Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.
Hogy volt?

13-as raktár 2x04 - Age Before Beauty (Ifjúság mindenáron)

2011. november 04. 16:00 - Gabba

Milánóban nyitunk divatbemutatón, villannak a vakuk, dögös zenére vonulnak a modellek, férfiszemek gúvadnak, női szemek szakmailag figyelik a kreációkat. Egyszer csak oldalról egy idős nő lép a terembe, nincs belépőjegye, az őrök próbálják kiterelni, a nő nem hagyja magát, oroszul mond valamit: Onyi ukráli minyá. Ezek az utolsó szavai, mert a következő pillanatban összeesik és meghal.

Váltunk Cardiffra a wales-i tartományban, amiről a költő is megénekelte: „Felség! valóban koronád legszebb gyémántja Wales: / Földet, folyót, legelni jót, Hegy-völgyet benne lelsz.” Kedvenc ügynökeink azonban nem a tájban gyönyörködnek, hanem egy kastély udvarán kardoznak (!) valami rosszarcúval, ezt nevezem sokoldalú képzettségnek! A rosszarcú áll nyerésre, Pete-et már lelökte a földre durván, és éppen emeli kardját Mykára, hogy leszúrja. Pete gyorsan odadob Mykának valami szikladarabot, amiből vörös sugár jön elő, az ellen elkábul, kiejti kezéből a kardot, Pete pedig egy pajzzsal pofánvágja és diadalmasan emeli magasba a kardot. Becsörög Artie, na mi van, sikerült? Igen, főnök, megvan az Excalibur!, válaszolja Pete, majd faggatózni kezd: És mondja, tényleg létezett Merlin is, és Artúr és a kerekasztal? Minden legendában van valami igazság, feleli Artie kissé homályosan, de most nincs idő a babérokon ücsörögni, menjenek Olaszországba, ott van egy másik elintézendő ügy. Még sosem voltam Olaszban, közli Pete Mykával, úgyhogy részemről hipp-hipp-hurrá.

A nagy örömre némi árnyékot vet, hogy Milánóban a halottasházban kezdenek, ahol a divatbemutatón meghalt öregasszonyt vizsgálják, bár úgy túnik, Pete-et ezt nem zavarja különösebben, vígan nyomatja befelé a szendvicsét. A halottkém szerint az áldozatnál semmi személyes irat nincs, viszont volt mellimplantátuma, ami ebben a korban nem igazán jellemző, és halála előtt mondott is valamit. A nyelvzseni Myka persze egyből fordítja az orosz szavakat: Elloptak engem. Pete a sorozatszám alapján rákeres az implantátumra az orvosi adatbázisban, és bingó: a szilikont a 19 éves Ánya Verdikovnak ültették be nem is olyan régen. A halottkém szerint Verdikov ismert orosz modell, de két nappal korábban eltűnt Milánóban. Az ügynökök kombinálnak: És mi következik mindebből? Vagy valaki kivette a szilikonbetétet Ányából és betette az öreg nőbe, vagy ez a nő itt a 19 éves Verdikov. Főcím.

Ügynökeink visszatérnek a raktárba, Claudiának is hoznak eredeti olasz sütit szuvenírbe. A dobozban azonban csak egy darab süti árválkodik, Claudia csalódottan néz. Hosszú volt a repülőút, mentegetőzik Pete. Artie beszámol arról, hogy mindenféle háttérnyomozást folytattak, és több olyan fotómodellt is találtak Claudiával, akik különböző városokban tűntek el, majd pár nappal később mindig találtak egy azonosítatlan öreg hullát. Úgyhogy mivel most indul Manhattanban a divathét, úgyis mint Fashion Week, íme két jegy New Yorkba, mondja Artie, nyomozzák ki, milyen lelet okoz hirtelen öregedést! Miután Mykák lelépnek, Claudia nekilát szóbajöhető leletek után keresni a számítógépen, de a mobilja többször is bejelez. Ki ilyen kitartó és miért nem hagy dolgozni?, kérdezi Artie. Senki, senki, csak Todd, sms-ekkel bombáz, hogy menjünk el kávézni meg ilyesmi, jön zavarba kedvenc hackerünk.

Myka és Pete megérkezik New Yorkba, ez a város mint tudjuk, sohasem alszik, a modellügynökségen is nagy a pörgés. Pete egyből kiszúrja egyik kedvenc modelljét, Isabella Fuentest, máris nyomja neki a dumát, de a csajt nem igazán érdekli a rajongás: Bocsi, nem vagyok túl jól, hazamegyek. Lattimerék megkeresik Ánya ügynökét, Sutton Harrist, és beszélgetni kezdenek Ányáról. Sutton szerint a lány már a milánói fotózás előtt pár nappal nem érezte jól magát, influenzára panaszkodott, nem is nagyon jött elő a szobájából. Pete erre felugrik és Isabella után rohan: Várjon, velem kell jönnie, lehet, hogy veszélyben van! Alig mondja el ezt a pár szót, amikor Isabella egyszer csak összeesik és hirtelen elkezd őszülni és ráncosodni, pillanatok alatt vagy ötven évvel lett öregebb. Mentővel kórházba szállítják, Artie pedig kiadja videóhívón az utasítást: Szerezzenek a lánytól vérmintát!

Pete szerint be kellene kerülni a modellek közé (naná!), mert tuti, hogy úgy lehetne leghatékonyabban nyomára akadni a titokzatos kütyünek. És ezt mégis hogy gondolod?, kérdi némi gyanakvással a hangjában Myka. Pete elrohan, hogy beszéljen Sutton Harriss-szel, és a megbeszélés nyilván eredményes volt, mert nem sokkal később Myka Bering ügynök új szerepben és vörös szerkóban vonul lefelé az öltözőből, mint új csillag a modellvilág egén. Damian Jardin, a fő-ruhatervező azonban velünk ellentétben nem lelkes, hiába győzködi Harris. Nem akarok új lánnyal dolgozni, különben is hol van, a mögött a kövér vörösruhás nő mögött? (Myka és a kövérség?! És még ez tartja magát szakértőnek?!) Végül aztán hagyja magát meggyőzni, és hívja Gunthert, a fotóst. Természetesen közben beindul a piszkoskodás a csajok között, fikázzák Mykát, amiben élen jár Romana, egy másik nagytudású modell.

Eközben a raktárban Claudia elemzi Isabella vérmintáját, Artie csak távolról figyel, mert nem bírja a vért. Todd újra telefonál, randira hívná Claudiát, a csaj kellőképpen izgatott is lesz, Artie ezért jóindulatú nagypapa stílusban azt tanácsolja neki, hagyja az elemzést, úgysem tud odafigyelni rá, és inkább menjen el a randira. Legyél önmagad!, búcsúzik a lánytól. A kávézóban Claudián látszik, hogy tökre zavarban van, össze-vissza beszél, majd kajarendelésnél chilit kér extra adag hagymával. Akkor a randi után nem is lesz búcsúcsók a hagyma miatt?, próbálja oldani a hangulatot Todd viccesen. Ööö, én nem gondoltam csókra, vagy mégis?, mereng félhangosan Claudia, basszus, miért nem rendeltem inkább sajtot? Lányos zavarában felugrik az asztaltól, ezzel a mozdulattal ügyesen fellökve az érkező pincérnőt tálcástól-tányérostól, majd kirohan a kávézóból. A raktárban Artie óvatosan érdeklődik, hogy milyen volt a randi. Remek, feleli Claudia, majd kiakad: Milyen hülye tanács az, hogy legyek önmagam?! Hiszen nincs is múltam, a munkám top secret, ráadásul szeretem a hagymát!

New Yorkban Myka saját újsütetű fotóit nézegeti, amikor egy Perry nevű sármos fotós lép oda hozzá és gratulál a tehetségéhez. Nem sokkal később Myka és Pete elemzi a modelleket, ki gyanús, ki nem gyanús. Nekem úgy tűnik, Romana meglehetősen utálta Ányát, lehet, hogy neki van köze a dologhoz, mondja Myka. Pete megy is, hogy titokban átnézze a modell öltözőjét, és kutatás közben meglátja a Jenny nevű asszisztenst, aki egy kisméretű Buddha szobrot helyez el az öltözőasztalon. Pete szeme felcsillan, ez lesz a keresett lelet! Rohan Mykához, kettesben lekapcsolják Jennyt és szembesítik a Buddhával. Na meséld csak el szépen, hogyan öregít a Buddha olyan hirtelen?, támadja le Pete. Miről beszélnek, ebben csak fogyasztó pirulák vannak, magának is segítenének leadni azt a plusz két és fél kilót, mondja a csaj Mykának. (Itt mindenkinek ez a fejlövése, hát hol látni súlyfelesleget Mykán?) Váltás után viszont egy ismeretlen öregasszonyt látunk, nagy rubintos fülbevalókkal, akihez titokzatos ismeretlen érkezik, és megmutatja Myka egyik jól sikerült fotóját. Igen, ő tökéletes lesz, mondja az öreglány. Basszus, Mykából célpont lett!

Indul a divathét, Myka dögös szerkóban várja a jelenését, de eléggé be van ijedve. Nem akarok kimenni a kifutóra, te is azt mondod, hogy veszélyes, ráadásul az a világ teljesen idegen tőlem. Pete egy szerelmi vallomással felérő monológgal önt erőt Mykába, aki ennek hatására végül elindul a kifutón. Pete a függöny mögül lenyűgözve nézi, majd egyszer csak Romanát hallja, aki éppen dühösen kifakad: Erre a csajra adta ezt a dögös ruhát az a szemét! Pete megvilágosodik, mint doktor House, és odarohan Damianhoz: A ruha okozza az öregedést, maga kicserélte, na meséljen csak erről! Nem tudom, miről beszél, de az igaz hogy a legdögösebb ruhámat adtam az új lányra, mert elegem volt már Romana piszkoskodásaiból, állandóan szid és gúnyol engem, ez legalább fájdalmat okoz neki, feleli a ruhatervező. Na, akkor ez is zsákutca.

A kifutón vonulás közben Myka a nézők között észreveszi az általunk korábban már látott nagy rubintos fülbevalójú öreg nőt, ahogy furcsa pillantásokkal nézegeti őt. A show után szól erről Pete-nek, de az öreglány addigra már eltűnt. El bizony, mert az épület túlsó felén laptopról épp most indít egy 10 millió dolcsis átutalást a titokzatos ismeretlen javára. Deal is done, az ismeretlen bevonul valami fotós sötétkamrába, és az előhívó folyadékba két fényképet tesz: Mykáét és az öregasszonyét. Pár pillanat múlva a képen az öregből fiatal nő lesz, Mykából pedig nyugdíjas ügynök; és ez megismétlődik a valóságban is! Pete tehetetlenül nézi, amint társa hirtelen összeesik és pár pillanat alatt évtizedeket öregszik.

Artie és Claudia csatlakozik Pete-hez a kórházban, Artie bizalmasan félrevonul Lattimerrel. Isabella, a másik modell egy órával ezelőtt meghalt, Mykának is legfeljebb egy órája lehet hátra. Artie összeveti Isabella és Myka vérmintáját, mindkettőben ezüstnitrát található. Pete-et újabb megvilágosodás éri: Ezüstnitrátot használnak hagyományos fényképek előhívásánál is! Artie-nak beugrik egy raktáros lelet, gyorsan rá is keres a laptopon: Igen, Man Ray fényképezőgépe a 30-as évekből, amit azóta sem találtak meg. Claudia meghackeli a divatshow belső biztonsági kamerarendszerét és kiszúrják, hogy a fotósok közül melyiknél van régi típusú fényképező: Perry az, a sármos fotós!

Hárman rátörnek a fotósra: Na hogy is működik ez a fotóapparát, drága barátom?! Perry némi összeverés után elmondja a frankót: az öreg és a fiatal emberről készült két exponált fényképet a gép egymásra másolja. És miért pont fotómodellek az áldozatok?, kérdezi Pete. Mert ők szerelmesek a fényképeikbe és a kamerába, felfedik előtte egész lelküket, ez a gép ezt kapja el és rögzíti. A magyarázat azonban csak arra volt jó, hogy elterelje az ügynökök figyelmét, mert egy hirtelen mozdulattal öngyújtójával felgyújtja az előhívó folyadékot és a felfordulásban elmenekül. Hőseink visszamennek a kórházba, az ilyenkor szokásos lírázás (ne add fel, Myka, mi sem adjuk fel, stb.) után arra a megoldásra jutnak, hogy a kamerával mielőbb le kell fotózni valakit, és ráexponálni Myka öregkori képére. Na és vajon ki lesz az áldozat?

Perry az ügynökségre rohan, ahol heves mozdulatokkal kezdi rángatni Romana karját: Te az enyém, én a tiéd, ásó-kapa-nagyharang, már van elég pénzem. De annyi nincs, pattintja le Romana, hagyjál békén! A harcias amazon fellöki a puhány udvarlót, neki a pont érkező Pete-nek, kilökve a kezéből a sokkolót. Perry felkapja a fegyvert és már lőne, de ekkor Artie az oszlop mögül váratlanul lefotózza, mint egy vérbeli paparazzo. A gépen belül beindul az egymásra exponálás, és a fiatal Perry a szemünk előtt válik 98 éves aggastyánná. Artie még elmondja a háttérinfót: Perry annak idején modellkedett Man Ray-nek, később aztán megszerezte a fényképezőgépet és magán próbálta ki először az öregedést visszafordító hatást. Az ügynökök sietnek vissza a kórházba, ahol Myka ismét üde és fiatal. Myka némileg zavartan megköszöni Pete-nek, amit neki és róla mondott a divatbemutatón. Benne van a szerződésemben, hogy extra szabadnap jár nekem, ha idős ügynöktársamat megsegítem, vicceskedik ugyancsak zavartan Pete.

Zárókép az univille-i kávézóban, Claudia és Artie ücsörög egymás mellett: Nem velem kellene itt üldögélned, mondja a szakállas, Todd különben is szerintem remek fickó. Az emlegetett pont ekkor lép be az ajtón: Nahát, micsoda véletlen!, motyogja Artie. Todd kicsit toporog majd kijelenti Claudiának: Tartozom egy vallomással: szeretem a hagymás chilit!

Love is in the air.

Kíváncsi vagy Sixx exkluzív videóira, ajánlóira, kritikáira? Csatlakozz a UPC Magyarország Facebook-oldalához!  

Címkék: warehouse 13
1 komment

Facebook kommentek

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gabba 2014.08.20. 22:53:20

Ha valaki megtekinti mostanában a Dada és szürrealizmus c. kiállítást a Nemzeti Galériában, több képet is láthat a hv-ban emlegetett Man Raytől.
süti beállítások módosítása