Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.
Hogy volt?

Forma 1 - Szingapúr

2008. szeptember 30. 18:30 - sélli_

Azt kell mondjam: volt itt minden kérem szépen mint a bucsuba’, amolyan zizi-lufi-körhinta jelleggel, csak nehogy nyugodtan emészthesse meg az ember a vasárnapi ebéd gyanánt elfogyasztott rántotthús-buri püri kombót. Eljött a várvavárt, nagy elánnal beharangozott ÉJSZAKAI FUTAM, mely a száguldó cirkusz történelmében először utcai pályán, pilóták által teljesen ismeretlenül, ráadásul villanyfényben  került megrendezésre. A károgó meteorológusok zápor-zivatar, trópusi esőt jósoltak, amiből persze nem lett semmi, helyette kaptunk safety car-ral megbolondított, újabb meglepetés futamot.  Az minden esetre biztosnak tűnt már az elején, hogy a sorozat egyik leglassabb pályája került sorra: rengeteg kanyarral, nulla bukótérrel, és igen érdekesen kialakított boxutca bejárattal. Esélylatolgatás meg sem fordult a fejemben –és milyen jól tettem-, tekintve a két héttel ezelőtti Olasz nagydíj meglepetés befutóját (ezúton is gratula Vettelnek élete első rajt-cél-győzelméhez).

A vb pontverseny állása szerint volt nekünk egy két hete sajtó cirkusszal körített, ’nem vagyok ididóta’ Lewis Hamiltonunk, aki a vezette a vb-pontversenyt -; egy 1 ponttal a sarkában lihegő ‘segítsen a csapattársam nyerni, de ha nem, az sem baj’ Felipe Massánk; egy idén élete első versenyét megnyerő Robert Kubicánk, valamint a tavalyi világbajnok, Kimi Raikkonen, aki elég hektikus évet tudhat maga mögött (autójának idei teljesítményét elnézve lehet jobb lenne, ha egy rollerrel indulna, úgy legalább végig tudna menni egy versenyen). Ezen kvartettből a szingapúri futam előtt még bárki lehetett a 2008-as év világbajnoka, mi sem támasztja ezt jobban alá, mint, hogy soha nem volt ilyen sok esélyes a világbajnoki címre pályázó pilóták száma ennyivel a vége előtt.

A pénteki első szabadedzés viszonylag simán zajlott; végül  Hamilton, Massa, Raikkonen, Kovalainen és Kubica sorrendben ért véget. Mark Webber ugyan megtörte kicsinykét az autóját Barichelloval egyetemben, valamit Trulli piruettezett egy látványosat –majd forgalommal szemben haladt… ejnye Jarno! -  ettől eltekintve semmi izgalmat nem tartogatott az első körös próba-autókázás. A második szabadezés az elsőhöz hasonlóan eső nélkül telt; azonban az eddig erős-közepesen muzsikáló Fernando Alonso az utolsó percben odatette magát az első helyre (!), a második helyen Hamilton, a harmadikon pedig Massa futotta a leggyorsabb köridőket.

Szombati időmérő: Fisichella három edzésből háromszor törte össze az autóját, ez szinte mindent elmondott a pálya minőségéről. Jó néhány pilóta esett-kelt, sokan panaszkodtak, hogy hepe-hupás az aszfalt, kicsi a bukótér. Remek közeli képet vágtak be erről: Webber alatt úgy szikrázott az autó, mint a csillagszóró. A legfőbb problémát azonban a boxutcába való behajtás jelentette, mivel annak idétlen kialakítása több esetben is nehéz helyzeteket teremtett a pilótáknak. Egy ilyen boxutcás behajtásos balhé kapcsán a gyorskörön lévő Barichellot feltartó Heidfeld utólag 3 rajthelyes büntetést kapott. Alonso az időmérő második szakaszán technikai probléma miatt kiszállni kényszerült, és végül csak a 15. helyre kvalifikálta magát… volt is látványos hajtépés a vakuk kereszttüzében. A rajtsorrend végül a brilliáns kört futó Felipe Massa pole-poziciójával, majd Hamilton, Raikkonen, Kubica, Kovalainen első ötössel végződött. Az  első 4 kockában a VB pontverseny első 4 helyezetje állt, mit is mondhattunk volna erre?

A rajt nem tartogatott semmi izgalmat, nem volt ‘állva hagyom a többieket’ Raikkonen megmozdulás; a pilóták simán eljöttek. Az első szemöldök felhúzást nálam Alonso váltotta ki, aki két kör alatt három helyet jött fel. Ezután megkezdődött a kissé unalomba fúló körözés. Már éppen kellemes félálomba szenderültem volna, mikor is ‘kedvenc’ kommentátorom fülsiketítő üvöltözése kiverte az álmot a szemeből: Piquet a falban! Hopácska, SC be! Gondoltam, innentől kezdve indul az igazi cirkusz – és valóban! Ebben az évben már számolni sem tudom hányszor merült fel a probléma, miszerint a mostani szabályok szerint ha SC van a páyán akkor zárva van a boxutca, ergo se be nem lehet menni, vagy ha valakit éppen a boxban ér a SC pályán való megjelenése onnan nem jöhet ki. Kivételek persze vannak, de hogy ki- és hogyanmikormerremeddig dönti el, hogy mikor jogos a box használat vagy mikor nem, a mai napig nem tudja senki. Ennek örömére, a fél banda kint maradt a pályán,-  ahogy a szabály szól,- a másik fele pedig bement a boxba, hogy igénybevegyék a kerékcsere-tankolás szolgáltatásokat. Az, hogy végül miért kapott büntetést pl. Rosberg, és Coulthard nem - szintén rejtély.

A kellő szívinfarktusos agyvérzés után lassan megkezdődtek az első kerékcserék: és elérkezett az a momentum, amit szerintem még soha senki nem látott: Felipe Massa az egyik szerelőjét felborítva, szó szerint kirántotta- majd métereken keresztül vonszolta maga után a benzincsövet a boxban. Ennek több mint valószínű, hogy a nagy kapkodásban -a Ferrarinál már megint EGYSZERRE hozták ki a pilótáikat- nem figyeltek oda a tank rácsatlakoztatásnál a szerelők, minek következtében az beragadt. Ami ennél is nagyobb idiotizmus (elnézést, de tényleg az), hogy percekig nem reagáltak a szerelők. Massa ott állt- álldigált a boxkijáratná, és várta, hogy valaki menjen már oda, és szedje le róla a kígyót. Nem értem, rádión nem beszéltek??? Az persze, hogy ezzel Raikkonen kerékcseréjét is elszúrták, már csak hab a tortán. Eredmény: az élről kiálló Massa a 18. helyre –első helyről az utolsóra, bravo!!!-, Raikkonen pedig a 16. helyre tudott visszamenni. Hihetetlen, hogy a Ferrari mit csinál az idén, nem első, és nem második alkalommal.

Ezután megkezdődtek a boxutca áthajtásos büntetések lerovásai, ami kellőképpen megbolondította a sorrendet. A kavarodás után a Trulli (!), Fisichella kettős vette át a vezetést No, hát ilyet sem látunk túl gyakran.. Mögöttük Coulthard, Hamilton és Alonso. Ja, Massa szintén büntetésben részesült, mert ‘nem vezetett biztonságosan’, ezt sem értem, hiszen az auto kijelzőjén zöld volt a lámpa, ergo sima út vissza a versenybe… akkor meg? Rosberg a 4. helyre tudott végül visszajönni a büntetése teljesítése után. Az utolsók között cserélt Fisichella, aki egykiállásos taktikán volt Trullival egyetemben, hát nem mondom bátor húzás volt egy ilyet meglépni , egy ilyen gyilkos pályán. Webber autója ezek után nem sokkal megadta magát, viszont Trulli ekkor még mindig kint volt a pályán egy szép nagy 1-sel a neve mellett. Őrület, ezt most így hogy? Alonso közben feljött a második helyre, a két Ferraris még mindig hátul bolyongott: Massa a 15., Raikkonen a 12. helyen. A ferrarik totál elintézték magukat. Trulli végül a 28. körben kifáradt boxkiállásra, ezzel Alonso átvette a vezetést, mögötte Rosberg, Coulthard, Hamilton sorrendet hagyva.

Megkezdõdtek a második kerékcserék: Kovalinen kezdett, miközben Hamilton erősen támadta az előtte lévő Coulthardot. De az ‘öreget’ nem olyan fából faragták, hogy csak ÚGY átengedjen egy helyet. Ezzel párhuzamosan némi fény világlott az alagút végén: Raikkonen pulzusa 45 fölé emelkedett, és elkezdett feltörni mint a talajvíz: megette Trullit, akit egy körrel korábban Nakajima előzött meg: ezzel feljött a 9. helyre.  Alonso is kijött kerékcserére, és ha csak egy hajszállal is, de vissza tudott jönni az 1 heyre; Coulthard autója szinte súrolta az autója végit.  Hamilton a kavarodásban legyakta Coulthardot, ezzel feljött a második helyre. Mondjuk speciel ezt az előzést nem értettem, mivel egy körrel később mindketten kitöttek kerékcserére. Ja, zárójelben jegyezném meg, hogy nem csak a Ferrarinál vannak gondok a tankolással, ugyanis Coulthardnál is béjje szorult kicsinykét a benzintank…

A második kerékcserék közben a kavarodás a következő sorrendet eredményezte: Alonso, Glock, Rosberg, Raikkonen, miközben  Massa még mindig 15 helyen bohóckodott. Kimi csúnyán megérkezett Rosbergre, és olyan köröket ment, hogy a Ferrari kondenz-csíkot húzott maga után. Már csak azon idegeskedtem, hogy  bírja a motor a terhelést ...!!! Ja, meg hogy bírjanak egy normális kerékcserét kivitelezni. Ezt követően sajnos Trulli autója belassult, megbolondult a váltó… és vége... ezt tényleg nagyon sajnáltam, mert brilliánsant ment Jarno! Raikkonen ezután kisasszézott a boxba, ahol sikerült egy hibátlan box kiállást kivitelezni !!! (izé, közben azért: Fastest lap: Kimi Raikkonen. Már fel sem húzzuk a szemöldökünket.)

És az őrület tovább fokozódott: újabb versenyzőnk: ezúttal, Sutil kötött ki a falban... Safety Car!!! Mert hogy Massa megpördült elõtte... mert , hogy az is lekoccolta a falat ... SC - káosz brigád újra befigyelt. A SC kijövetele után: Alonso repülõrajttal állva hagyott mindenkit. Közben Hamilton kóstolgatta hátsólesből Rosberget, Raikkonen meg hiába próbálkozott nem tudott sok mindent csinálni Glockkal.  Pár perccel később Raikkonen  simogatta meg a falat, ami annyira megtetszett neki, hogy ott is maradt. Ennyi volt, EKKOR  lehetett fehér papírzsebkendők tömkelegével integetni a VB trófeának. Ezzel a manõverrel Vettel feljött az 5. helyre . Massa még mindig 13. helyen volt ami azt jelentette, hogy a Ferrari ismét nullázott egyet, ráadásul duplán. Raikkonen incidense el is vette Hamilton kedvét a további Rosberges fogocskázástól, és úgy döntött inkább marad a biztos 3. helynél, mint hogy belemenjen egy bukásba.

Fernando Alonso idén elõször, a száguldó cirkusz történetének elsõ villanyfényes futamán a dobogó legfelsőbb fokán landolt. Mögötte élete legjobb eredményét elérő Nico Rosberg, és Lewis Hamilton befutót láthattuk a leintés pillanatában. A VB pontállás pillanatnyilag úgy néz ki, hogy Hamilton összekalapált magának egy 7 pontos előnyt Massával szemben; Kubica maradt a harmadik helyen, Raikkonen pedig az újabb nullázásnak köszönhetően nemhogy nem jött előre, de a nyakára hozta Heidfeldet. A konstruktőrök versenyében a Ferrari bénázása miatt a Mercedes átvette a vezetést… hát mit is mondhatnék? No comment... A szezonból még három futam hátra van, két VB esélyessel. Két hét múlva Japánban folytatódunk.

Címkék: sport f1
15 komment

Facebook kommentek

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dark Wolf 2008.09.30. 18:55:19

Hát ez meg mi ez?

A hogyvoltot magát nem nagyon olvastam, mert még most is elönti a fos az agyamat, ha eszembe jut a futam.

WUTM 2008.09.30. 19:03:43

legyenek képek is, lsz! :-)
most milyen jól be lehetett volna rakni Massa arcát, miközben állt és várta, hogy valami rohadtul történjen már a csővel... őrület volt a futam, kár, hogy lúzereknek drukkolok...

(különben meg vicces erről HV-t olvasni, nem is gondoltam volna.)

sélli_ 2008.09.30. 19:07:39

Dark, ez egy új találmány: sport cuccokról hogyvót. Lesz foci is... még nem tom hogy, de lesz :)

WUTM, voltak nagyon vicces képeim, Massás is :))) Csak nem tudom hogyan kell HV-méretezni a cuccokat, uhogy úgy állapodtunk meg sixxel, hogy inkább akkor menjen kép nélkül.

achillan 2008.09.30. 19:09:22

Massa azért kapott büntetést,mert a Ferrari-csapat hasonló helyzetet produkált,mint Valenciában.Éppen akkor engedték el Massát,mikor mellettük érkezett egy másik autó.

Windermere 2008.09.30. 19:19:21

sélli, legközelebb küldd át nekem a képeket, én meg méretezve visszaküldöm. Úgyis mostanában ezt csinálom egész nap, pár képpel több vagy kevesebb már nem számít. :)

sélli_ 2008.09.30. 19:22:58

Köszi Windermere, fent van a blog folderban F1 néven. Meg tudod esetleg kukkantani? Hátha gyárthatunk sixxnek egy kis pluszmunkát :P

Windermere 2008.09.30. 19:34:08

Nos, sajnos innen nem tudom a képeket leszedni, de sztem sixx nem fog utólag a postba képeket beszúrni (nekem sem vállalta a nyáron). Végül úgy oldottuk meg, hogy kiraktam a képeket az indafotóra, és egy kommentbe kiraktam a linket. Aztán a következő posztodhoz segítek a képekkel. :)

sélli_ 2008.09.30. 20:06:00

Mecsoda ötlet!!! Köszi.

Akkor íme :)

indafoto.hu/selli8

butatót 2008.09.30. 20:53:45

sélli, köszönet! Ezt a fajta HV-t pont nekem találták ki. Képtelen vagyok egy futamot is végignézni, mert ahogy meghallom a motorok hangját, már alszom is, mindegy, hogy reggel, délben vagy este van a futam. A verseny lefolyása persze azért érdekelne, de a sportoldalak tudósításai olyan szárazak.

Dark Wolf 2008.10.01. 12:48:38

"ahogy meghallom a motorok hangját, már alszom is"

Ahogy meghallom a motorok hangját, felgyorsul a szívverésem, és érzem, ez az egyik legszebb hang, amit gép kiadhat magából.

ebilafan 2008.10.02. 16:01:15

Grat a HV-hoz, sélli, nagyon süti lett!
Én nem tudtam nézni a futamot, úgyhogy külön megörültem az újításnak.

Ezen még most is nevetek: "Raikkonen pulzusa 45 fölé emelkedett, és elkezdett feltörni mint a talajvíz..." XD

Dark Wolf: ezzel én is így vagyok. Ha csak meghallom egy F1 motor hangját, már emelkedik is az adrenalinszintem!

akyyy 2008.10.04. 01:06:16

indexen van már ilyen:D

[Sven] 2008.10.04. 12:22:00

Hűha, azért ezt olyannak kéne írni aki picit is ért az F1-hez, de minimum végig nézi a futamot... (Coulthard miért nem kapott büntetést, Massa miért kapott stb... - ezekre mind volt válasz de mindegy). És egy csomó egyéb vicces szitu kimaradt, pl. Barichello mitcsinált a víz felettl stb.

sélli_ 2008.10.06. 09:30:00

akkyyy: Indexen van ilyen? Hol?

Sven, először is: nem vagyok sportriporter, tehát nem ez a szakmám
másodszor: 'picit is ért hozzá' MIVAN??? Szakértő nem vagyok -ld fent-, de egy KICSIT értek hozzá... de tényleg fontos beszólni. Köszi!
Ez nem tényfeltáró riport, hanem hogyvolt, ha körről-körre akarod elolvasni, hogy mi történt: van egy csomó ilyen oldal, ott biztos leírták a Barichello nagyonvicces mit-hogycsináltat is - olvasd azt. Ha mindent leírnék, 1 hétig olvasnátok... Nem az a cél.

A többieknek köszi! :)
süti beállítások módosítása