 09:24:21

@genevieve: www.borsonline.hu/20150129_elo_probababakkal_kampanyolnak_
"Táncművészeti Főiskolát végeztem. Balettet tanítok, és színészkedem. Ez egyfajta kiegészítő tevékenység, amit nagyon szeretek – mondja az egyik kirakatbaba, Sztarenki Dóra."
süti beállítások módosítása