Várható volt, hogy két olyan körömrágós és hubazmeges epizód után, mint a 17. és a 18., csak lejtmenet jöhet. Azt már meg sem említem, hogy a promókészítő droidok megint lelőttek két poént, mert minek, ezt lassan megszokjuk. Ott hagytuk abba, hogy Nathan Lindermannal cseveg a jövőről, Hiro és Ando el is ment oda kardostul, sylar éppen Emo agyát vizsgálná, Mohinder csak néz a plafonra szegezve, Izsák saját halálát festette, Clairemackó Petrelli muternál értetlenkedik, a Szemüveges Embert meg úgy megszívatták, mint Redondo a komplett ManU védelmet 99-ben.
Benettel nyitunk, Clairemackó-öltönyben jön hozzá Candice, zsivány, de nem veszi be senki a dolgot. Kicsit görbe lába van ennek a Missy Peregrymnek. Eric Roberts tart egy hegyibeszédet, degeci vagy te SzE, kígyót melengettem a keblemen, de nem nyírlak ki, mert parancsra várok. Las Vegas, Nathan nézegeti Linderman lenyűgöző műkincs-kollekcióját, meghallgatjuk a főgazember mondókáját, én nagyon rendes ember vagyok, sőt, gyógyítani akarok - és ezt be is mutatja rögvest, mert ő is híró, egy száraz kóróból varázsol cgi-virágot ügyesen. Ezen most gondolkodjunk el egy kicsit, oké?
Matt Parkman közrendőr szar napjainak egyikét éljük meg mi is, ez a szerencsétlen már 19 epizód óta szív folyamatosan, megváltás lesz a szezonvég. Most a "papírgyárban" van bezárva, pizsiben, mezítláb, és a SzE beszél a fejében, keljél már fel, és szabadíts ki, mertkülönben. Kissé nehezen megy a dolog, mert Parkman egy betonketrecben héderezik, de szépen lassan terv formálódik, és hajrá. A beillesztett kép menyire képregényes beállítás már, nem?
Vissza Lindermanhez, aki a műtárgyakar egyfajta útjelzőnek tekinti, így lesz fasza a jövő, Nathan, fel kell robbannia New Yorknak, Szodoma és Gomorra, a hanyatló kapitalizmus fellegvára pusztuljon! Kiderül, hogy Linderman és haverjai korábban próbálkoztak már világmegváltással, de kurvára nem jött össze, így a faszi most egyedül akarja megvalósítani a tervet, aminek az a lényege, hogy az emberiség 0,07%-kának meg kell halnia, mert akkor majd egyesülnek, és küzdenek, és minden nagyon fasza lesz. Nathan képet lát, rajta ő maga, az Oválisban, hoppácsak.
Matt Parkman Szemüveges Embert szabadít, annyira nem érdekes, ugorgyunk Mohinder kérójába, ahol Sylar fodrász/agysebész szerepben tetszeleg, mutasd csak azt a rakoncátlan tincset/mindent elnyelő agyvelőt, Emókám! Dráma van, Emó szája a szokásosnál is jobban félrebiggyed, és kezdődhet a First Ever Battle of the Superheroes, először is a vágás azonnal begyógyul, aztán Emó elméjének ereje a szekrényhez vágja a műkedvelő agysebészt, aki egyre szimpatikusabb nekünk.
Második felvonás: Mohinder leesik a plafonról ahová Sylar izé, szelleme szegezte, de Emó nem tud vele mit kezdeni, mert az ellen gyön megint, láthatatlanná kell válni, ez egy cheat kód Emó, geci vagy. Sylar hamar megoldást talál a problémára, a vitrin összetört üvegablakát kézrátétellel megemeli, és szétszórja a szélrózsa minden irányába. Persze, hogy eltalálja vele Emót, aki pont háttal áll neki, ezek szerint láthatatlan állapotban az ember nem csak hülye, hanem vak is lesz. Mielőtt Sylar kiszedné az agyát, a hirtelen gerincet és férfias méretű tököt növesztő Mohinder átmenetileg legyakja. Kurvaélet, végezhetne már valaki a Gangesz Bikájával.
Clairemackó Petrelli muternál héderezik, tudott rólam Emó? Tudott a frászt, kicsim, titokban voltál tartva, neked védelem kell, nem lehet csak úgy rohangálni a világban, csontokat visszanövesztve. Beszélgetnek még egy kicsit, a lényege, hogy mennek Párizsba nagyival, oszt jónapot. Ugorgyunk. Sylar magához tér, hisztizik egy sort, Izsák képére lel, és elindul beteljesíteni a jóslatot. Közben festő barátunk a képregény utolsó oldalait teszi egy borítékba és adja egy futárnak, akinek még a vázlatait is átadja, KÉSZÜL A HALÁLRA, értjük.
Jajistenem, a DíEl családdal vagyunk, Jessica és kedves férje vitatkoznak, Májka nincs biztonságban melletted, de nyomorult skizó, eriggyinnét, de gyorsan, viszem a gyereket is. Linderman sameszei megjönnek Jessicáért. Unalom a köbön. Matt Parkman a "papírgyár" folyosóin kóvályog, és kihallgatja, hogy Eric Roberts ki akarja nyírni őt is, Tedet is, meg a SzE-t is, a nemzetközi helyzet fokozódik. Parkman kiszabadítja Tedet, a Sugárzó Szépséget, és mennek a SzE-ért.
Mohinder Petrelli muternál, csókolom, meghoztam a gyerket, kicsit meg van halva, nem baj? Sírás, összeomlás, rossz színészi játék mindenfelől, aig győzzük kapkodni a fejünket az erőltett könnyek és merev arccal előadott dialógusok elől. Tegye fel a kezét, aki elhitte, hogy Emó halott marad. Ugye? Jön Clairemackó, kiszedi a fejibűl az üvegszilánkot, ami pont úgy és ott állt bele az agyába, mint Clairemackó fejébe a fadarab a harmadik rész környékén. Erre mondjuk még várni kell, mert Jessica jön Lindermannál, a szakállasnak Májka kell, Jessica drágám, annyit tettem magáért, hogy az csak na, hozza el nekem a kölyköt. Nem hozom, kabbe. Vissza Parkmanékhez, Ted sugároz majd, illetve elektromágneses impulzust ad le, mert ezt is tudja, s lőn, minden elektromos cucc kikapcsol, mehetnek a SzE-ért, és lezárulhat ez a történetszál is végre.
Nathan hazaér Las Vegasból, megnézi Emót ő is, és neki is sikerül leginkább albán diafilmszínészre emlékeztető alakítást nyújtani. Petrelli Muter most Nathan előtt is leleplezi magát, igen, én irányítottam a dógokat, itt a lányod Clairemackó, beszéljetek. A csaj végre kiszedi az üvegszilánkot, örülés van. Nathan és Emó megbeszélik a dolgokat, én felrobbanhatok, mondja Emó, de nem halok meg, ezt kaptam Clairemackótól. Hm, néz egy nagyot Nathan, aki ezzel jól jár, mert akkor felrobban a város, ő elnök lesz, Emó nem hal meg, mi a baj ezzel a tervvel?
Matt, Ted és a SzE egy kocsmában beszélgetnek, menni kell New Yorkba, mert ott van egy nyomkövető rendszer vagy mi, amivel mindig meg tudják találni a hírókat. Összeérnek szépen a szálak. Vágás, Májka és Niki, csak odaadja a kölköt Lindermannek? Oda hát, itt a bácsi, nem bánt, öcsi, csak cukrot ad. Májka el a vénemberrel, Niki visszaváltozik Candice kisasszonnyá (mintha még ezen csodálkozna valaki), és megjön az igazi Jessica, aki ezek után biztos jól kiakad majd, és Emmy-díjas alakítást nyújt. Muhaha.
Mohinder, a világ legnagyobb lúzere, a fasz, aki MINDIG képes a legrosszabb nevet tárcsázni a telefonkönyvből, Eric Roberts társaságában néz nagyokat, nem tudtam kihez fordulni, rémes ez a világ. Küzdöttem Sylarrel, oszt mi lett belőle. Roberts javaslata: gyere velünk, legyél barátunk, kutass nekünk. Mohinder Sylart akarja elkapni, Eric Roberts szerint ez kettesben össze is jön. Izsákhoz Sylar jön, maga öl majd meg engem? Sylar válasza naccerű: "This is usually the part when people start screaming", köszi Tim Kring, talán még Ali Lartert is megbocsátjuk.
Sylar kicst szadizza Izsákot, ecsetekkel szögeli a padlóhoz, ne ugass nekem, piktorkám, mit tudsz te? A jövőt, jóember, azt. Lefestettem hogy kell téged kinyírni, bombát megállítani, lelőttem a csajom és leszoktam a hernyóról, most már kiírhattok a sorozatból. Így lesz, Sylar, ujj, hang, vér, fejtető, sikoly, sötétség. A Petrelli-klán továbbra is együtt, most Clairemackó jön a faterral tárgyalni, hogy lesz mostantól? Közös karácsony? Faszt, politikus vagyok, választás előtt, zabigyereket hordozgassak körbe a sajtónak? Eredj Párizsba nagyival, oszt jó lesz. Ugrunk Sylarre, aki, most hogy már tudja hogyan kell, fest bolondmód, ugyanazt a beállítást, mint Nathan képén, csak szarabbul (értem, direkt, mert őneki ilyen TORZ személyisége van).
Ugrunk a jövőbe, Hiro és Ando a Deveaux-ház tetején nézi a krátert és a várost, a bombaember nem végzett félmunkát. Hiro rádöbben, hogy a múltban valamit nagyon elcseszhettek, rá kell jönni, hogy mit, mert csak akkor lesz minden rendbetéve. Erre a legmegfelelőbb hely? Izsák lakása, majd ő tudja, hogy mit kell tenni. A kéró megvan, de óriási a kupi, mindenfelé madzagok lógnak kis papírokkal, rajtuk szöveg, mellettük képek, a különböző idővonalakat rajta össze valaki. Na ki? Hát JövőHiro, aki előjön, és kurva ideges saját geek mása láttán. Jövő héten folytatjuk.
Facebook kommentek