Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.
Hogy volt?

Forma 1 - Sanghaj

2008. október 21. 09:00 - sélli_

A tavalyi futamon itt támadt fel hamvaiból Raikkonen, és nyerte a versenyt, mely kulcs szerepet játszott világbajnoki címének megszerzésében. Kevésbé vidáman alakult Hamilton hétvégéje, aki anno17 pontos előnnyel, szinte TUTI világbajnokként érkezett meg, ám a kavicságyas bebábozódás következtében 0-a ponttal távozott Kínából. Múlt héten ott hagytuk abba, hogy Massa 5 pontosra faragta hátrányát Hamiltonnal szemben a VB cím megszerzésért folytatott küzdelemben, és Kubica nevető harmadikként megérkezett a nyakukra, cirka 12 pontos lemaradással – tehát még mindhárom pilótának adott volt az esély, hogy világbajnok lehessen. Az idei kínai futam félig-meddig az ötös szám bűvöletében telt, mivel a) a sanghai nagydíj idén ünnepelte 5. születésnapját, b) a pálya 5 kilométer hosszú. Bár 2007-ben először szemerkélő -, majd kisebb záporos esőfelhő osont a pálya fölé, s nehezítette a versenyzők dolgát, ezzel ellentétben idén a pénteki szabadezdésen kellemes idő, és NULLA eső fogadta a pilótákat.

A pénteki első szabadedzést nagy fölénnyel Hamilon nyerte, kedvenc pajtása Massa előtt; mögöttük végzett a két testőr: Raikkonen a 3., Kovalainen a 4. helyen. Utánuk következett a még mindig VB esélyes Kubica, és az elmúlt időszakban ámulatba-kámulatba ejtő formában lévő Alonso. Érdekesen alakult a második szabadedzés: az első körök után Hamilton továbbra is tartotta csúcs fomáját az élen, ám ezután történtek a csuda dolgok: a megtáltosodott Renaultval először Piquet futott egy nagyon gyors kört, majd Alonso tette oda magát, és előzte meg csapattársát átvéve ezzel a 2. helyet. (kíváncsi vagyok, hányadik generációs EPO-t nyomnak a Renaultsok) A negyedik leggyorsabb időt Trulli futotta a Toyotával, majd utána következett Webber. A Ferrarik közül Massa csak a 6., Raikkonen csak a 8. helyet tudta megszerezni… ami viszont még ennél is meglepőbb volt, hogy Kubica nem fért be a legjobb első tízbe, mivel csak a 12. leggyorsabb időt tudta autózni, akárcsak Kovalainen, aki 13. ként ért célba.

A szombati idõmérõ fele alatt háromszor annyi izgalmom történt, mint a vasárnapi futamon tokkal-vonóval, de ne szaladjunk ennyire elõre. A Q1-ben a '4 nagy' közül Massa jött ki elõször aszfaltot tesztelni, majd Kovalinen ékrezett a pályára, s nyitott a második helyen. Idei meglepetés emberünk, Alonso a 7. helyet-, Kubica pedig elõször a 13., majd az érkezõ pilóta dömping után a 17. helyet tudta felmutatni. Második nekifutásra nem tudott javítani sem Massa, sem pedig Kubica; nem úgy Kovalaienen, aki végül besettenkedett a 2. helyre Hamilton mögé egy villámfutásos idõvel. Vége: Hamilton, Kovalainen, Vettel, Alonso, Massa, Raikkonen, Kubica iszonyú mázlival csak a 14. helyen jött be - csúnya! A Q2-ben szinte minden csapat felrakta a lágykeverékû gumikat; Raikkonen kezdett elsõként egy 1.35.3-as(!) idõvel, s ugrott rögtön az élre, no nemsokág mert Kovalainen ismét sziporkázott Massával egyetemben, s tolták le iziben a finnt az elsõ helyrõl. Utánuk jött Hamilton -még mindig a kemény keverékû gumival-, a 4. helyre! A Q2 leintése elõtt 1 perccel lágykeveréken bejelelentkezett Hamilton, egy über 1.34.9-ces idõvel, HAJ!

A Q3-ban a megtankolt autókkal Vettel, majd Trulli-; a nagyok közül Raikkonen kezdett elsõkként. Utóbbi egy csodás 1.36.98, 4-es idõvel adta meg az alaphangot. Jó sikerült összeraknia körét Webbernek, aki bejött 2.helyre, és szintén jól muzsikált Kovalainen, aki át is vette a vezetést Raikkonentõl. Két perccel a Q3 vége elõtt mindenki kijött egy utolsó gyors kört futni javítanadó az elsõ próbálkozásán: Raikkonen jött egy satus 1.36.6-os idõt, utána rögtön Hamilton 1.36.3-al ugrott az élre, Massa maradt a 3. helyen, majd Kovalainen, aki a bravúros kezdés után visszacsúszott az 5. helyre. Rajtsorrend: 1. Hamilton, 2. Raikkonen, 3. Massa, 4. Alonso, 5. Kovalainen, 6. Webber, 7. Heidfeld, 8. Vettel, 9. Trulli, 10. Bourdais. A szombati idõmérõ alatt Webber autója lebetegedett, ami miatt kénytlenek voltak motort cserélni, ezért ausszink 10 rajthelyes büntetéssel vágott neki a vasárnapi futamnak.

Amilyen szívinfartusos izgalmakkal tarkított volt az utolsó két futam, olyan unalmasra sikerült a sínai 65 kör: se esõ, se látványos rajt, se esés-kelés-kavicságylátogatás, egy szóval: dögunalom. Dupla Ferrari hátvédsorral a nyomában indult neki a kalandnak Hamilton: viszonylag sima eljövetelnek lehettünk tanúi: Hamilton, Raikkonen, Massa elsõ hármassal az élen. Ezúttal Alonso volt a izgalmakért felelõs kolléga: vett egy olyan replõrajtot, hogy nemcsak Kovalainenet hagyta állva, de még Massa mellé is felért az elsõ kanyarban. Sajnos a kanyarbevétel kevésbé sikerült, így a brilliáns kezdés után nem tudta megelõzni a duót.  A rajt egyik nagy nyertesének Kubica bizonyult, akinek sikerült feljönnie a 8. helyre -ez mindenképpen szépnek mondható a szombati bénázás után.  Mivel Alonso nem az a típus, aki az elsõ kudarc után feladja, ezért már a második körben úgy rárontott Kovalainenre, hogy ihaj! Ennek köszönhetõen végül mégis csak sikerült azaz elõzés, ezzel is feljött a 4.helyre. Akadt azért negatívum is: Trulli kicsit összetörte magát a rajt után, minek következtében ki kellett jönnie a boxba egy gyors elsõsegélynyújtásra.

Az elsõ körök utáni sorrend: Hamilton, Raikkonen, Massa, Alonso, Kovalainen, Heidfeld, Vettel, Kubica, Piquet, 10. Barichello (hátte?), Webber, Glock, Rosberg, Coulthard, Button, Nakajima, Sutil, Bourdais, Fisichella. Hamilton már az 5. körben megfutotta a leggyorsabb kört, ami után egyenletesen kezdte szétszakítani maga mögött a mezõnyt. Alonso felbuzdulván Kovalainen megelõzésén, begyújtotta a rakétáit, és elindult Massa után. A kezdeti izgalmak kimerültek abban, hogy Bourdais megelõzte Glockot, majd Webber Barichellot. Az ausztrál 2 körrel késõbb megérkezett Piquetre, és õt is legyakta. Eztán kezdõdött a nyugis körözgetés: nulla akcijó. Raikkonen azért bevillantott egy szokásos ‘fastest lap’-ot, hogy meglegyen a hétvégi betevõnk. Amilyen szépen tartotta magát a finn Hamiltonhoz képest, úgy szakadt le egyre körrõl-körre Massa. 44. körrel a vége elõtt megkezdődtek az első kerékcserék: Webber érkezett a boxba utántölteni, ami alatt Rosberg átfűzte magát Glockon, amivel feljött a jött a 11. helyre.

A következõ körben Hamilton visszavette a leggyorsabb kört Raikkonentõl, hogy a Merci se maradjon alul a gyorsasági kategóriában. Massa jött következõneka  kerékcsere-benzin kombóra - ami valljuk meg totál gáz: könnyû autóval is sokkal lassabb volt mint Raikkonen, Hamiltonhoz képest meg… Aztán utántöltött Alonso, majd Hamilton, végül Raikkonen is. Sutil autója ezen idõ alatt kigyulladt, ezzel kénytelen volt elbúcsúzi a sanghaji versenytõl. Az élen Kovalainen, Heidfeld, Hamilton, Vettel, Raikkonen, Kubica, Massa, Piquet, Alonso sorrend alakult ki. Heidfeld a boxutcai látogatása után Glock elé jöt vissza; utána Kovalainen állt ki az élrõl, majd Vettel is igénybevette a 20 mp-es boxutcai pihenõt. Az elsõ kerékcserék nagyjának letudása után a sorrend: 1. Hamilton, 2. Raikkonen, 3.Kubica (!), Massa, Piquet. Körözgettünk-körözgettünk hosszú perceken át, és nem történt a világon SEMMI.  Massa folyamatosan 2 tizedeket kapott Raikkonentõl, miközben már 14.3-al volt lemaradva Hamiltontól. Az utolsók között jött ki Piquet, valamint Kubica, aki szintén a röviditett látogatás híve volt.

A békés körözgetés allatomában Raikkonen elkezdte ledolgozni hátrányát Hamiltonnal szemben, bár Fisichella kicsit bezavart a képbe, mert nem engedte el maga mellett... volt is szolid, Raikkonen féle integetés... A Coulthard -Bourdais kettõs rázott fel kicsit a szunyókálásból, mivel Bourdais egy gyönyörû manõverrel megelõzte az 'öreget". Massa még mindig 'hátul'... 15.8-ra lemaradva Hamiltontól. Utolsó utániként boxutcázott Nakajima, de a renitens Glock ekkor még mindig kint körözött az elsõ szettes abroncsaival... 24 körrel a vége elõtt ugyanott tartottunk dobogó szinten ahonnan elindultunk: Hamilton-Raikkonen-Massa. Raikkonen egy idõ után megállt a felzárkózásban, és tartotta a cirka 8-mpes különbséget Hamilton mögött, ami ugye tudtuk, hogy mit jelent: elkezdte bevárni Massát. 20 körrel a vége elõtt Kovalainen kapott egy jobb elsõ defektet, ennek örömére a mögötte lévõ Piquet meg is elõzte őt azon nyomban. Szerencsétlennek majd' egy egész kört meg kellett tennie, mire beért a boxba kereket cserélni. Ezzel meg is kezdõdtek a második boxkiállások: a kényszerûség szülte Kovalainen után jött Alonso, majd szépen libasorban: Massa, Hamilton és Raikkonen. A Ferrari taktijának köszönhetõen Raikkonen 'éppenhogy' Massa elé jött vissza.. A sorrend ekkor Hamilton, Heidfeld, Raikkonen, Massa, Kubica, Alonso, Vettel, Piquet, Glock, Barichello felállás volt.

Nem sokkal később Kubica is boxba be, 7. helyre vissza - ezzel búcsúzva a VB versenytõl. Ezek után a változatosság kedvéért: nem történt SEMMI, - attól eltekintve, hogy nevetséges mélységbe süllyedt, ahogyan Massa izomból erõlködött, hogy utolérje Raikkonent. Jó, persze láttunk már ilyet, nem csak tavaly, még a régi Ferraris idõkben is, de valljuk meg, ez akkor sokkal 'simábban' ment. Vagy Massa arra várt, hogy Raikkonen megáll, leparkol, bedob egy páleszt, hogy VÉGRE meg bírja elõzni...?! Kínos volt nézni, ahogy Raikkonen már nem gyõzött akkorákat fékezni, hogy szinte megállt alatta az autó... Annyira untam már Massa autójának fedélzeti kamerájából sugárzott 728. kört, hogy kimentem repetázni az ebédbõl. Kétszer. Mire visszajöttem, Hamilton még mindig elöl totál nyugiban rótta a köröket, miközben Raikkonen-Massa-Raikkonen-Massa, érd már utól, a jóég áldjon meg!

10 körrel a vége elõtt: Hamilton, Raikkonen, Massa, Alonso, Heidfeld, (6!) Kubica, Glock, Piquet, Vettel, névsor futott a kis szalagon alul. Ám ekkor még mindig Massára vártunk...vártunk, hogy odaérjen valahára Raikkonen mögé..., de még mindig nem sikerült. Nem tudom, lehet elalhatott a kormány mögött, vagy mi, csak azt nem értem, hogy akkor miért nem kiabáltak rá a fülére, hogy ÉBREDJ FELIPE! VB-t kellene nyerni! Na itt volt az, hogy elkeztem sugározni a varázsdoboz felé: 'Kimi, parkolj le! Parkolj le!!' 8 körrel a vége elõtt, hallelújra VÉGRE sikerült, ami már egy brazil (!) szappanoperába illett: Massa 'megelõzte' Raikkonent!!! Kimi, no se törõdj te vele, tavaly kaptad, most meg adtad, ahogy a mûvelt angol mondja: Let's call it even. 6 körrel a vége elõtt elsõ ránézésre érthetetlenül Kovalainen bekormányozta az autóját a boxba, értsd: így büntetés nélkül tudnak motort cserélni az utolsó futam elõtt.

Befutó: 1. Hamilton, 2. Massa, 3. Raikkonen, 4. Alonso, 5. Heidfeld, 6. Kubica, 7. Glock, 8. Piquet, 9. Vettel, 10.Coulthard, utánuk Barichello, Nakajima, Bourdais, Webber, Rosberg, Button, Fisichella. A két pirosoverallos pilóta dobogóbeli mosolya nem volt túl hiteles: egyrészt Massa nemhogy nem tudott hozni Hamiltonnal szemben, de újabb pontokat vesztett, Raikkonen meg világbajnok létére kénytelen volt nekiállni bohóckodni egy második hely átadással. Arról nem beszélve, hogy kabaré volt a futam utáni interjú... Raikkonen 'lányos zavarában' úgy vigyorgott, mint egy 5 éves óvodás. Minden dícséretet megérdemelt viszont a brit, aki az egész hétvégi jó teljesitményét megkoronázta a rajt-cél-gyõzelemmel. A VB pontállás pillanatnyilag: Hamilton vezet 94 ponttal, második Massa 87 ponttal, bronzérmes Kubica 75 ponttal. A konstruktõrök versenyében a dupla Ferrari dobogós helynek köszönhetõen változatlan a Ferrari-Mercedes sorrend. A VB címért folytatott hadjárat még mindig folyik, sõt UGYANAZ a helyzet, mint 2007-ben: Hamilton 7 pontos elõnnyel vág neki a következõ állomásnak - reméljük bölcsebben használja előnyét mint tavaly. Két hét múlva innen folytatjuk a szezonzáró braziliai futammal Interlagosból.

Képhegyek: http://indafoto.hu/selli8/f1_sanghaj_forras_gettyim

Címkék: f1
komment

Facebook kommentek

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása