Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.
Hogy volt?

Forma 1 - Fudzsi

2008. október 14. 09:00 - sélli_

Tavaly hosszú kihagyás után tért vissza Fudzsi/Fuji a száguldó cirkusz menetrendjébe – kinek mi tetszik, én maradok a magyar verziónál –, s szolgáltatott anno10 pontos győzelmet Lewis Hamiltonnak. A 2009-re kihirdetett, kissé megbolondított versenynaptár szerint a továbbiakban Szuzukával felváltva fognak versenyeket rendezni Japánban; tehát remélem mindenki jól megnézte a pályát, mert Fudzsi csak két év múlva bukkanik fel újra a varázsdobozban. Monzához, és Szingapúrhoz hasonlóan maradtam a ’majd meglátjuk mit dob a gép’ koncepciónál a befutót illetően, mivel nem csak az utolsó két futamra-, de az egész évre jellemző volt a lutri. A VB pontverseny állását tekintve megállapíthattuk, hogy reális esélye már csak két pilótának volt: Lewis Hamilton és Felipe Massa személyében. – igen, matematikailag 5-nek, de ugye senki nem gondolta komolyan, hogy Heidfeld feltámad hamvaiból, behúz 3 db 10 pontos győzelmet, miközben mindenki más nullázik, majd Braziliában pezsgőfürdős, cigánykerekekkel feltupírozott parádét rendez a dobogó felső fokán ?-. Ami érdekes, hogy Hamilton tavaly ugyanebben a cipőben vágott neki  a japán futamnak, annyi különbséggel, hogy akkor a másik piros overallos pilóta lihegett a nyakában (bár, akkor még Alonso is erőteljesen képben volt). A múlt szezonban nem sikerült brillíroznia az utolsó futamokon – nos idén... egyenlőre folytatódik a tendencia.

Tavaly végig esős hétvége, majd cunamiba illő felhőszakadásos vasárnap fogadta a pilótákat; minek következtében kedvenc SC-unk mögül rajtolt a japán futam. Hál Istennek idén a majd’ vízbefulladástól megkíméltek minket az égiek, a folyamatos időjárási károgás újfent nem jött be: nulla eső, száraz pálya, kellemetes 18 fok várta a pilótákat. Az pénteki első szabadezdés hozta a papírformát: Hamilton, Massa, Kovalainen, Raikkonen, Alonso első ötössel. A második szabadezdés kicsit már meglepőbb befutóval zárult: a leggyorsabbnak Timo Glock bizonyult (ahhoz képest, hogy életében először ment ezen a pályán...), akit a szingapúri futamon brillírozó Fernando Alonso követett. Ezután következett a két VB esélyes: Hamilton és Massa, majd Raikkonen, Webber, és hoppácska: Nakajima... - hazai pálya, he ?- felállásban folytatódott a rangsor.

A pénteki szabadezdéshez hasonlóan a szombati idõmérõn sem volt esõ, bár pár darab pocsolya fellelhetõ volt ugyan a délelõtti zuhiból kifolyólag. A Q1-ben Hamilton kezdett a leggyorsabb idõvel, no nem sokáig, mert Glock az elõzõ napohoz hasonlóan ismét villantott egyet, mellyel az élre ugrott. Ekkor érkezett Massa, majd zúzott egy izmos idõt, amit Hamilton 3 percen belül tovább javitott. Glock úgy látszik tényleg vérszemet kaphatott, mert berakétázott egy, még ennél is gyorsabb köridõt: s átvette a vezetést! Hamilton, Massa, Raikkonen, Kovalainen, Alonso sorrendet produkáltak. Nagy meglepetésre Nick Heidfeld kiesett... ejnye! A Q2-ben a Ferrari felrakta a lágygumikat, melynek köszönhetõen elõször Raikkonen, majd Massa futott egy ámulatosat. 1.17.2.... Nem sikerült a legjobb 10-be kvalifikálnia magát Coulthardnak sem, és Webbernek sem. Az idõmérõ harmadik etapját Raikkonen kezdte, s futott egy olyan 1.18-as kört, hogy a közelében nem volt senki...se Massa, se Hamilton! Az elsõ kör utáni sorrend: két Ferrari, két Merci (Hamilton, Kovalainen), majd Kubica, Glock, Alonso. Hejjj, de Raikkonen másodszorra is rakétázott: 1.18.6! És Massa másodszorra sem tudta megverni! Hamilton viszont: letolta a két Ferrarit, 1.18.04-gyel! A rajtsorrend végül: Hamilton, Raikkonen, Kovalainen, 4. ALONSO, Massa csak az ötödik.. Kubica, Trulli, Glock, Vettel.  Az idõmérõn produkált teljesítménye alapján Massa számomra csalódás, Alonso viszont kellemes meglepetést okozott a 4. helyen.

Eljött a vasárnap: gulyásleves, túrós palacsinta, és zéró esõ. Pedig kikészítettem a sárga felfújható mentõmellényemet, hátha olyan zuhi lesz, mint tavaly, s tán még a tv-bõl is kifolyik a nedû.  Nos, Safety Car-os indulás nélkül is sikerült õrültekházába illõ rajtot produkálni a versenyzõknek. Raikkonen lerajtolta csudamód Hamiltont, aki ezt egy fél másodpercig sem birta elviselni persze, s ennek örömére szétkommandózott mindenkit, akit csak ért az elsõ kanyarban. A nagy eszetlenkedés közben elfékezte magát, s nem elég, hogy saját maga kiesett a pályáról, kitolta Raikkonent, és Kovalainent Massával egyetemben - köszönjük Lajos!; ezzel Kubica és Alonso került az élre. A kavarodásban Coulthard szétverte magát, Nakajimával karöltve, igaz utóbbinak sikerült egy ER-ba beillő gyors életmenő beavatkozásnak köszönhetően visszállni a versenybe.

Már épp kezdett volna tisztulni a tájfun utáni köd, mikor Massa belerongyolt Hamiltonba, aki bepörgött mint a búgócsiga, s egy jóideig nem tudott megfordulni a forgalom miatt. A koccanás miatt kénytelen volt kilátogatni a boxba, amivel az utolsó helyre sikerült visszajönie. Az elsõ körök utáni sorrend: Kubica, Alonso, Kovalainen, Trulli, Raikkonen 5., Bourdais 6., Massa 7. Kisvártatva Raikkonen villámban megelõzte Trullit, ezzel feljött 4. helyre, mialatt Massa a piruett-halmoknak köszönhetõen úgy megzavarodott, hogy körökön keresztül nem találja a pályát... Ezután Raikkonen üldözõbe vette Kovalinent – IS, ’a rajtmanőverbe nem kötelező belezavarodni mindenkinek’ felkiáltással. Kubica közben szépen osont az élen elfele, de semmi számottevõ elõnyre nem tudott szert tenni. Sutiltõl a 8. körben könnyes búcsút vehettünk, mivel defekt miatt nem tudta folytatni a versenyt. A középmezõnyben Massa Bourdaist-, Rosberg pedig Buttont támadta körökön keresztül. 12. kör után semmi változás nem volt fellelhető, nyugalmas körözgetés következett egy ideig: Kubica-Alonso-Kovalainen-Raikkonen quartett egymás hegyén-hátán, minimál eltéréssel, tekintve, hogy sem Kubica, sem Alonso nem tudott nagyon elnyúlni.

Ugyanez volt jellemző a középmezõnyre: Rosberg Fisichellával kergetõzött békésen, miután megelõzték Buttont. Nem sokkal ezután Kovalinen autója füstfelhõbe furkolózva megállt, s kénytelen volt csatlakozni Couldhardhoz a pálya szélén. Ezzel párhuzamosan a rajt-manõver miatt vizsgálat alá vont Hamilton kapott egy boxutca áthajtásos büntetést; majd Massa került terítékre a Hamilton -búgócsiga effekt miatt, s kapott ugyanilyen letöltendõ szabadságvesztést. Massa a döntés után kijött kerékcserére, ezzel megkezdve az első kerékcserék folyományát. Utána érkezett Kubica, majd Raikkonen-, végül Alonso is kilátogatott a szerelõkhöz a boxba. Hamarosan megérkezett Hamilton is a boxba, hogy mielőbb letudja az áthajtásos büntetését. Trulli közben átvette a vezetést, majd Bourdais, Piquet, Vettel, Alonso sorrenddel folytatódott a mezőny. Massa a boxáthajtás után a 14. helyre jött vissza. Trulli, majd Vettel sorrendel folytatódott a kerékcserélők száma.

Bourdais ekkor már vagy 6. kör óta tudhatta magáénak a neve melletti 1. számot. Utána Piquet, majd Alonso, Kubica, Raikkonen sorrend volt fellelhető a képernyő alján futó szalagcsíkon. Massa a 13., Hamilton pedig a 14 helyen nyomta a gázpedált, ami valljuk meg barokkos túlzás!!!  Közben Rosberg és Barichello összeakasztotta kicsinykét a bajuszt, hogy el ne aludjanak az arra hajlamosak az vasánap délutáni sziszta közben. Bourdais végre kijött kereketcserélni, ezzel Pique vette át a vezetést - az a Renault sem harmatcsepp könnyûrre volt tankolva. Utolsó ’elsõkerékcserélõkként’ Piquet kiállt az élrõl, majd sikerült Bourdais elé visszajönnie, de milyen brilliáns megmozdulással! Alonso ezek alatt nagyon komolyan nyomta elöl, változatlan követő-kommandóval a háta mögött: 2. Kubica, 3. Raikkonen, 4. Webber. Féltávnál Webber is kijött végre kereket cserélni, mialatt Hamilton megelõzte Buttont, ezzel a 13. helyre sikerült felkúsznia. A 8. helyen figyelõ Heidfeld, és a 9. Rosberg ekkor még mindig nem volt kint boxutcát-látogatni...-ez el is tartott ugyanígy a 27. körig, amikor végre Heidfeld is kijött boxutcázni. Rosberg viszont töretlenül rótta a köröket a pályán. A hátsó traktusban Massa beérte, majd megelőzte Webbert, s jött fel ezzel egy árva újabb poziciót.

A második kerékcsere kiállások sorát Hamilton kezdte, mialatt Alonso ûridõket nyomott elöl, akárcsak Raikkonen, aki a második leggyorsabb idõt repesztette. A 42. körben VÉGRE meggyött Rosberg is kerékcsere-tankolás kombóra, ezzel párhuzamosan a pályán Hamilton próbálkozott Barichelloval - tök feleslegesen persze. Alono után Kubica is elérkezetnek látta az idõt a második kerékcseréjére, ami kipipálása után a 7. helyre tudott visszajönni. Közben Raikkonen fastest lap: a verseny második harmadában a szokásos gyorskör futkosás meglegyen, ahogy szokta. Raikkonen ezután kiment boxutázni, és mindenki ’RODGÓ-RODGÓ’ imákat mormolva szorított, hogy a Ferrarinál el ne bohóckodjanak megint valamit. Sajnos azonban egy enyhe tank-beragadás, és Rosberg feltartás következtében nem sikerült Raikkonennek Kubica elé visszaérnie. Az élmezőny ekkor: Trulli, Piquet, Bourdais elsõ hármas, a 4. helyen Alonso.  Pár körrel később Trulli kiállt az élrõl, ebből kifolyólag Piquet vette át a vezetést; hátul közben Massa megfutotta a leggyorsabb köridõt, de annnyira elmerült a gázpedál-nyomkodásban, hogy Bourdais box-kijövetelekor nem figyelt az érkezõ pilótára oszt jól belement – szerintem... Raikkonen ismét pulzusszámot emelt, és elkezdte hátulról simogatni Kubicát. Piquet is kijött második tankolása, és sikerült Trulli elé visszajönnie. Alonso, Kubica, Raikkonen, Piquet, Trulli, Bourdais, Massa, Vettel, Webber, Heidfeld rangsorrendben vonultak ekkor a pilóták.

Végül Massa is megérkezett a második kerékcseréjére, amelybõl a 10. helyre sikerült visszatalalálnia a pályára. Ezután következett az újabb felülvizsgálat: ezúttal a Massa-Bourdais ekszident állt górcsõ alatt. Közben Piquet megérkezett a Kubica-Raikkonen duó mögé, és állt be közéjük vonatozni körökön át.  Piquet egy pillanatig teljesen komolyan gondolta, hogy legyakja Raikkonent, aztán persze végül mégsem, de meg kell hagyni brilliántosan tartotta magát (ebben nagy szerepet játszott, hogy az Ő kerekei is kopásnak indultak így kénytelen volt visszavenni a tempóból). Massa ezalatt Heidfeldet kergette, majd előzte meg, s ezzel sikerült felkapaszkodnia 9. helyre. Ám ezzel sem elégedett meg, és õrült módjára nekiiramodott a 8. helyen autókázó a Webber után. Massa 2-3 körön belül beérte az ausszit, és ha nem is túl sportszerûen Webber részéről, de átugrotta őt is, ezzel: 8. hely, 1 darab pont.

Befutó: Suzuki Szamuráj, helyett Fudzsi Szamuráj: Fernando Alonso. Zsinórban másodszorra elsõ a Renault-val.. hmm, hát nem gondoltam volna, hogy sikerült duplázni - gratula! Második helyen Kubica-, harmadik helyen pedig Raikkonen érkezett be a célba. Negyedikként intették le Piquet a másik Renault-val, Briattore örülhet: úgy látszik csapata feltámadt hamvaiból. További befutó sorrend: Trulli, Bourdais, Vettel, Massa, Webber, Heidfeld, Rosberg. Hamilton végül a 12. helyet szerezte meg, majd Barichello, Button; a sort pedig a 15. helyen Nakajima zárta. Bourdaist a verseny leintése után utólag 25 mp-ces büntetéssel súlytották a Massával való összeakadás miatt, ezzel végül Massa 2 pontot zsákmányolt, s 5 pontra faragta hátrányát a nullázó Hamiltonnal szemben. VB pontállás: 84 ponttal Hamilton vezet, második Massa 79- , harmadik Kubica 72 ponttal - köszönhetõen a második helynek, majd Raikkonen 63 ponttal következik a negyedik helyen. A Ferrarinak sikerült  visszavennie vezető helyét a konstruktõrök versenyében, köszönhetően Raikkonen harmadik helyének. A VB címet illetõen még mindig nem dõlt el semmi.. sőt, Kubica kimondottan tavalyi Raikkonen megmozdulásokat produkál, aminek személy szerint NAGYON örülök! Jövõ héten innen folytatjuk Sínából.

Kép hegyek: http://indafoto.hu/selli8/f1_fuji_forras_gettyimages

Címkék: sport f1
komment

Facebook kommentek

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szűcslaci 2008.10.14. 09:59:16

Azt kifelejtetted, hogy a döntőbizottság ismét arra a kottára büntetgetett, hogy szorosabbá váljon a VB az év végére.

sélli_ 2008.10.14. 10:31:54

Dehoooogyis; direkt nem akartam belemenni a ki-miért-milyen büntetést kapott című történetbe, mert nevetséges az egész. Mind a szövetség-, mind a pilóták részéről. Nem hogy sportolókhoz méltatlan, de felnőtt emberekhez méltatlan amit csinálnak. De bele se menjünk, mert megint csak agyvérzést kapok :)

levelesbeka 2008.10.14. 10:55:11

Csak egy tanács. Előbb írd meg a szöveget Word-ben, majd nézd át a helyesírást, és másold be ide.:)
Olyan szó nincs, hogy bukkanik.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.10.14. 11:25:03

levelesbeka: De olyan meg van, hogy művészi szabadság. ;P

linuska 2008.10.14. 12:05:22

Ha már Fudzsi, akkor Nakajima miért nem Nakadzsima? Következetlen vagy... Különben sem értem, hogy miért kell a japán szavakat átírni, pl Washingtont sem írjuk soha "Vasington"-nak.

nem várt fordulat 2008.10.14. 12:15:52

A művészi szabadság egy dolog, de mi abban a művészet, hogy valaki leírja amit mindenki más is látott?

Ráadásul ilyen remek szófordulatokkal, hogy "majd cunamiba illő felhőszakadásos vasárnap", vagy a négyszer megismételt:

- "A múlt szezonban nem sikerült brillíroznia"
- "akit a szingapúri futamon brillírozó"
- "de milyen brilliáns megmozdulással!"
- "de meg kell hagyni brilliántosan tartotta"

A magyart angollal keverő "ezúttal a Massa-Bourdais ekszident állt górcsõ alatt" mondatrészt meg ne is említsük...

Egyéb iránt mikor "Már épp kezdett volna tisztulni a tájfun utáni köd" karacsi_maci feltette magának a kérdést: tájfun után szokott lenni köd? majd lehorgasztott fejjel elbandukolt...

Tzimisce · http://tzimisce.blog.hu 2008.10.14. 12:18:31

Szerintem a Ferrari jó diplomáciája miatt őket mindig enyhébben büntetik, a McLaren pedig szana széjjel van büntetve.

Johnny336 2008.10.14. 13:47:23

Tájfun után vízfelhő lehet. A köd is egy párafelhő. Az eső is pára.
A köd is csapadék. Az eső is.
Szerintem lehet.

Mellékesen nem meteorológus, hanem hogyvolt-író :D

Aina 2008.10.14. 17:40:27

A magyar helyesírás a nem latin betűs neveknél (pl. orosz, görög, japán, kínai, sb.) azok fonetikus alakját használja. Tehát Fudzsi, nem Fuji, de Washington, nem Vasington. És igen, Nakadzsima sem Nakajima.
Nekem tetszik a stílusod sélli_! Mindig jót borulok rajta!

nem várt fordulat 2008.10.14. 18:25:57

az eső nem pára. az eső az eső. ez olyan, mint ha azt mondanám, hogy az eső is fagy mert vízből van, tehát a jég is eső. nem véletlen van havas eső, jégeső, zápor, zivatar, köd, pára, és egyéb elnevezés.

pl. a cunami mint tudjuk szökőár, ebbe próbáljunk beleilleszteni egy felhőszakadásos vasárnapot. na ugye.

mind emellett a hamilton egy kis köcsög, most, hogy jól kikötekedtem magam mára, itt is hagylak titeket :)

Dr. Brain 2008.10.14. 20:12:03

linuska: A japán (orosz, arab, kínai stb.) szavakat azért írjuk át, mert a magyar (és latin) ábécé betűivel nem lehet őket leírni. Volt idő, amikor a nyugati szavakat, neveket és helységneveket is átírták (Verne Gyula, Párizs), nem vagyok nyelvész, hogy ezt miért és mikor tolták, mindenesetre úgy tűnik, ez már nem divat, de az így átírtak többségét már megtartottuk. Visszakanyarodva az eredeti felvetéshez, a szabály szerint tudtommal kiejtés alapján kellene átírnunk a japán szavakat, de mivel kevesen tudjuk elolvasni az írásjeleket, és nem mindennek tudjuk a pontos ejtését, "ha ló nincs" elv szerint az angol átiratokat vesszük általában át. Ez valószínűleg nem szabályos, de ez a szokás, így szerintem a Fudzsi, Fuji, Nakajima és Nakadzsima is elfogadható hellyel-közzel, úgy írjuk át ezeket, ahogy tudjuk, vagy ahogy jön.

sélli_ 2008.10.14. 21:07:37

Mivel nem vagyok következetes ember, Szingapúr-ral kezdtem, tehát Fudzsival folytattam... A téma ezen részét hagyjuk meg vb utánra, van fontosabb dolog is! :)

karcsi-maci: 'mi abban a művészet, hogy valaki leírja amit mindenki más is látott?' hű, olvasni tudsz, azt látom, de meg is érted ami le van írva??? Figyeljél, bábozom, jó? Hátha úgy megy: bejelentkezel a hogyvoltra, és a képernyőd jobb felső sarkában le van írva gy.k. hogy miről is szól a nóta...
Az, meg hogy a szarkasztikus humort nem érted/bírod, a te bajod. A nap süssön le rád!

levelesbéka: már hogyne lenne olyan szó, hogy bukkanik??? Én találtam ki! :)

Barb_fr 2008.10.14. 22:05:40

ezaz selli!! nehagydmagad megbukkantatni!:))
koszi a hogyvoltot, en lemaradtam, sztem eleg kepletesen abrazoltad a tavalyi versenyt, az ideit pedig igy jol el tudom kepzelni!

levelesbeka 2008.10.14. 22:47:26

Ja, a legújabb nyelvújítónk sélli_...
Nehogy egyszer bukkanikolj és pofára ess.:)

Az írás pedig nem tetszik egyáltalán, mert nem objektív....

ovits 2008.10.16. 10:46:21

A gugli a barátunk:

Jókai Mór: Egy az Isten
Mint mikor az őzet kergető leopárd az oroszlán fészkére bukkanik. A két hölgy is hátratekintett, s aztán mind a kettő elkezdett futni. ...
w3.enternet.hu/sandor64/jokai/jokai68.htm - 12k - Tárolt változat - Hasonló oldalak

nem várt fordulat 2008.10.16. 17:28:27

én nem mondtam, hogy nem azt írod le amit láttál, és esetleg erre nem hívtad volna fel a figyelmet, én csupán az előttem hozzászóló felvetésére reagáltam, miszerint ez nem művészet, sem a szó szoros, sem pedig az átvitt értelmében.

a másik felére pedig azt tudom mondani, hogy a sokszor érezhetően erőltetett szófordulatokat semmiképpen nem nevezném sem irónikusnak, sem cinikusnak, sokszor inkább képzavarnak, mert cunamiba ne illesszünk már vasárnapot. még gúnyból se.

de hát ízlések és pofonok, én vagyok a sikertelen, hogy mindezeket megírom, örülök, ha a többieknek tetszenek az írásaid, és látogatják a blogod, mondom ezt tiszta szívből, minden irónia és cinizmus nélkül.
süti beállítások módosítása